Sabahın erken saatlerinde uyandığımda derin bir nefes alıp yaptığım yataktan yavaşça kalkıp camın önüne doğru yavaş adımlarla yürdüğüm de dışarıda kar yağıyordu. Bu görüntü dünyanın en güzel görüntüsü olabilir.
Karın yağıdığını görünce yüzümde büyük bir gülümseme oldu. Uyandığımda böyle bir manzara ile karşılaştığım için kendimi çok iyi hissediyorum.
Camı açtığım zaman soğuk havanın içeri girmesine izin verdim. Uzun süre öyle durup soğuk havayı içime çektiğim de annemin odama girdiğini fark ettim.
"Kızım uyanmışsın. Bende seni çağırmaya gelmiştim. İlk defa bu kadar erken kalıyorsun. Bir yere mi gideceksin?"
Annemin sözlerinden sonra yavaş yavaş arkamı dönüp ona baktığım da elleri belinde öylece karşımda duruyordu. Neden erken kalktığımı merak ediyor gibi bir hali vardı. İlk defa erken kalktığım için bu durum onu çok şaşırttı.
Seda'nın beni birisi ile tanıştırmak istediğini şimdilik söylememeye karar verdim. Zamanı geldiğinde anneme her şeyi anlatmanın daha iyi olacağını düşündüm.
"Gözde neden bana cevap vermiyorsun? Bir sorun yok değil mi? Kızım sen son zamanlarda çok garip görüyorsun. Lütfen bana neler olduğunu anlat. Her şeyi bilmek istiyorum."
Annemin her şeyi bilme istediği olduğunu bir an unuttum. Bu durumu ondan nasıl saklayacağımı düşünürken annemin telefonu çaldı. Her gün teyzem arar ve onunla saatlerce konuşur. Her gün konuşacak ne buluyorlar merak ediyorum. Neyse bu sefer teyzemin araması beni kurtardı.
Annem görmeden evden çıkmanın bir yolunu bulduğum için kendimi şanslı hissediyorum. Evden çıktığımı görse nereye gittiğimi sorar tabi bende yalan söyleyemediğim için gerçeği söylerim. Bu sefer de; "kiminle tanışacaksın, neden benden böyle bir şeyi nasıl saklasın." diye söylenirdi. Onun için ona görünmeden hızlıca evden çıktım.
***
Yolda giderken Seda'nın nasıl birisi ile tanıştıracağını düşünüp durdum. İçinde öyle bir heyecan vardı ki, bu heyecan ile ne yapacağımı bilmez bir halde yürümeye devam ettim.
Diğerleri gibi olmaması için dua etmeyi de ihmal etmedim. Beni sürekli birileri ile tanıştırıyor ama o tanıştırdığı kişiler ile anlaşamadım. Beni evlendirmeden durmayacağını söylerken çok ciddi görünüyordu. Daha önce onun bu kadar ciddi olduğunu fark etmemiştim. Bu durum beni fazlasıyla şaşırttı.
Buluşma yerine geldiğim de bile içimde büyük bir heyecan vardı ve bu heyecanı nasıl bastıracağımı ise hiç bilmiyorum. Bu kadar zor olacağını düşünmemiştim. Benim için neden bu kadar zor olduğunu düşündüm ama bir cevap alamadım. Zor sorular ile kendimi yorduğumu şimdi şimdi düşünüyorum.
Daha önce böyle bir şey yaşamadım. Seda, beni bundan önce de birileri ile tanıştırdı ama diğerlerinde bu kadar heyecanlı olduğumu hatırlamıyorum. Bu sefer neden bu kadar heyecanlandığımı düşünürken Seda'nın karşıdan geldiğini görünce derin bir nefes alıp ona doğru yürümeye başladım.
Kısa bir selamlaşmadan sonra Seda bir şey demeden önümde yürümeye başlayınca derin bir nefes alıp arkasından gittim. Neden bir şey söylemediği kafama takıldı ama ona bir şey belli etmedim.
"Gözde seni çok heyecanlı görüyorum. Daha önce bu kadar heyecanlı görmediğim için bu sefer olacak gibi hissediyorum. Peki sen ne düşünüyorsun?"
Onun bu sözlerinden sonra kısa bir süre düşündükten sonra neden aklıma böyle bir şey gelmediğini düşünüp kendime kızıyorum. Seda'nın dediği gibi olur mu diye düşünürken yüzümde istemsiz bir gülümseme oldu. Bunun beni bu kadar mutlu edeceğini düşünmemiştim.