Jashin ve Jashiki

198 13 18
                                    

Boruto POV

Uzun bir süre yürüyüşün ardından gece olduğunda küçük bir kamp kurdum. Kimsenin bulabileceğini sanmadığım bir ortamdaydım. Köyde, özellikle Hokage Binası'nda olan kaosu hayal bile etmek istemiyorum. Bu sırada karşımda Momoshiki belirdi.
Momoshiki: Başladık, bu müddet boyu beni hep dışarıda, yani Edo Bunshin halinde tutmak zorundasın.
Boruto: Anlaşıldı.
Önce bir Kage Bunshin çıkardım, sonrasında da onu Edo Bunshin için kullandım.

Akşam olduğu için kendime oturup uyuyabileceğim bir yer ayarladım. Momoshiki ne yaptığımı sorgulayarak bakıyordu. Bense gülümseyerek konuştum.
Boruto: Hayatımda ilk kez oturarak uyuyacağım. Seni bilmem de benim için problem değil, zaten çok yorgunum. Herhangi bir yerde rahatlasan uyur kalırım anında.
Momoshiki: Öyle mi, rahatladığında Jashin gelip kafanı keser ve yorgunluğundan kurtulursun o halde.
Boruto: Bu ismi bir yerde duyduğuma eminim! Jashin'i anlat bana lütfen! Nerede duyduğumu kesin hatırlarım!
Korkacağım yerde onu merak edince Momoshiki şaşırmıştı.
Momoshiki: Sakin ol, tanışmak istemeyeceğin biri kendisi. Ne kadar güçlü olursan ol mühürlemeyi bilmiyorsan yenemeyeceğin bir düşman. Ölümsüzlüğün ve mazoşistliğin tanımı kendisi. Acıdan zevk alan bu manyağı mühürlemek bile yeterli gelmiyor aslında, sadece bir süre dinlenmeni sağlayabilir. Aslına bakarsan onu nasıl yeneceğimi bilmiyorum.
Boruto: Peki ne alakaydı bu? Jashin'in adını anman yani?
Momoshiki: O hala bu dünyada, ne arıyor bilmiyorum ama hala burada. Yıllardır hem de. Buradaki insanlara takmış herhalde. Bu gezegeni bulduğundan beri çıkmıyor, muhtemelen Isshiki ve Kaguya geldiğinde bir meyve hazırdı ama Kaguya onu yemekten korkuyordu klana karşı çıkmış olacağı için. Yine de bir süre sonra yemiş olduğu meyveyi çıkaran kişi Jashin ve sevgilisidir tahminimce.

Şaşkınca Momoshiki'yi dinliyordum. Oysa hikaye anlatmayı seviyor gibiydi. Konuşmaktan keyif alan biri galiba.
Boruto: Sevgilisinin adı meydi?
Momoshiki: Jashiki. Bu ikili Otsutsuki'lere aykırı bir şey yaptı. Aşık oldular fakat bu kabullenebilecekleri bir şey değildi. Çünkü bunu birbirlerine açıkladıklarında biri birini reddederse ikisinin de ölümüne kadar kolaylıkla giderdi. O yüzden son ana kadar birbirlerine kavuşamadılar.
Boruto: Bir dakika, Jashin kadın mı? Bunca anlatım yüzünden zihnimde erkek olarak oluşmuştu.
Momoshiki: Otsutsuki'lerin isimlerini üstleri verir, ve isimlendirilen kişi erkekse -shiki eki kullanılmak zorundadır, bu Otsutsuki'ler arasında bir gelenektir. -shiki eki duymazsan yüksek ihtimal kadındır.

Öyle denilince fark ettim ve Momoshiki'nin duyabileceği düzeyde saymaya başladım.
Boruto: Momoshiki... Isshiki... Urashiki...
Şaşırmış bir şekilde bağırdım.
Boruto: -shi -ki... ÖLÜM RUHU GİBİ BİR ANLAMA SAHİP OLUYORSUNUZ!
Momoshiki: Evet öyle, aynı zamanda Ölüm Ağacı olarak da nitelendirebilirsin. Ayrıca bu ismi hak ediyoruz kesinlikle.
Boruto: Evet, cidden çok güçlüsünüz.
Momoshiki gülümseyerek konuştu.
Momoshiki: Yakında hiç olmazsa Urashiki palyaçosu sana güçlü gelmeyecek merak etme.
Boruto: Mavi Rinnegan'ın gücünün bana güçsüz gelmesi imkansız. Cidden onu yendiğimize inanamıyorum.
Momoshiki: Merak etme, Mavi Rinnegan'ın o gücünün bir zayıflığı var. Kişinin tecrübe kazanmasını önlüyor.
Boruto: Nasıl yani?
Momoshiki: Kişi gelişmeyi kesiyor. Eğer her şeyini ortaya koyup yine de dayak yiyorsa en az dayak yediği anı seçebilir sadece. Durmadan deneyerek seni yenmenin bir sınırı var.
Anlamamış gibi bakıyordum. O da derin bir nefes vererek konuşmaya başladı.
Momoshiki: Şöyle düşün. Mavi Rinnegan'ı açtığın anda beynini kısıtlıyorsun, onu frenliyorsun. Mesela ben ona 10 yumruk sallıyorum. Bir ihtimalde 9'unu yiyor. En iyisini ortaya koyaraksa 2'sini yiyerek kurtuluyor. Ama bunca süre boyunca en iyisine ulaşana dek hem yumruk yiyecek, hem de sonra kendi isteğiyle iki yumruk daha yiyecek. Ayrıca akıllıca jutsularla donatılmış gerçek bir dahi ile kapışırsan...

Boruto: Son DenemeHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin