Mijn hartslag slaat sneller dan ooit tevoren en ik ren zomaar een richting op. Gelukkig kom ik snel weer bij een pad en huilend ren ik naar huis. Ik bel aan. Er is niemand thuis. Zoals altijd. De gedachte vliegt door mijn hoofd en ik weet dat het waar is. Mijn ouders hebben beide een drukke baan en soms komen ze pas snachts thuis. Snikkend draai ik de sleutel om en ren naar boven. Op dit moment heb ik meer dan ooit een moeder nodig. Ik ga even aan mijn bureau zitten en ga nadenken. Want waarom pesten ze mij? Ik pak mijn notitieblok erbij en schrijf de mogelijkheden op.
WAAROM IK?
Suf haar
Lelijke kledingsmaak
Raar hoofd
Gaat met rare mensen om
Dagboekfreak
Ik schrik van de laatste. Ik heb hem zomaar opgeschreven maar het zou best wel kunnen! Hoe weten ze het dan? Ik scheur het blaadje af en begin opnieuw.
HOE WETEN ZE HET?
ze hebben me afgeluisterd
Ze hebben ingebroken
Amy heeft het ze verteld
Snel kras ik de laatste door. Dat zou ze nooit doen. Ik kijk op de klok. Het is half 7. Shit! Ik moet nog eten! En huiswerk! Nou dan maar een smoes verzinnen morgen. Ik pak de telefoon en bestel vlug een pizza. Ik gaat op de bank zitten en pak een boek. Ik ken het boek niet, maar heb het van mama's geheime vooraad gepakt dus het zal wel heftig zijn. Ik sla het boek open en schrik me rot.
-
Plzz comment als je het boek leest of leuk vind! Bye ik probeer snel verder te schrijven.