الفصل الثالث و العشرون ترويض الفهد ج٢

44.9K 945 51
                                    

اسف جدا جدا عن التأخير و الاختفاء المفاجئ لكن حتى اللي متابعيني على الفيس شافوا اختفائي برده و ده لان حصلت لي ظروف طارئه .

المهم انا رجعت و هحاول اعوضكم على قد ما اقدر و الله بس انا مصره اراجع الرواية لان وقت نشرتها على دريمي كنت ببقى مستعجله اوي و لقيت اخطاء املائيه و لغويه كتيره جدا يمكن كنت ممكن اقبلها الاول لكن دلوقتي انا الحمد لله وصلت لمستوى كويس في الكتابه و بقى صعب اقبلها و لو في وقت كنت راجعت كل رواياتي عشان تظهر بالمستوى المطلوب .

بس برده انا حابه التباين و التطور الواضح في كتاباتي و يا رب افضل اتطور و اكون عند حسن ظنكم .

في نقطه تانيه مهمه و هي ان عقود دريمي اوشكت على الانتهاء بمعني ان وقتها الروايات هترجع مكانها في واتباد بالملفات الاصليه لكن فاضل شهور قليله بامر الله .

بالنسبه لرواية نابغة بعصر الاغبياء و لأن عقدها جديد ف لسه شويه عليه و طبعا اتقفل فصولها و هحلها زي ما عملت مع باقي الروايات لكن هيكون في ملف باسم الروايه و غلاف كمان .

دمتم سالمين و قراءه ممتعه.
~~~~~~~~~~~~~~~~
المرأة لم تخلق للحب ، بل خلق الحب لها .
نزار قباني .
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
جلس برفقه اخويه و زوجته مستمتعا برفقتهم و لكن خرج ساهر عن المرح متحدثا بقلق:
_انا مش مطمن يا فارس ...قبل كده حد حاول يقتلك و دلوقتى كارما تتقل، الموضوع شكله كبير .

رد فارس مطمئنا :
_متقلقش انت و خِليك فى مذاكرتك وعلى العموم انا زودت الحراسه عليكم و على البيت .

التفت ينظر لچنى و هو مقلصا حدقيته بتركيز عليها و اكد بحزم :
_بس على الله تهربو من الحراسه .

ابتسمت لعملها انها المعنيه بالحديث فهى دائمه الهرب من حراستها لشعورها بانها مراقبه فردت بمزاح :
_رجالتك هم اللى خايبين .

رفع حاجبه هاتفا بصرامه :
_چنى انا مبهزرش، اياكى تهربى من الحراسه ....فاهمه ؟

ردت باحترام :
_حاضر .

نظر لياسمين و قال بحب :
_و انتى يا حبيبتى خروجك من البيت يا معايا يا بالحراسه حتى لو رايحه لاهلك ...مفهوم ؟

ردت ياسمين و هى تحتضن ذراعه :
_حاضر يا حبيبى .

وقف مهندما ثيابه و اخبرهم :
_طيب انا هروح اتمرن شويه على العشا ما يجهز .

انتفضت ياسمين متحدثه برجاء و ترقب :
_مش قولتلى قبل كده انك هتعلمنى ازاى اضرب نار ؟

اومأ بحب و رد بإيجاز و هو يمد راحته ناحيتها :
_تعالى .

سحبها معه للخارج و ذهبا سويا لغرفه الرمايه و بدأ فارس بتعريفها على انواع الاسلحه المختلفه و ايضا انواع الطلقات .

امسك بيده احد الاسلحه و بدأ بالشرح بجديه :
_بصى بقى دلوقتى فى نوعين اساسين من الاسلحه و كمان الطلقات، الاسلحه ( مسدسات و بنادق ) و الطلقات ( حيه و مطاطي ) تمام .

أحببت طريدتي وترويض الفهد (الجزئين بعد التعديل) مكتملةحيث تعيش القصص. اكتشف الآن