Bölüm 5

593 42 5
                                    

Kuzey den
Fezayı okuldan biliyorum okulda çok dikkatimi çekiyordu. Nedensiz sürekli ona bakarken buluyordum kendimi öyle aşk sevgili anlamında değil. Sanki kardeşim gibi kendi halinde sessiz bir kızdı. Bir gün koridorda erkekler kafasındaki kapşonluyu açmaya çalışıyorlardı. Bende ne tepki vereceğini izledikten sonra istemediğini anlayınca kibar bir şekilde onları oradan kovdum kıza baktığımda çoktan sınıfa geçmişti bile kantine inip bir su ve çikolata alıp kıza verdim. Başta bir tereddüt etse de etrafa bakıp çikolatayı daha önce hiç yememiş gibi yemişti. Ama o hafta okula bir daha gelmemişti. Gidip sormak istesem de ya konuşmadı ya da kaçtı. Bende utangaç bir kız yada benden hoşlanmadığını düşündüm. Bir daha yaklaşmadım uzaktan izledim. Derslere pek odaklanmıyor. Dışarı hiç çıktığını görmedim arada revirde ki doktorun yanına gidiyor o kadar sırasında otururdu. Şimdi o kız benim kuzenim ve o sivitinin altında küçük bir kız çocuğu var. Demek ki tanımadığı kişilere öyle uzak diye düşündüm. Ben bunları düşünürken bir çift silah sesi duyuldu ve herkes silahın nereden geldiğine bakmaya giderken feza'nın sendelediğini gördüm ve hemen koşup fezayı yakaladım kollarımda bayıldı. Büyük bir ihtimalle korkudan. Asaf abim koşup fezayı içeri taşımamı istedi. Bende koşarak içeri girdim ve fezayla beraber koltuğa oturdum. Asaf abim elinde bir çanta ile geldi önce ateşini ölçtü sonra şekerini nefesini dinledi ve bir serum yaptı klimayı hafifletip serin biraz ılık bir hava sağladı. Asaf abiye bakıp.
- Abi feza'nın nesi var?
+Feza hem şeker hastası hem şiddetli astım şeker hastalığı tip1 şeker ve her şeyi kalori hesabı yiyor. Zaten zayıf bir bedeni var heyecana korkuya gelemiyor bayılıyor hemen.
-Ne yani feza şeker çikolata yese nolur?
+Hastanelik olur daha fazlası bile olabilir. Neden sordun?
- Abi -olayı anlattım- kendimi çok kötü hissediyorum. Ben ne yaptım.
+üzülme abim bilmiyordun ki sen
Asaf abim dışarı bakmak için gitti. Feza hala uyuyor. Serum bitmesine az kala gözlerini açmaya başladı. Gözleri uyku mahmuru bana bakarak
+Bana ne oldu?
Diye sordu sonra nerede olduğunu anlamış olacak ki bana bakıp kalkmaya çalıştı.
+Yaa hep dizlerin ağrımaya başlar şimdi indir beni kucağından
- Şimdi canım kuzenim sen 20 kilosun ben neredeyse 90 senin iki katın sence ne kadar ağırlık yaparsın bana ayrıca bayıldın silah sesi duyunca.
Hemen endişeyle tekrar kalkmaya çalıştı. Bende kucağıma bebek gibi alıp dışarı çıkardım. Serumuda onun eline verdim. Yoksa hanımefendi çıkarırmış. Kucağımda feza ile bahçeye çıkınca bahçenin arka kısmında çıkmak üzere olan dedemleri gördüm soru sorar anlamda kaşlarımı çattım. Dedemde sonra anlamında kafa salladı. Lodos abi hemen fezayı kucağımdan aldı. Feza da hemen kollarını uzattı. Ya benim niye kız kardeşim yokkkk. Ne olduğunu sordum onlara avcılar falan dedi. Tabi inanmak isteyene güneye mesaj attım ne oldu diye oda dedemlerin feza ile tanışmaya geldiğini ama babam ve amcam daha bize yani abilerine ve anne babasına alışması gerektiğini söylemişler. Bence mantıklı şu an yaz tatilindeyiz. Babam ve amcam her yaz en yüksek not ortalaması kimde ise bu herkes için geçerli işe gidenler için çalışma başarısına bakıyoruz ve birinci olan yazın ne yapacağımızı belirliyor bakalım bu sene kim birinci kesin bu sene Uzay o baya çalıştı çünkü ama Asaf abi de olabilir bakalım kim babam bu olayı anlattı. Biz çocuklar tabi çok heyecanlı herkes kendi birinci olacağını düşünmeye başladı ama o an aklıma feza geldi feza Türkiye birincisi yüzüm bir düştü ama sonra aklıma acaba feza ne seçeceğeni merak ettim. Herkes karnelerini almaya gitti yani telefon dan göstermek isteyenler oturdu. Amcam tek tek bakmaya başladı işte çalışanlar dan Araf abim ikinci istek onun şimdi babam kafasını bize çevirdi merakla hepimiz telefonları yan yana koyduk amcam baktı baktı sonra gözleri parladı. Tabi parlayacak çünkü feza birinci ortalaması 100.
Amcam feza'nın birinci olduğunu söyledi. Herkes fezaya bakınca feza utandı ve lodos abiye daha çok sarıldı biz bu haline kahkaha attık. Sonra bize ters ters baktı yani bence öyle bakmaya çalıştı çünkü daha sevimli oldu.
Fezadan
Hepsi bana bakarken çok utanıyordum. Nereyi seçmen gerektiğini de bilmiyorum. Ne yapsam acaba
+Benim aklıma bir fikir geldi ama siz sever misiniz bilmiyorum. Dedim kısık sesimle Araf abi konuşmaya başladı.
- Sen söyle biz beğeniriz bebeğim
Bana bebeğim demesiyle ona gözünden kalpler çıkarak baktım.
Araf abi hemen göz kırptı. Çok yakışıklı ya hepsi
+Bence benim evime gidebiliriz. Muğla'da hem gezeriz karavanla buradan yola çıkarız. Olur mu abilerim ve kardeşlerim?
Hepsi sanki karşılarında bir sürü çikolata kutusu varmış gibi bakıyor bana bende hemen Kerem abimin kucağına atlayıp ona sarıldım. Oda bana sarıldı. Sonra hepsi fikrimi çok beğendiğini ve Araf abi ikinci plan olarak ne seçtiğini sonra söyleyeceğini söyledi ve tatil için planlar yapılmaya başlandı. Tatile haftaya gideceğiz. Kerem abim benimle beraber içeri girdi. Annem odamı gösterdi çok güzel balkonu bile var bir yanımda Uzay bir yanında ise Asaf abim var. Amcamlar ile aynı arsa üzerinde inşa edilen evlerde kalıyoruz tüm amcalar  ve halam ile aynı yerdeyiz. Bu güzel bir şey bence arka bahçe uçsuz bucaksız görünüyor. Meyve ağaçları hatta uzakta bir göl bile varmış. Etrafı biraz tanıyıp gezdim sinema ve oyun odası müzik,resim,dans odalarına bayıldım. Yorulduğumu hissedince odama gitmek için merdivenlere çıkmaya başladım. Bir anda havalanmam ile çığlık attım. Babam beni kucağına almış kendi odalarına götürüyordu. Bende hiç ses etmedim. Benimle beraber yatağa yattı bende kocaman sarıldım.
