Kapitel 8 - The police

341 8 2
                                    

A/N: Har äntligen börjat skriva på datorn! :D

Kate´s POV

Mitt hjärta dunkade riktigt fort nu, jag kände att jag höll på att få panik. Tänk om någon var här? Tänk om polisen var här, tänk om de såg oss och tog oss och... jag hade hamnat i fängelse... eller så hade jag kunnat få en chans att förklara vad som hade hänt.
''What was that?'' Hörde jag Luke säga. ''Schh!'' Sa Niall och tittade runt.

Liam och Zayn kom springandes emot oss. ''We have to leave'' Sa Liam, Harry kom snabbt bakom de med Calum. ''Where's Ashton and Michael?'' Sa Luke. ''We can't wait for them! the cops are here!'' Sa Zayn och sprang ut. ''Are we just gonna leave them?'' Sa Calum och såg förvånad ut. Niall tittade på oss, allihopa. ''Let's go..'' Sa han. De skulle lämna Ashton och Michael.. Vi skulle bara lämna dem.. Jag är ju tydligen ''en av dem'' nu. Polisen skulle ta dem.

Niall tog tag i min handled och gick ut ur banken. Alla andra följde efter, eller.. inte Michael och Ashton.
Vi hoppade in i bilarna och körde iväg. Jag såg inte vart vi körde. Det var mörkt, och jag var livrädd. Plötsligt märkte jag att det bara var jag, Niall och Harry i en bil... Jag satt själv i baksätet och kände hur jag snart skulle tuppa av. Det gick inte.

Jag höll just på att tappa fokus, när jag plötsligt blev mycket klarare av att bilen ryckte, ja, den ryckte. Vi höll på att krocka. ''You're mad, Horan! Mad!'' Skrek Harry åt Niall, men Niall bara skrattade och började köra normalt igen, som om ingenting hade hänt...

Vi kom fram till huset/stugan och den andra bilen direkt efter. Louis klev ut ur bilen och sen alla andra. Jag satt kvar. Det var som om jag hade fryst fast, det gick inte att ställa sig upp, antagligen för att jag var så rädd. Tänk om polisen kom hit...? Det var det enda jag kunde tänka på

Vad skulle hända nu? Hade Ashton och Michael blivit tagna av polisen? Eller...? KOM IGEN NU, SOM OM JAG BRYR MIG. Jag var fast här, på grund av dem! Jag skulle dö, på grund av dem!
Jag skakade snabbt på huvudet och tittade ner.

Niall öppnade bildörren och tittade på mig. "Come now" jag svalde hårt och tittade sakta upp på honom ''Now'' sa han igen och sträckte ut handen, vänta, ville han att jag ta hans hand...?

Jag satt kvar och tittade på honom, han höll fortfarande handen utsträckt. "Come on, we don´t have the whole night" Jag suckade lätt och tog tag i hans hand, han drog upp mig och nu stod jag utanför bilen. Niall höll fortfarande i min hand, och jag kände hur varma de var, de var också större än mina, såklart. Jag tittade upp på honom och så kom jag ihåg när jag trodde att han skulle döda mig... Jag fick en varm känsla inuti och jag kände hur Niall tittade på mig.

"What?" Sa han. "What?" Svarade jag och tittade på honom. "You´re blushing" Sa han och.. log? Han log åt mig, var det ett skämt? Vad händer? Jag log tillbaka och sen tittade jag ner och kände hur mina kinder bara blev varmare och varmare. Jag kan inte hjälpa det, även om jag verkligen försöker. Jag tog tillbaka mig hand och tittade på honom.

"NIALL!" Skrek Louis och vi båda tittade på honom. Han såg vettskrämd ut. "What?" Svarade Niall. Louis pekade bakom oss, vi vände oss om och såg en bil.

En polisbil...

• Is this Real? • ~ Swedish fanfic N.H (Avslutad)Where stories live. Discover now