Orientációk: A

440 10 3
                                    

Abriszexuális: Az abroszexuálishoz hasonlóan ez a fogalom is változást fejez ki. A legjelentősebb különbség a két fogalom között az, hogy az abriszexualitásban csak az éppen használt fogalom változik, az orientáció ugyanolyan marad, az érzelmek nem változnak. Lehet, hogy valaki azért használja ezt a fogalmat, mert sokszor váltja azt a szót, amivel azonosul.  Ez legtöbbször abból ered, hogy valaki nem tudja, hogyan kellene hogy érezzen bizonyos nemekkel kapcsolatban, viszont próbál rájönni.

Ez a fogalom hasonló a fogalomfluxhoz. A kettő közti különbség az, hogy a fogalomflux kifejezheti az illető nemének és orientációjának a változását, míg az abriszexualitás csak a szexualitásra vonatkozik.

Abroszexuális: Olyan emberek, akiknek az orientációjuk fluid, tehát bizonyos időközönként változik. Vannak olyan abroszexuálisok, akik a változékonyságuk miatt nem szeretnének párkapcsolatban részt venni, ezért vitatéma lehet, hogy nincs-e helye ennek az orientációnak az aszexuális spektrumon. Az, hogy az ember orientációja milyen időközönként és milyen szexualitásokból válogatva változik, emberfüggő. Vannak olyan emberek, akiknek óránként, naponta, hetente vagy évente változik a szexualitásuk, emellett olyan is előfordul, hogy az összes szexualitás közül váltakozik az orientációjuk, de vannak olyan emberek is, akiknek csak pár szexualitás váltakozik.

Agynoszexuális: Olyan emberek, akik nem éreznek szexuális vonzalmat a nőiesség felé, de érezhetnek romantikus ill. egyéb harmadlagos vonzalmat irántuk.

Amicusszexuális: Olyan emberek, akik olyanokhoz vonzódnak szexuálisan, akikhez platónikusan.

Androgynoszexuális: Olyan emberek, akik nemi kifejezésükben semleges (androgün) nőkhöz és férfiakhoz vonzódnak.

Androphilia: Olyan emberek, akik férfiakhoz vagy férfias emberekhez vonzódnak. Ez a fogalom nem teljesen korrekt, mert sokan használják a transznemű férfiak ellen.

Antihameoszexuális: Olyan emberek, akik olyanokhoz vonzódnak, akik éppen nem menstruálnak vagy sosem menstruáltak. Ez a fogalom nem feltétlen LGBTQ+, viszont a szürke aszexualitáshoz hasonló tulajdonságai miatt ide is sorolható.

Anuafszexuális: Olyan emberek, akik kizárólag vagy majdnem kizárólag faunagenderekhez, állatias otherkinekhez vagy kingenderekhez, és/vagy állatias személyiséggel vagy egyéb tulajdonságokkal rendelkező nem létező karakterekhez vonzódnak. Ez a fogalom lehet a fictiszexualitás egyik altípusa, de nem mindig így sorolják be. Fejezhet ki vonzalmat egy vagy több faunagender/állatias kintípus felé is. Ez az orientáció magába foglalja/foglalhatja az összes faunagendert/állatias kintípust, a macskaféléken (ezt a nekoszexualitás fejezi ki) kívül. Ez a fogalom nekoszexualitástól elválasztva készült, mivel a médiában leggyakrabban a macskaféle identitások vannak reprezentálva. Azt, hogy ha egy anuafszexuális személy kizárólag egy faunagenderhez/állatias kintípushoz vonzódik, utótaggal jelöljük (pl.: Anuafpup avagy anuafkiskutya).

Avanszexualitás: Vonzalom a nem-bináris spektrumon levő a emberekhez. Ez a szexuálitás természetében hasonló a demiszexualitáshoz, mert mielőtt kialakulna a vonzalom, az illetőnek meg kell tudnia, hogy milyen nemű a másik. Ebbe a szexualitásba nem tartoznak bele a kettős-bináris nemek (pl.: bigender), a deminemek (pl.: demiboy) vagy a psuedobináris nemek.

Agatic: Olyan ember, aki egyszerre WlW és WlNB, tehát olyan nő, aki nem-bináris emberekhez és nőkhöz vonzódik. Ezek az emberek vagy kizárólag hozzájuk vonzódnak, vagy az irántuk érzett vonzalmat priorizálják. Ez a fogalom magába foglalja a pánszexuális ill. biszexuális nőket is.

Agenamoric/Ananmoric/Nullamoric/Nulamoric: Ezt a fogalmat az agender emberek használják az orientációjuk megfogalmazására, mivel ők nem mondhatják magukra azt, hogy a saját nemükhöz vagy az ellenkező nemhez vonzódnak, ezért ők saját fogalmakat használnak a vonzalmuk kifejezésére. Az agenamoric egy összefoglalóneve ezeknek az orientációknak. Ezt a szót még olyan párkapcsolatokra is lehet használni, amikben egy vagy több tag agender. Ilyen orientációk például az Ageninic és az Agendian.

LGBTQ+ fogalmak és jelentéseikWhere stories live. Discover now