Pamirden
Şimdi feza ile konuşmak için yerimden kalkıp odasına gittim. Kapıyı çaldım ama ses gelmedi bende uyudu diye girdim ama yatak hiç bozulmamış. Telaşla aşağı indim anneme sordum oda uyumak için odaya gittiğini söyledi. Baktığımı ve orda olmadığını söyledim. Tüm odalarda aradık evet aradık tüm kardeşler olarak bir bahçe ve annemlerin odası kaldı o odaya zaten gidemez yani biraz saklı kalıyor. Babamı aradık telefonu oturma odasında çaldı. Şimdi daha bu durum endişelendiriyor. Çünkü babam telefonu yanından hiç ayırmaz ya annemle uyumak için yada tuvalete giderken başka hiç bırakmaz anneme baktım yanımda amcamı aradık orada olmadığını buraya gelmek için çıktıklarını söyledi. Bahçeden gelecekler oraya bakarlar. Annem de üzerine bir yağmurluk almak için odalarına gitti. Biraz sonra amcam ve kuzenlerim iz geldi. Annemi bekliyorduk. Serkan abi yine bir yerde uyuya kaldığını söyledi ama her yere baktığımı ve bulamadığımı söyledim. Telefonum çalınca annemin aradığını gördüm. Açtım sessiz bir şekilde oraya gelmemi istedi bizde sessizce odaya gittik. Gördünüz görüntü iç ısıtan bir görüntü çünkü tam olarak şöyle feza ortada bir yanında babam bir yanında Mete ikisi fezaya sarılmaya çalışmış feza ortada ezilmiş gibi duruyor ama yüzünde bir tebessüm ile uyuyor hepsi fotoğraf çektik ve Asaf abim fezayı almaya çalıştı ama alamadı hepimiz denedik ama tek bir kişi aldı sizce kimm tabi ki Lodos bu kızın lodosa ayrı bir hayranlığı var sanırım lodos sırıtarak çıktı odadan bir anda koşarak kendi odasına girip kapıyı kilitledi. İçeriden gülme sesleri gelmeye başladı. Bizde balkona dolanıp odaya girdik. Lodos fezayı yatağa yatırmış gıdıklıyor. Feza ise gülmekten kızarmış bir baktım nefes alamıyor hemen yanına koşup cebinden ilacı alıp sıktım. Kendine geldi bir bardak su doldurup yavaş yavaş içirdim. Lodos ise kapıyı açtı. İçeri annen girdi kızarmış fezaya baktı. Yanımıza gelip alınlarımızdan öptü. Sabah Mardin'e gitmemiz gerektiğini söyledi. Feza biraz huzursuzlandı ama nedeni bilmiyorum. Diğer aile ile gitmiş olması lazım aslında neden böyle üzüldü ve huzursuzlandı ki? Herkes odadan çıkınca fezaya soru dolu gözlerle baktım oda bana yaklaşıp sarıldı.
- Bir tanem noldu neden üzüldün?
+Siz gidince ben tek başıma ne yapacağım burada?
- Ne demek tek başına hep beraber gideceğiz Mardin'e?
+B-bende mi gideceğim?
Kocaman gözleriyle bakıyor yine şaşkın şaşkın
- Evet yavrum hep beraber jetle gideceğiz.
+Ben daha önce hiç gitmedim yani diğer aile benim sağlığım için gitmemem gereken bir yermiş.
Neden böyle söylediklerini bilmiyorum ama bunun altından kesin Pelin çıkar. Çünkü kendisi o tarafla fazla samimi ve iyi geçiniyor kuzenler ile bile o kadar konuşmuyor du. Demek ki öncede onların aşireti de biliyordu ve feza'nın güzelliğini sakladılar çünkü feza bize benziyor bizden birisi görse şüpheleri olabilir diye vay çakallar. Fezayı kendime çekip
- Biz seni koruruz miniğim hem anne tarafından kuzenler ile tanıştırmak istiyoruz seni sende istersin demi?
+İsterim abi onlar beni sever mi sence hani çok zayıfım ya?
- Ne demek beni severler demi kızım sen kendine dışardan baktın mı hiç onlar seni kıskandığı için seni dışarı çıkarmamış lar. Bekle biz Antep asıl fıstık neymiş bir görsünler.
Feza kocaman gülümseyip el ele aşağı indik bizi görenler homurdanmaya başladı. Hep beraber fezaya diğer kuzenleri anlattık. Koray diğer kuzenleri daha az sevmesini istedi özel olarak aklıma gelmişken
- Feza anne tarafından bazı kuzenler şey nasıl desem Peline biraz düşkünler nasıl tepki verirler bilemiyorum. Ama sen onları takma tamam mı güzel kızım.
+Ben onlara bir şey yapmadım ki neden bana kötü davranış göstersinler ki?
Biraz daha konuştuktan sonra herkes evine ve odalarına geçti.

  Sabah yüzüme konan sayısız öpücük ve homurdanma sesi ile kalktım
+Ya siz nasıl abisiniz şuna bak kocaman ve ağırlar kollarını bile kaldırmadan ben düştüm. Haha bir de çok yakışıklılar ya neyse dur bir daha öpeyim.
