Osa 6

262 30 5
                                    

Joonaksen Nk.

Herään siihen kuinka ulko-ovi menee kiinni. Joudun hetken räpytellä silmiäni, ikkunasta tulevan auringon takia.
Nousen istumaan ja pääkipu iskeytyy ja muistot edellis yöstä. En kadu viime yötä missään nimessäkään, se oli hauskaa, ja ehkä tästä voisi tullakkin jotain vakavaa.
Kumminkin huomaan että Joelia ei kyllä näy missään, eli heräsin varmaan siihen kuin hän lähti. On kumminkin pakko nousta että ehdin kouluun, äiti saa nimittäin slaagin jos lintsaan koulusta.

Saavun koulun pihalle juuri ja etsin katseellani paikkaa mihin menisin ja jos näkisin Ollia. Uskon että hän on kyllä nukkunnut pommiin ei yllättäsi ketään. Tommi on taas hammaslääkärissä eikä häntä näy sen takia. Aleksi on kyllä samassa rakennuksessa mutta 8.luokkien välkät ovat eri aikaan kuin 9. luokkien. On muuten aika tyhmää.

Hetken pyörien nään Joelin ja Nikon ja heidän kavereitaan seinään nojaamassa, kehtaankohan mennä heidän kanssaan. Olinhan Nikon ja Joelin kanssa vapaa ajalla ja Joelin kanssa vietin yönkin.
"Hei" sanon iloisesti kun astun heidän viereensensä. Kolme muuta jätkää katsovat minua vain erittäin vinoon, niko moikkaa takasin ja Joel ei edes katso minuun päinkään hänen kädessä oleva tupakka on näyttävästi  mielenkiintoisempi.
He jatkvat keskustelua, johon yritän päästä mukaan edes jotenkin.
Pian näänkin Ollin kävelemässä koulun pihaan.
Sanon pojille heipat ja lähden Ollin luokse juoksu jalkaan, minulla on paljon kerrottavaa hänelle.

"Hei Olli!" Huudan Ollille, joka seisoo koulun ovien edessä pyörien ympyrää.
"He- JÄTKÄN KAULA ON TÄYNNÄ FRITSUJA!" Olli huudahtaa, minun tukkiessa hänen suunsa kädelläni.
"Shhhh" sihisen hänelle, huomaan sivusilmällä että pari oppilasta tuijottavan meitä.
"Kuka ne teki?" tuo kysyy. Olen vain hiljaa, kunnes Ollilla välähtää.
"SE JOKU JOEL?!" tuo huutaa taas.
"Shhhh" sihisen taas hänelle, että kun ei osaa olla huutamatta.
"Joo, mutta oli se Joel." sanon, Ollin vaativan katseen alla.
"Onko teillä nyt sitten jotain juttua? kuinka kaun te ees ootte tuntennu?" tuo alkaa pommittamaan minua kysymyksillä.
"Ei meillä oo mitään, ja oon mää tienny sen aikasemmun mutta tuntennu pari päivää..." sanon hiljäntäen loppua kohti.
"Eli oot menny puol tuntemattoman kanssa sänkyyn ja nytten ihastunnu siihen." Olli sanoo ja tapittaa minua silmiin.
"No en oo ihastunnu, ja me oltiin kännissä.." sanon tuo ei kyllä puolusta minua ollenkaan.
"Kännissä mahtavaa Joonas miten meni noin omasta mielestä? Ja oot ihastunnu sun silmissä on se sama katse mikä kun viimeks olit ihastunnu." Olli toteaa naurahtaen.
"En oo ihastunnu, enkä tuu ihastumaan." sanon itsekkin pienesti naurahtaen.

-------------------------
Sanoja 386
Ilmoitetaan tännekkin nytten että multa löytyy pari uutta kirjaa profiilista

Elä, Kuole, Rakasta || JoelxJoonas || JorkoWhere stories live. Discover now