Ebilo: Olyan emberek, akik kizárólag nőkhöz és férfiakhoz vonzódnak, viszont néha éreznek vonzalmat nem-binárisok iránt is. A nem-binárisok iránt érzett vonzalom nagyon ritkán jelenik meg.
Ectoszexuális: Olyan emberek, akik másokhoz vonzódnak. Ez a fogalom az autoszexualitás ellentéte.
Eligereszexuális: Ez a fogalom olyan embereket jellemez, akik meg tudják változtatni azt, hogy éreznek-e valaki iránt szexuális vonzalmat. Ilyen eset lehet az, amikor valaki alapvetően aszexuális, viszont ha valaki szexuális kapcsolatot szeretne vele létesíteni, "kiválasztja", hogy érezzen iránta ilyen vonzalmat. Egy másik példa az, amikor valaki sokat törődik valaki mással, és "kiválasztja", hogy érezzen iránta szexuális vonzalmat, mert ő szeretne vele ilyen kapcsolatot létesíteni.
Az eligereszexuális emberek számára a szexuális vonzalom egy olyan dolog, amit át tudnak irányítani és meg tudnak változtatni. Az orientáció romantikus verziója az eligereromantikus.
Ez a fogalom hasonló a szeretetszexualitáshoz (lovesexual), viszont a két fogalom nem teljesen azonos jelentésű.
Enanteic: Olyan emberek, akik a saját nemük ellenneméhez (antinem) vonzódnak. Ennek az orientációnak semmi köze a férfias-nőies spektrumhoz, mert ezek a nemek (igazából) nem egymás ellentétei. Enanteic ember például egy olyan férfi, aki antifiúkhoz vonzódik.
Enbian: Ez a fogalom (rövidítve NBlNB) egy diamoric orientáció, amely olyan nem-binárisokat jellemez, akik nem-binárisokhoz vonzódnak. Ilyen emberek vonzódhatnak kizárólag hozzájuk, vagy érezhetnek vonzalmat más nemek iránt is. A vonzalomnak nem kell kizárólagosnak lennie, ugyanis a fogalom olyan módon van használva, hogy magába foglalja az összes nem-binárist, aki nem-binárisokhoz vonzódik.
Ez a fogalom általában összefoglalónévként van használva. Legtöbbször más orientációkkal keverik azzal a céllal, hogy kiemeljék azt, hogy valaki a nem-binárisok iránt érzett vonzalmat priorizálja, vagy legtöbbször velük van párkapcsolatban. A fogalom használható egyedül is, hogyha valaki igényli, főként olyanok, akik biztosan tudják, hogy vonzódnak nem-binárisokhoz, viszont más nemekkel kapcsolatban bizonytalanok. Ez a fogalom magába foglalja még azokat a kapcsolatokat, amelyekben két nem-bináris tag vesz részt.
Enbitor: Ez a fogalom egy biszexuális/polyszexuális és diamoric orientáció, amely olyan nem-bináris embereket jellemez, akik kizárólag férfiakhoz és enbykhez vonzódnak. Ez a fogalom azért szükséges, mert vannak olyan nem-binárisok, akik nem illenek bele teljesen a toric vagy enbian fogalomba, így a torenszexualitáshoz és carnelianhoz hasonlóan keverték ezeket. Ezeket az embereket jellemzik az NBlNB és NBlM rövidítések is.
A fogalom nőies verziója enbitrix.
Enbitrix: Ez a fogalom egy diamoric és biszexuális orientáció, amely olyan nem-bináris embereket jellemez, akik kizárólag nőkhöz és enbykhez vonzódnak. Ez a fogalom azért szükséges, mert vannak olyan nem-binárisok, akik nem illettek bele teljesen az enbian vagy a trixic fogalomba, ezért a trixenszexualitáshoz és brownitianhoz hasonlóan keverték ezeket. Ezeket az embereket jellemzik az NBlNB és NBlW rövidítések is.
A fogalom férfias verziója enbitor.
Enboric: Ez a fogalom egy összefoglalónév, amely magába foglalja az összes nem-binárisok iránt érzett vonzalmat. Ez az orientáció főleg a nem-binárisok által érzett vonzalmat jellemzi, viszont bármilyen nemű személy használhatja, aki nem heteró módon vonzódik nem-binárisokhoz. Ez a fogalom lehet nyitott és kizárólagos is, ilyen emberek nem feltétlen csak enbykhez vonzódnak.
Erbiszexuális: Ez a fogalom egy biszexuális (és lehetségesen binszexuális) orientáció, amely (legtöbbször) olyan biszexuális embereket foglal magába, akik nőkhöz és férfiakhoz vonzódnak. Ezek az emberek inkább a férfiak és férfias igazítású emberek felé hajlanak, miközben nőkhöz vagy más nemekhez is vonzódnak, csak nem olyan erősen.
Erwekinne: Olyan anembináris emberek, akik kizárólag bináris férfiakhoz vonzódnak. Ez a fogalom része az anembináris orientáció gyűjteménynek.
Exeptioszexuális: Olyasvalaki, aki mindenhez vonzódik, kivéve az emberekhez és az állatokhoz. Ez az orientáció magába foglalhatja a fictoszexualitást, objektumot, konceptumot, spectroszexualitást, művészetszexualitást, és egyéb hasonló orientációkat is. A használótól függően az orientáció lehet az összes vagy valamennyi ilyen orientáció keveréke.
Externuss-szexuális: Ez egy olyan ace-spektrum orientáció, amely távol áll a földtől és az aszexuális spektrumtól és/vagy úrlényekkel, földönkívüliekkel kapcsolatos.
Ezinor: Olyan emberek, akik nem tudják bekategorizálni a saját szexuális és/vagy romantikus orientációjukat ill. a nemüket trauma, fizikai vagy mentális betegség miatt, vagy azért, mert neurodivergensek. Ezt a fogalmat nem használhatják olyan emberek, akiknek nincsen semmilyen mentális vagy fizikai betegségük, vagy nem éltek át semmilyen traumát.
Ez a fogalom különbözik a bekategorizálatlantól, mivel ez egy preferenciát fejez ki. Az ezinor emberek nem tudják bekategorizálni az orientációjukat, az ő esetükben ez nem egy preferencia. Ez nem sima tudatlanság, hanem képtelenség.
YOU ARE READING
LGBTQ+ fogalmak és jelentéseik
RandomMivel nem találtam még ilyen könyvet ezért gondoltam megcsinálom. Minden egyes szexuális és romantikus orientációról, nemi identitásról és bizonyos spektrumokról lesz itt szó. A fogalmakat főként az LGBTQ+ és MOGAI wiki fandomokról gyűjtöm, de előfo...