Vragen

38 6 0
                                    

Mijn hartslag bonkt in mijn keel terwijl ik de brief lees.
Lieve Iris,
Ik hou van je en ik weet dat jij ook van mij houdt. Dat zei je zelf. Ik snap dat het voelt alsof je Willem verraad, maar wij horen bij elkaar. Ik weet het zeker en ik zal het bewijzen. Kom 14 april bij onze boom. Ik zal je niet teleurstellen.
Enorme groeten,
Jouw Pim.
Verschrikt gooi ik de brief op de grond en huiver. Iris. Zo heet mijn moeder. En Willem is mijn vader. Heeft mama een relatie met iemand anders? Snel check ik de datum. Het is vandaag 4 november. Mmmh dus die 'date' was erg lang geleden. Wat nu? Ik moet erachter komen wat er is gebeurt en of er nu nog iets gebeurt. Mama's dagboek! Natuurlijk! Ik sprint snel naar boven, mijn moeders kamer in. Ik kijk in haar geheime kastje. Nouja geheim? Ik weet er van. Maar dat weet zij niet. Een sluwe glimlach komt op mijn mond terwijl ik het donkerrode boeke tevoorschijn haal. Snel blader ik naar 14 april en begin te lezen.
Lief dagboek,
Vandaag was fantastisch! Ik kreeg eerst een brief van Pim! Echt waar! Sinds de ontmoeting op het feest kan ik niet stoppen met aan hem denken. En dan die kus... Het voelde eerst zo slecht. Alsof ik Willem bedroog. Maar nu weet ik beter. We horen bij elkaar. In de brief vroeg hij me om naar onze boom te komen. Van onze ontmoeting. Toen ik daar aankwam was de hele boom versiert met rode slingers met roze hartjes eraan. Onder de boom stand een tafel met kaarsen. Zo romantisch! En toen kwam hij tevoorschijn met een roos in zijn mond. Hij deed de muziek aan en we dansten. Het mocht van mij wel eeuwen duren. Toen gingen we eten. Het was heerlijk! Zo romantisch was Willem nooit. Eigelijk moest ik om 8 uur al gaan, anders kreeg Willem argwaan,maar we vergaten de tijd. Gelukkig wist ik een goede smoes. Oh lief dagboek, ik ben verliefd! Heviger dan ooit tevoren! Ik laat hem niet zomaar gaan. Desnoods vraag ik een scheiding op. Maar hoe moet het dan met Lisa? Ik denk er nog wel over na, maar nu ga ik slapen.
Dag dagboek!

VerradenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu