Kate's POVVad hände egentligen där inne?
"YOU'RE SICK!" Hörde jag Niall skrika inifrån och det small en gång till.Dörren öppnades plötsligt och jag flyttade snabbt på mig.
Det var Harry, han kollade konstigt på mig och viskade "What are you doing here?" Han lät lite irriterad på rösten så jag backade två steg.
"Huh?" Sa han och jag måste ha sett livrädd ut.
"W-what's going on in there...?" Sa jag tyst och tittade på honom.
Han kollade snabbt bakåt."He shot him" Sa han och gick förbi mig.
Louis hade skjutit Niall.
Jag kände hur tårarna började fyllas i mina ögon och plötsligt kände jag att Harry greppade tag om min hand.
"You can't stay out here, we'll go to the back of the house" Viskade han.Jag nickade sakta och osäkert och Harry drog mig till baksidan av huset.
Han stannade faktiskt där med mig ett tag.
--------------------------
"YOU SHOULDN'T HAVE DONE THAT!!" Skrek Louis inifrån och jag tittade ner.
Tårarna började sakta rinna ner för mina kinder.
Harry stod och kollade på mig ett tag, sen suckade han lätt och kramade mig.
Han kramade mig faktiskt, men jag visste inte vad jag skulle göra.
Harry var faktiskt inte så hemsk som tidigare, han började faktiskt kännas som Niall.
Alltså, han verkade liksom vara snällare nu."HARRY!" Skrek Louis och jag hörde att han var på utsidan av huset nu.
Harry slutade krama mig och såg mig rakt in i ögonen.
"Stay here until you know we're gone. If he sees you..." Viskade han och tittade ner.
Jag nickade lätt och Harry gick.
Efter ett tag hörde jag Zayn.
Jag hörde även en bildörr som stängdes och sen hörde jag hur en bil körde iväg.Jag stannade kvar i fem minuter innan jag gick in i huset.
---------------------
Där i hallen låg Niall på golvet.
Han tittade på mig och han hade tårar i ögonen.Jag satte mig ner bredvid honom.
"Niall..." Sa jag tyst och tårarna kom snabbt tillbaka.
Ja hörde fotsteg längre bort och frös till.
Liam...
/////////////////////////
Liam's POV
Jag visste inte vad som hände just nu.
Louis hade blivit knäpp och stuckit med Harry och Zayn. Jag stannade kvar här.
Jag gick sakta mot hallen.
Till Niall.När jag kom fram var inte bara Niall där, Kate satt där bredvid honom.
Hon tittade på mig och hon såg livrädd ut.
Vad skulle jag göra?
Tårar rann ner för hennes kinder och hon kollade på Niall.
"P-please don't do anything..." Sa hon tyst och kollade på mig.
Jag kollade på Niall, som nu kollade på mig.
"Help.." Sa han tyst.Kate ställde sig upp.
"Just please help him, please"Niall är min bästa vän, klart att jag ska hjälpa honom.
Jag kollade på Kate."Do you have your phone?" Sa jag och hon nickade sakta.
"Call an ambulance" Sa jag och hon ringde.
////////////////////////////
Kate's POV
Jag och Liam satt i hallen, jag höll i Niall's hand, tänk om ambulansen inte kommer?
Niall tittade på mig.
"It'll be ok" Sa jag tyst och drog min hand genom hans hår.
Det var så mjukt."Don't leave me.." Fortsatte jag.
"Never" Svarade han.Ambulansen kom och Liam gick ut.
Jag svalde hårt.
Tänk om de inte vill hjälpa Niall på grund av vad han har gjort?De kom in i huset och Liam ställde sig bredvid mig.
En kille kollade på Niall, sen på mig.
"Niall Horan?" Sa han konstigt och jag nickade.
Fler personer kom in i rummet och sen tog de in Niall i ambulansen.
När de hade kört iväg började jag gråta igen.
Liam kramade mig.
"He's gonna be fine" Sa han tyst och jag kollade på honom."What if he... What if he d-d-dies..?" Sa jag och Liam kollade på mig.
"He won't die" Sa han.
YOU ARE READING
• Is this Real? • ~ Swedish fanfic N.H (Avslutad)
FanfictionNiall är en sån person som ingen, någonsin vill träffa. Han och hans gäng är livsfarliga, och en natt bestämmer sig Niall för att de ska bryta sig in i ett hus. Huset där Kate bor, en normal tjej som aldrig trodde att Niall Horan, en världskänd pe...