Osa 2

255 26 14
                                    

Joonaksen Nk.

Istun puiston keinussa, missä minun oli määrä tavata Niko, olemme ilmeisesti menossa katsomaan jonkun hänen kaverin lätkä matsia.
Puhelimeeni alkaa soimaan taskussani. Soittaja on paraskaveri Olli.
Minä (joonas): moiii
Olli: moi, lähetkö mun, Tommin ja Aleksin kanssa potkiin koulun pihalle palloa?
Minä (Joonas): En mää tänään pääse kun meen sen Nikon kanssa. Kyllähän mää sulle sanoin
Olli: sanoitko muka?
Joonas: sanoin, mutta sää oot haaveillu taas omias.
Olli: eiku niin sanoit, mutta heihei nähään huomenna koulussa
Joonas: joo moikka.

Samassa Niko kaartaakin mopollaan keinun eteen.
Hän sammuttaa Derbi merkkisen moponsa ja hyppää sen kyydistä pois.
"Moi" sanon iloisesti.
"Terveppä terve" hän sanoo ja tulee istumaan viereiseen keinuun. Keinumme hetken, ja juttelemme kaikesta mahdollisesta.
"Meijän pitää alkaa lähteen sinne hallille, jos haluut niin voidaan mennä Joelille sen pelin jälkee." Niko selittää kun ojentaa minulle punamustan kypärän.
"Joo mennään vaan." sanon iloisesti. Voisin saada Joelista uuden kaverin, ei minulla oli hirveästi kavareita ole ainoastaan Olli, Tommi, Aleksi ja kesällä sain Nikon kaverikseni.

Olimme saapunneet hallille ja peli oli alkanut.
Kärpät vs Tappara
Tappara on kahdella johdolla ja on vasta ensimmäinen ero mennossa.
"Mikä sen Joelin sukunimi on?" kysyn enhän minä muuten häntä tuolta tunnista muitten lätkä jätkien seasta tunnista.
"Hokka, se on tuolla noin." Niko sanoo ja oisottaa häntä.
"Minkä lainen se on?" kysyn, halusin tietää hänestä jotain edes.
"Tosi kiva kun siihen tutustuu, välillä myös tosi vittuimainen välillä ja vähä aina sillon kun siihen tutustuu eli ölä säikähä." Niko kertoo.
"Okei" sanon, päätä nyökytellen.

Peli loppui Tapparan voittoon.
"Joel saattaa olla aika vittuuntunnut, kun ne hävis." Niko varoittelee minua, kun odotamme häntä aulassa.
Nyökyttelen päätäni.
"Siinä paha missä mainitaan." Niko naurahtaa kun näkee Joelin kävelemässä meidän luokse. Hän käy antamassa Joelille kopon.
"Ja tääkö on se Joonas" Joel kysyy katsoen minua arvioivasti.
"Joo oon." sanon hänelle pirteästi ja hymyillen.
Hän nyökyttelee.
"Mutta mennäänkö meille nyt, Joonas sääkin varmaan tuut myös?" Joel kysyy nostaen lätkä kassinsa olalleen.
"Joo tuun, jos se käy teille?" varmistan vielä, en nimittäin halunnut tunkeutua heidän mukaansa.

Olimme saapunneet Joelille hetki sitten.
"Että mua vituttaa se peli." Joel tuhahtaa hypäten sängylle jossa on harmaa päivä peite päällä.
"No mutta sekin oli yks peli vaan." Niko sanoo ja menee myös istumaan sängylle.
Minä taas seison keskellä lattiaa katsoen huonetta uteliaana, seinillä on bändi ja jääkiekkoilijoista julisteita ja katossa roikkuu peli paita. Yhdellä seinällä on vaate kappi ja sänky, kun toisella taas pöytä, tv ja pleikkari.
Silmääni pistää yhdessä nurkassa oleva kitara.
"Soitatko sää kitaraa?" kysyn uteliaana keskeyttäen Joelin ja Nikon keskustelun jostain.
"Vähän." hän sanoo ja luo minuun kysyvän katseen.
"Me voitas soittaa yhessä, määkin soitan kitaraa." alan selittää innoissani.

-------------------
Sanoja 435

Elä, Kuole, Rakasta || JoelxJoonas || JorkoWhere stories live. Discover now