في مكان مظلم كان امير مكبل ولا يدري اين ٧و لا يسمع سوى وقع اقدام، الي ان وصل اوس اضلء الاضواء وهتف.اوس : بتخاف من الضلمه؟
امير : انت؟
اوس : ايوه انا مفاجاه مش كده؟
امير : عايز ايه؟
اوس لكمه في فكه وهتف.
اوس : هدؤك معصيني.
امير : اممممممم ،خير يا جوز الشر......
قاطعه غوس بلكمه اقوس ادمت فكه.
اوس : هشششششش ،صوتك كمان بيعصبني؟
امير ضحك : مفكر نفسك هتعرف تعمل حاجه بجد؟
اوس : انا انا مش هعمل اي حاجه؟
امير : عايز ايه؟
اوس بابتسامه : تصدق انا مش عارف انا عايز ايه لسه والله؟
امير : مش هتطلع مني لا بمعلومات ولا باي حاجه تفيد اخوك مش هتستفاد حاجه.
اوس قهقه ضاحكا وهتف.
اوس : انت مفمر اني حايبك هنا علشان اطلع منك معلومات وانقذ اخويا والفلم العربي دا؟، انا ولا فارقلي الي بتهببوه فارس مش محتاج حاجه من حد انت الي محتاج الي يلحقك.
امير يضحك : مش هتعرف تموتني حتي، مش هتعرف تبص في وشها لو قتلتني وهي مش هتبص في خلقتك لو عملتها.
لكمه اوس بغضب عده لكمات بينما يردف بصراخ .
اوس : ولما انت عارف انها كده وانها مش عيزاك تموت حاولت تموتها ليه كنت عايز تموتها لييييييه؟
امير بلهث بينما يردف : علشان ملهاش لازمه، وعامله صداه علي الفاضي وراحت اترمت في حضن روما ومسمعتش الكلام كان زمانها متجوزه دلوقتي حد عدل والدنيا زي الفل.
اوس امسك بتلابيبه وهتف.
اوس : حد عدل شبهك ولا شبه ابوك ها؟ حد عدل زي مين بالظبط انت عارف انت عملت فيها ايه؟
امير بضحك : اه مبقتش نافعه اتجننت محتاجه دكتور.
اوس ضحك بهستريه وتركه ثم اردف.
اوس : امممممم ،انا مش هموتك يا أمير انا هخليك انت تموت نفسك.
امير : تعرف ايه الفرق بيني وبينها، ان انا بحب حياتي عندي استعداد اضحي بيها وباي حد تاني المهم افضل زي ما انا او اكبر، دا الي اتربينا عليه، اقولك علي سر.
اوس : تربيه وس...خ..... ه... يالا ،قول ولو عحبني همشيك .
امير : ستي همت هي الي قتلت عمي تاج الدين.
اوس : تاج الدين مين؟
امير : ابو روما، ومش كده وبس وهي بردوا الي قالت مراته نور.
أنت تقرأ
حصن روما
Romanceهل نحن اصحاب الماضي السئ؟ ام نحن السيئين من الماضي؟ تصميم غلاف الروايه من : @kookie_kluv 💜