Bu kız kimle konuşuyor Allah aşkına resmen bizden kimse ile bu kadar samimi konuşmuyor çünkü gözlerimi hafif kısık açtım. Bir baktım yatağıma çıkmış zıplamaya başladı. Sessiz bir şekilde belinden tutup kendime çektim hemen çığlık atıp sarıldı. Bu haline kahkaha attım. Hem benden korktu hem bana sarıldı. Gözlerini kocaman açıp
+Abi ne kadar ağır bir uykun var bir türlü uyanmadın.
- Ne yapayım bir tanem bende uyku seviyorum.
Dudaklarını büzüp
+Benden çok mu seviyorsun?
- Senden çok hiç bir şeyi sevmiyorum.
Beraber yatakta çıkıp aşağı indik. Kahvaltı yaptıktan sonra amcam ve halam ile orada buluşmak üzere konuşmuştuk ve jete binmek üzere yola çıktık. Yol boyu feza bir sürü şey anlattı. Ha bu arada odamda kendi kendine konuşuyormuş. En sevdiği şeymiş. Hava alanına gelince Koray, Kuzey ve Güney fezayı hemen yanlarına çağırıp uçağa koştular. Tabiki feza kucaklarında bizde arkalarından bindik. Uçağın içinde dinlemek için yatak vardı. Ayrı bir oda içerisinde feza ortalarda yoktu kesin Koray odaya götürüp diğer kuzenleri anlatıyordur. Öyle böyle derken geldik Antepe bizi teyzemin en büyük oğlu Deniz abi karşıladı. Deniz abi Pelini sevmezdi. Kendisi psikolok beden dilinden anlıyor sürekli Peline yalan söylediğini ve yapmacık olduğunu söylüyordu. İnşaallah fezaya onu inciltecek  bir şeyler söylemez. Uçaktan inip arabalara bindik feza denizin arabasına bindi Koray ile beraber. Arabaya baktığımda Feza korayın kucağında uyuyordu. Deniz abi fezaya değişik bakıyor sanki tanıyor gibi acaba tanışıyorlar mı?
Denizden
Yıldırım konağına geldik. Herkes yavaş yavaş içeri girdi en arkada feza ve ben evet feza benim hastalarımdan birisi arada ailesi ile gelip davetlerde çok utangaç olduğunu arkadaş çevresi olmadığını onları rezil ettiğini falan söylüyorlardı. Tabi bunları feza duymuyordu ben ona arkadaş edinmesi için yardımcı olmaya çalışıyordum. Fezayı benim kardeşlerimi tanıyor çünkü fezaya arkadaş olarak benim kardeşlerimle tanıştırmıştım. İçeri girince herkes bize baktı. Merdivenlerden bir ses geldi Cenk koşarak fezayı kucağına alıp dönmeye başladı.
+Kız minnoş sen nereden çıktın?
-Abilerimle geldim cenkcim.
Ya bu kız bizi kalpten götürecek birde isimlere cim eki ekliyor ya bitiyorum. Allah'tan Cenk ile önceden tanışıyorlar çünkü Cenk gelecek olan kız kuzene çok kötü planları vardı.
+Ne demek abilerimle geldim.
- Şöyle ki sanırım senin karışan kuzenin oluyorum. Dedi kafasını öne eğerek demek ki ona da anlattılar Cenki. Cenk önce bir uzaklaştı fezaya baktı.
+Ben zaten senin benim kız kardeşim olmanı istiyordum olsun kuzenim ol.
Baba bizde mi DNA testi yaptırıp Tarık ı  değiştirsek.
Herkes gülmeye başladı. Eniştem bizim feza ile nereden tanıştığımızı sordu bende kısaca anlattım ben anlatırken feza biraz utandı ama napalım daha yenemedik utangaçlık duygusunu. Fezayı dedemlerle tanıştırmak için içeri götürürken arkadan Pelin in sesi duyuldu ve bir çift silah sesi... Herkes birbirine bakıyordu ama herkes fezaya bakmaya korkuyordu. Kollarımda olan feza bir anda yere yığıldı. Teyzemden acı bir feryad koptu.
+FEZAAAAA

____________________________________

FEZA Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin