Jag bara stod kvar och såg på Niall, var fortfarande chockad över vad som nyss hade hänt. "Aw, don't be so shy sweetie" Sa han. Jag kände en varm känsla inuti, men tvingade bort den. Sluta. Du kan inte få känslor för honom, det är det han vill. Jag tittade ner och han tog tag i min handled. "You need some rest now" Sa han och drog in mig i huset. Jag kom in i rummet och Niall lämnade mig där. Han sa inget. Bara gick.
Jag vet inte varför, men jag kände mig tom på något sätt. Men samtidigt hade jag fortfarande den där känslan, den där varma känslan jag fick. Jag kunde inte sova, inte efter vad som hade hänt. Den 1,5 timman i skogen, Niall som jag först trodde skulle döda mig... Björnen.. Hans muskulösa armar och... Nej, jag var verkligen tvungen att sluta tänka såhär. Jag vet att han bara gör det för att jag ska falla för honom, sen kommer han döda mig.
Jag skakade snabbt på huvudet och bestämde mig för att iallafall lägga mig ner. Jag kunde alltid läsa om någon bok... Varför var det så himla komplicerat? Jag önskar att jag kunde vakna och glömma allt som hänt. Glömma Niall. Glömma alla andra. Jag önskar att jag kunde vakna i min säng. Att inget hade hänt överhuvudtaget.
Det här var verkligen hemskt. Jag bestämde mig för att läsa om 'To kill a mockingbird'. Det var det enda jag kunde komma på att göra. Innan jag började läsa kollade jag på vad Niall hade skrivit i den. Först stod det Niall Horan, och jag funderade över när han hade läst den sist. Jag märkte att det låg något i slutet av boken, som jag inte hade sett tidigare. Jag tog ut det ur boken, det var ett kuvert. Jag funderade över om jag skulle öppna det och kolla.
Efter två minuters tänkande bestämde jag mig för att öppna det. Niall skulle säkert inte märka det och det var antagligen inget speciellt i det.
Jag öppnade sakta kuvertet och det låg något i det. Det var ett foto. Jag tog ut fotot och tittade på det. Jag blev väldigt chockad och rädd när jag såg vem det var på fotot.
Det var jag.
Jag granskade fotot ganska noga, sen upptäckte jag att det inte kunde ha varit taget för så länge sedan. Det var en bild av mig när jag satt på en parkbänk och... HJÄLP. Hade Niall stalkat mig?? Den här bilden var tagen för ungefär två veckor sedan. Jag fick panik. Vad skulle jag göra?
Jag la snabbt tillbaka fotot i kuvertet, la kuvertet i boken och stängde den. Sen la jag mig ner på den tunna madrassen.
Det enda jag tänkte var " Glöm allt, glöm allt, glöm allt, glöm allt..." Men det var omöjligt att glömma det. Efter ett långt tag somnade jag äntligen.
/////////////////////////////////////
Jag vaknade nästa morgon av att Niall kom. Jag kunde inte kolla på honom, det gick bara inte. Han kollade på mig. Jag kände hur mycket jag skulle behöva duscha just nu...
Niall sa åt mig att gå upp. Först tvekade jag, efter att jag hade sett kortet som Niall hade tagit på mig.
Jag lyssnade iallafall på honom och följde med upp. Förstår inte varför.
När jag kom upp och in i det lilla köket igen såg jag hur Harry satt och flinade. Jag tittade ner, men jag kände hur allas ögon var riktade på mig.
Hade Niall sagt nåt om vad som hade hänt? Jag antar det eftersom Zayn Sa ''So you tried to escape, huh?'' Jag tittade ner, jag ville inte vara här. Jag kände att jag blev arg men jag ville inte visa det.
"You thought you were smart or something? You should be happy he didn't kill you" Sa Harry och tittade på Niall.
"Guys, just.. She's one of us now" Sa han och om jag såg rätt så tror jag faktiskt att Niall rodnade lite.
YOU ARE READING
• Is this Real? • ~ Swedish fanfic N.H (Avslutad)
FanfictionNiall är en sån person som ingen, någonsin vill träffa. Han och hans gäng är livsfarliga, och en natt bestämmer sig Niall för att de ska bryta sig in i ett hus. Huset där Kate bor, en normal tjej som aldrig trodde att Niall Horan, en världskänd pe...