Så som jag hade fattat har jag två val
1: Gå med Niall och de andra, jag överlever, men har en risk att bli arresterad av polisen.
2: Dö
Jag vill verkligen inte dö, så är det ju bara. Men vem vill det?
Jag satt återigen i bilen, antagligen påväg till den lilla stugan jag spenderade natten i.
De behöver ett svar ikväll. Ikväll. Jag funderade hela vägen och kom fram till en lösning.
Bilen stannade, samma sak som vanligt, Niall tog tag i min handled, men faktiskt den andra. Han visade iallafall lite respekt. Jag kunde inte hjälpa det men log lite, bara lite. Och som tur var såg ingen det.
Och jag hade rätt, vi var återigen vid den lilla stugan. Jag stod i hallen, de fem killarna stirrade på mig. De ville
antagligen ha ett svar, och. För första gången vågade jag faktiskt säga nåt. "Excuse me, but what time is it?" Fick jag ur mig och tittade på dem. Niall svarade såklart, med ett inte så bra svar om jag ska vars ärlig. "You only have ten minutes left" Jag fick iallafall ett svar och nickade, inte för att någon såg det.
Jag funderade på om jag hade tagit rätt beslut. Skulle jag föröka fly inatt? Nej jag tror inte det. Det kommer inte gå.
Jag stod och funderade och helt plötsligt öppnade Niall munnen igen. "Time's up" han tittade frågande på mig. Jag öppnade munnen men jag kunde inte prata, det gick inte. Det var som om min röst hade försvunnit. Jag svalde hårt och alla tittade återigen på mig. Jag försökte prata igen. Det gick fortfarande inte.
"We need an answer now!" Harry skrek åt mig. Jag tittade ner. "You see, we can't let you go. Not now" Niall försökte antagligen låta snäll. "Are you going to join Us or not?" Jag nickade, det var mitt enda val. "Good girl" vad skulle hända nu då? Jag hade fortfarande så många frågor. Jag tittade upp och min röst var plötsligt tillbaka. "Can I go home now?" Niall skrattade. "What do you think? No! You can't!" Jag hade tårar i ögonen, jag förstod fortfarande inte vad som händer. Händer det på riktigt, eller är det bara jag som inbillar mig allting?
Jag hoppades att det bara var en dröm, att jag skulle vakna när som helst och alla som jag träffat under de här två dagarna var borta. Men tyvärr är det antagligen verkligt. Niall, Zayn, Louis, Liam och Harry... Calum, Michael, Ashton och Luke... Om jag bara hade stannat i mitt rum, om jag bara hoppade ut genom fönstret istället för att gå ner för trappan. Allt hade varit annorlunda. Jag skulle inte ha varit här då. Jag skulle inte ha varit såhär rädd.
"Naaw she's crying" hörde jag nån säga, jag tror att det var Louis, men jag var inte fokuserad, jag var yr. Väldigt yr. Det kändes som att jag skulle svimma, igen. Det har ju hänt typ tre gånger sen jag kom hit. Mitt huvud åkte bakåt, benen blev tyngre, det blev svårt att andas. Jag kände hur känseln försvann. Sen föll jag, framåt, på Niall. Det var allt jag minns.
/////////////////////////////////////
Jag vaknade i det lilla rummet som jag sov i tidigare. Jag satte mig snabbt upp och funderade över hur länge jag hade varit medvetslös. Men jag bestämde mig för att stanna här nere.
Det fanns en bokhylla här, en ganska liten. Jag började fundera på vad det här var för rum egentligen?
Jag gick mot bokhyllan och kollade lite, jag hittade en bok. 'To kill a mockingbird'. Det fick duga. Jag öppnade boken, och på första sidan stod det "Niall Horan". Jag tappade tvärt andan, det här var alltså Niall's bok? Han hade klottrat på första sidan också. Men jag struntade i det och började läsa.
Jag hade läst ungefär 40 sidor, sen hörde jag att luckan i taket öppnades. Jag blev rädd och tappade greppet om boken, den föll i golvet.
Jag kollade upp mot personen som kom ner, det var Niall.
Han kollade på mig, sen på boken som låg på golvet. Jag tittade ner, Niall tittade på mig igen. "So you're awake'' Sa han bara, jag hade inget att säga. Han kom närmare, jag tittade fortfarande ner. Jag var livrädd.
YOU ARE READING
• Is this Real? • ~ Swedish fanfic N.H (Avslutad)
FanfictionNiall är en sån person som ingen, någonsin vill träffa. Han och hans gäng är livsfarliga, och en natt bestämmer sig Niall för att de ska bryta sig in i ett hus. Huset där Kate bor, en normal tjej som aldrig trodde att Niall Horan, en världskänd pe...