Kapitel 20

239 9 1
                                    

A/N: Förlåt att jag inte hinner uppdatera så ofta, det händer ganska mycket just nu men jag försöker uppdatera så ofta som möjligt ☺️
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Niall's POV

Äntligen är mitt minne tillbaka. Jag kommer ihåg allt.
När Kate berättade om allt som hade hänt så hände även något i mitt huvud och jag hoppades att hon skulle fortsätta berätta så länge som möjligt, för jag förstod att mitt minne var påväg att komma tillbaka.

Kate tittar upp på mig, så jag tittar på henne, och sen ser jag hur hon börjar le.

"You remember?" Frågar hon förhoppningsfullt men samtidigt osäkert.
Jag nickar och hennes leende blir större.

Hon kramar mig och jag känner hur glad jag faktiskt är.
Det har varit ett tag sedan jag var glad, jag har försökt att övertala de andra om att vi ska sluta hålla på med vad vi gör, men de verkar inte förstå.

Calum och Luke kommer tillbaka och jag ser att Luke ler, inte så mycket, men han ler.
"You remember?" Frågar Calum osäkert och jag kan inte hålla mig för skratt, han lät precis som Kate gjorde bara för nån minut sen.

"Huh?" Fortsätter han och jag nickar.
"THAT'S AWESOME!" Skriker Luke och Calum knuffar honom åt sidan.
"Stop screaming" Säger han och ler retsamt.
"Pffft" Svarar Luke och knuffar Calum.

"Guys, let's go" Säger jag och Kate nickar.
Vi går ut och sätter oss i bilen, sen kör vi ut ur skogen.

Just vid början av vägen ser vi en bil som står åt sidan.
Jag känner igen den direkt och skriker "STOP!", så Calum stoppar bilen och jag går kliver ut ur den.

Sen går jag fram till den andra bilen och drar upp dörren där föraren sitter.

"LOUIS" Skriker jag och Louis kollar upp på mig medans han gör ett konstigt ansiktsuttryck.

"Leave" Viskar Harry från baksidan av bilen, och Zayn sitter och skrattar bredvid Louis.

"SHUT UP HARRY" Säger Louis argt och tittar på mig.
"What do you want, Horan? I thought I wouldn't see you anymore" Fortsätter han och jag höjer knytnäven.

"Why did you do that!?" säger jag.
"What's wrong with you!? I could've died!"

Men Louis skrockar lätt och skalar på huvudet.
"Oh, you little idiot, that was the whole point! Do you really think that you could just take my place and then you'd walk around there like "Awwh I'm so amazing and everyone has to listen to me"? Because then you were wrong, very wrong".

Jag känner hur jag bara vill slå honom rätt i ansiktet, jag är trött på hans irriterande dialekt och hur han alltid tror att han är bäst.

"I'm not like you, Louis" Svarar jag irriterat och han börjar skratta.
"You're not?" Svarar han ganska sarkastiskt.
"No right, because you know how wrong you are!" Fortsätter han, och sen smäller han igen dörren.

Jag känner hur jag bara vill slå sönder rutan till bilen med kryckan och sen slå Louis i huvudet med den.

Men innan jag ens hinner reagera kör han iväg och jag tar mig tillbaka till den andra bilen.

"What did you do that for!?" Säger Calum argt så fort som jag har satt mig ner i bilen.
"Louis is an idiot, and he has to know what an idiot he is" svarar jag irriterat och Calum börjar köra ut på vägen.

"I need to talk to Liam" Säger jag efter ett tag.
"No, you can't, Liam is the reason that Louis and Zayn did this to you. They needed his help and he helped them, you can't go to him, he's on their side..."

Jag tittar på honom eftersom att det ser ut som om han kommer fortsätta prata, men det gör han inte.

"Dude...tell him" Säger Luke och Calum parkerar bilen.
Han vänder sig om och tittar på mig.

"He's torturing Harry..." Säger han tyst.
"WHAT!?" Skriker jag och tittar på honom.
"Louis... he's torturing Harry... I found out and I promised him that I wouldn't tell anyone. But you have to know... You have to help Harry, Niall. He's not a bad person, and you're the only one who can help him" Säger han och vänder sig om.

Jag tittar ner på golvet.

Jag måste hjälpa Harry innan det är för sent.
Jag kan inte ringa till polisen för de kommer bara att låsa in oss.
Ingen kan hjälpa mig eftersom att ingen skulle veta om det.

Jag måste göra det helt själv, för jag är den enda som kan det..

Jag känner hur Kate tar min hand och jag tittar upp på henne.
"It's gonna be ok" Säger hon tröstande och jag nickar lätt.

Jag ska hjälpa Harry.

• Is this Real? • ~ Swedish fanfic N.H (Avslutad)Where stories live. Discover now