Dahlian: Olyan agender vagy nem nélküli emberek, akik nőkhöz, férfiakhoz, nem-binárisokhoz, és agender/nem nélküli emberekhez vonzódnak.
Daunic/Faunic: Ez a fogalom olyan embereket foglal magába, akik nem férfiak, és olyan emberekhez vonzódnak, akik szintén nem férfiak. Ide tartoznak a WlW, WlNB, NBlW, NBlNB és egyéb nem-bináris emberekhez vonzódó emberek, és olyan nem-binárisok, akik valamilyen nemhez vonzódnak (ez nem lehet a bináris férfi).
Deiszexuális: Olyan emberek, akik szexuálisan vonzódnak az istenség koncepciójához, vagy bármihez, ami természetében isteni. Ilyen emberek lehetnek még istenneműek (godgender), bár a deiszexuális fogalmat használók közül nem mindenki azonosul ezzel is.
Delphinian: Olyan agender/nem nélküli emberek, akik agender/nem nélküli emberekhez vonzódnak. A vonzalom lehet nyitott és kizárólagos is.
Demeterszexuális: Ez a fogalom egy átfedés a strayt és genderfluid között. Ezt a fogalmat akkor használhatja egy genderfluid ember, amikor dysphoriát érez a heteró/strayt fogalom használata közben. Ezt úgy kell elképzelni, hogy egy genderfluid ember, aki éppen lány és a csak férfiakhoz vonzódik, nem fogja magát jól érezni akkor, hogyha később fiúként a heteró fogalmat használja. Egy másik ok lehet a heteró/strayt fogalom nemekhez kötöttsége (férfi-nő kapcsolat)
Ezt a fogalmat használhatják még olyan genderfluidok is, akik kizárólag enbykhez vonzódnak.
Demipánszexuális/Pándemiszexuális: A demi- és pánszexualitás kombinációja. Ezek az emberek nemtől függetlenül vonzódnak emberekhez, és mély, nem feltétlen romantikus, érzelmi kapcsolatot kell létesíteniük ahhoz, hogy érezzenek valaki iránt szexuális vonzalmat. Ez az fogalom nem szabja meg az illető romantikus orientációját, tehát ez lehet bármilyen.
Demovszexuális: Ezt a fogalmat egyenlőre nem tudom lefordítani, viszont ez nem fog sokáig így maradni. Csak egy kicsit több kutatásra van szükségem.
Desszexuális: Olyan emberek, akik csak akkor éreznek vonzalmat, ha desszertet esznek, vagy drasztikusan megnő a vonzalom mértéke ebben a helyzetben. A desszert lehet bármiből, de hogyha valakinek csak egy fajta váltja ki ezt a hatást, azt az ételt a fogalom elé szokták beírni (pl.: Torta-desszexuális). Ez a fogalom az abroszexualitás és aceflux részhalmaza.
Devilszexuális/Ördögszexuális: Olyan emberek, akik szexuálisan vonzódnak valamennyi devilgenderhez. A devilszexuális emberek vonzódhatnak egy vagy több devilgenderhez is.
A fogalom romantikus verziója devilromantikus.
Diamondian: Olyan ember, aki egyszerre MlM és WlM, tehát olyan személy, aki egyszerre férfi és nő, és férfiakhoz vonzódik. Akkor lehet valaki egyszerre nő és férfi, ha az illető: A) Genderfluid B) Bigender vagy multigender C) Olyan nem-bináris személy, aki androgün, és/vagy kapcsolatban áll a nőiességgel és a férfiassággal is. Ezek az emberek vagy kizárólag hozzájuk vonzódnak, vagy az irántuk érzett vonzalmat priorizálják. Ez a fogalom egy összefoglalónév, viszont fejezheti ki valakinek a teljes orientációját.
Diamoric/Adonian/Adonic/Cypric: Ezzel a fogalommal olyan nem-binárisok azonosulnak, akiknek a vonzalmáról nem mondható el, hogy ugyanahhoz/a másik nemhez vonzódnak, tehát ezek az emberek nem-bináris módon viszonyulnak a kapcsolatokhoz. Ez azt jelenti, hogy az általa érzett vonzalom nem áll kapcsolatban a bináris nemekkel, és nincs benne jelen egyfajta hasonlóság (férfiasság-férfiasság, nőiesség-nőiesség) vagy ellentét (férfiasság-nőiesség), amely legtöbbször a bináris emberek párkapcsolataira jellemző. A fogalom nem szabja meg, hogy az illető pontosan melyik nemhez/nemekhez vonzódik, csak annyit árul el, hogy a használója nem-bináris, és semleges módon tapasztal meg párkapcsolatokat.
Ez a fogalom kifejezheti még azokat a kapcsolatokat, amelyekben egy vagy több tag nem-bináris. Ezeket nem lehet besorolni a meleg vagy heteró kategóriákba, a nem-bináris tag jelenléte miatt. Egy bináris ember nem használhatja ezt a fogalmat a saját orientációja kifejezésére, viszont a nem-bináris emberekkel folytatott párkapcsolatai jellemezhetőek a diamoric szóval.
Ez a fogalom kifejezheti valakinek a teljes orientációját, összefoglalhatja a nem-bináris vonzalmakat, emellett használható előtagként is magyarázó céllal (pl.: dia-bi, dia-pán, dia-poly, stb.).
Diastimic/Nonflux/Nem flux/Stabil orientáció: Ez a fogalom azt fejezi ki, amikor valaki orientációja stabil, tehát nem változik az, hogy az illető milyen erősségel érez vonzalmat. A nemük ugyanúgy változhat, és a vonzalom lehet fluid. Mindig alloszexuálisak, vagy a-spektrumon mindig ugyanott maradnak, csak az változhat, hogy milyen nem/nemek iránt éreznek vonzalmat. Ez a fogalom kifejezheti bármilyen vonzalom stabilitását (romantikus, szexuális, platónikus, stb.).
Differoszexuális: Vonzalom a saját nemedtől eltérő nemekhez. Egy differoszexuális bináris férfi/nő vonzódhat a másik bináris nemhez, és legalább egy nem-bináris nemhez. A nem-bináris emberek esetében azt, hogy elég különböző-e valakinek a neme az övéjüktől ahhoz, hogy különbözőnek számítsanak, a fogalommal azonosuló személy dönti el.
Egy differoszexuális nem-bináris úgy érezheti, hogy senkinek, akihez vonzódik nincs olyan neme, mint neki. Ennek az oka lehet az, hogy a személy nemtelen, ritka vagy bonyolult a nemi identitása, vagy azt, hogy valaki a neme egy részével megegyező nemi identitású, különbözőnek tekinti.
Ezt a fogalmat sokan tartják a heteróhoz hasonlónak, bár a két fogalom nem ugyanolyan, mert a heteró legtöbbször csak nőkhöz vonzódó férfiakat és férfiakhoz vonzódó nőket foglal magába, míg a differoszexualitásba beletartozik a multiszexualitás is, tehát egy ilyen ember nem feltétlen egy nemhez vonzódik.
Diszexuális: Olyan emberek, akik pontosan két nemhez vonzódnak. A két nem lehet a két bináris, egy bináris és egy nem bináris, de lehet két nem-bináris nem is. Ez a fogalom hasonló a biszexualitáshoz azzal a különbséggel, hogy a biszexualitás kettő vagy több nem iránt érzett vonzalmat fejez ki, míg a diszexuális csak kettőt.
Donnaszexuális: Olyan igazítatlan nem-bináris emberek, akik kizárólag nőkhöz vonzódnak. Az orientáció neve onnan ered, hogy olaszul a "donna-" előtag nőt jelent.
A fogalom férfias verziója uomoszexuális.
Duaric: Ez a fogalom olyan kapcsolatokat és orientációkat foglal magába, amelyekben egy férfi egy nőhöz és egy nő egy férfihez vonzódik, ill. kapcsolatban egymással, tehát magába foglalja a julietian (WlM) nőket, és romeric (MlW) férfiakat. Ezt a fogalmat használják a heteró alternatívájaként is, de legtöbbször olyan nő és férfi közötti kapcsolatokat fejez ki, amiben legalább egy ember nem heteró (bi, pán, poly, omni, stb.).
Duoszexuális: Az abroszexualitás és bizonyos esetekben az ace/aroflux egyik alkategóriája. Olyan emberek tartoznak ide, akik orientációja két orientáció között váltakozik, és mindkettő teljes ill. tiszta.
STAI LEGGENDO
LGBTQ+ fogalmak és jelentéseik
CasualeMivel nem találtam még ilyen könyvet ezért gondoltam megcsinálom. Minden egyes szexuális és romantikus orientációról, nemi identitásról és bizonyos spektrumokról lesz itt szó. A fogalmakat főként az LGBTQ+ és MOGAI wiki fandomokról gyűjtöm, de előfo...