Amellyn Natasha mendengus kecil. Nafas ditarik dalam sebelum dilepaskan perlahan-lahan.
Seminggu dia disini, seminggu juga dia diekori. Rimas. Serabut. Lemas. Semua berkecamuk.
"Tengku buat apa lagi dekat sini?" Soal Amellyn sebaik saja dia menghentikan langkahnya apabila di amula tak dapat tahan perasaan rimas.
"Tak ada buat apa-apa pun." Balas Rayden Asyraf bersahaja. Tangannya yang tadi menyeluk saku naik memeluk tubuh. Mata helangnya memandang disegenap wajah cantik milik Amelllyn disebalik kaca mata hitamnya.
"Jadi, Tengku buat apa dekat sini. Baliklah ke KL." Nada yang digunakan Amellyn mula berubah. Dahinya berkerut geram.
Rayden Asyraf tersengih sinis sebelum kakinya membuka langkah mendekati si isteri. Bahagian atas tubuhnya dibongkokkan sedikit agar menyamai ketinggian si isteri.
"I. Will. Not." Satu persatu patah perkataan disebut agar wanita dihadapannya faham apa yang dia cuba sampaikan.
Pandangan Amellyn Natasha menjadi tajam memandang Rayden Asyraf bagai helang merenung mangsa. Tak lama sebelum dia menjeling tajam wajah lelaki itu lalu dia berjalan laju meninggalkan lelaki itu terkontang kanting sendirian.
Dislike! Dislike!
Kakinya berhenti dibahu jalan. Tanpa memandang kiri mahupun kanan, kakinya membuka langkah melintasi jalan.
"Hey!"
Belum sempat tapak kaki kasutnya melekat pada jalan tar, pergelangan tangannya ditarik kebelakang. Sebuah kereta laju melintasi. Kepala Amellyn menoleh mengejut kebelakang. Wajah Rayden Asyraf yang berkerut kening itu menghiasi pandangannya.
"Nak lintas jalan pandang dulu kiri kanan. Bukan main lintas sesuka hati kau." Ujar Rayden Asyraf. Tangannya yang tadi menggenggam pergelangan tangan Amellyn jatuh memimpin wanita itu melintasi jalan. Bagai lembu dicucuk hidung, Amellyn yang mengekori tanpa kata.
"Tahulah lapar. Tapi jalan tu tengok kiri kanan dulu." Sambung Rayden Asyraf sambil tangan Amellyn di tarik perlahan agar wanita itu berjalan seiring dengannya.
Kerusi ditarik sebelum tangan Amellyn ditarik perlahan agar wanita itu melabuhkan duduk pada kerusi yang ditariknya tadi.
Rayden Asyraf bergerak melabuhkan duduk pada kerusi berhadapan dengan Amellyn Natasha. Tangannya naik melambai diudara cuba memanggil salah seorang pekerja di kedai makan itu.
"Abang nak order apa ya?" Soal seorang remaja perempuan. Senyuman dibibir perempuan itu melebar apabila Rayden Asyraf tersenyum kecil sambil menyambut kad menu pada tangannya.
Laju pandangan Amellyn Natasha memandang perempuan itu tajam.
Kau siapa nak panggil laki orang abang? Gatal eh.
Tengku Rayden Asyraf tak ada adik perempuan ya. Jangan gedik nak panggil dia abang.
"Nasi goreng kampung dengan tomyam. Lepastu kuey teow bandung satu." Ujar Rayden Asyraf.
"Abang nak minum apa? Macam-macam minuman ada dekat sini bang. Abang tinggal order lepastu saya buat." Perempuan itu menyoal ramah.
Semakin membara hati Amellyn Natasha apabila perempuan itu melangkah mendekati Rayden Asyraf yang ralit memandang menu.
"Teh O suam je dua." Balas Rayden. Laju kad menu dihulurkan semula apabila dia perasan pandangan tajam milik Amellyn kepada perempuan yang berdiri ditepinya.
Kalau dibiarkan lama-lama, dia risau meletup saja wanita dihadapannya itu.
"Hey. Tenung anak dara orang lama-lama macam nak tembus tu kenapa?" Tegur Rayden Asyraf. Dari perempuan itu melangkah pergi sampailah susuk tubuh perempuan itu hilang disebalik dinding, anak mata Amellyn Natasha tak lepas dari memandang tajam.
Pili air ditutup rapat apabila terdengar bunyi pintu bilik dibuka. Dahinya berkerut cuba focus pada bunyi-bunyi sekeliling. Senyap dan sunyi.
Pili air dibuka semula. Mungkin bunyi tadi itu sekadar perasaan dia saja. Lagi pun, mana mungkin hotel mahal ni mempunyai security yang rendah.
Seusai menggosok gigi, pili air ditutup rapat. Tuala putih yang tersangkut pada bahunya diambil lalu ditutup kepalnya. Rambut basah miliknya dikesat menggunakan tuala tadi.
Segala perlakuan Amellyn terhenti apabila ada satu sosok tubuh sedang menunduk bermain telefon samabil duduk santai dibirai katilnya. Bunyi daun pintu bilik mandi yang tertutup dengan sendirinya dibelakang Amellyn menarik perhatian lelaki tersebut.
"Ah. Dah siap mandi." Ujar lelaki itu seraya meletakkan telefonnya di atas katil bersebelahan tempat duduknya.
"Macam mana Tengku boleh masuk?" Soal Amellyn tanpa nada.
"Pakai kad lah." Jawab lelaki bergelar Tengku itu. Siapa lagi kalau bukan si Rayden Asyraf.
Pandangan Amellyn jatuh pada sebuah meja yang tidak jauh darinya. Dia atas meja tersebut terdapat handbagnya dan sekeping kad hitam bersebelahan dengan handbag miliknya.
"Kad aku." Sambung Rayden Asyraf sambil dia bangun dari duduknya.
"Tengku nak apa lagi?" Soal Amellyn malas. Sudah namanya Tengku Rayden Asyraf. Apa saja kemahuan lelaki itu pasti akan dapat dalam sekelip mata.
"Kau." Jawab Rayden Asyraf bersahaja.
Amellyn Natasha tergelak sinis sebelum dia menyambung perlakuannya yang tadi terhenti separuh jalan.
"Suka hati Tengku lah. Saya penat nak melayan Tengku." Ujar Amellyn Natasha sambil dia menyangkut tuala yang digunanya tadi. Kakinya melangkah ke arah katil.
"Tengku buatlah apa Tengku nak buat. Asalkan jangan ganggu saya." Sambung Amellyn sambil tubuhnya dibaringkan di atas katil. Sebuah bantal golek panjang diambil lalu dipeluknya. Sedikit selesa apabila bantal itu menampung berat perutnya.
Ya. Dia penat. Seharian dia berjalan ke sana dan ke sini. Segala sendinya juga lenguh. Pinggang dia juga teramatlah lenguh.
Rayden Asyraf sekadar memerhati tindak-tanduk wanita itu sebelum tubuh wanita itu diselimuti dengan selimut tebal berwarna putih suci.
Nafas ditarik panjang sebelum dia melepaskan secara perlahan-lahan. Nampak gaya panjanglah percutian dia di negeri ini.
Kakinya membuka langkah ke arah bilik mandi. Dia nak mandi. Badannya sudah diselaputi dengan peluh. Tadi lepas teman Amellyn makan dia terus ke Kuala Lumpur uruskan hal kerjanya dan berkejar semula ke sini. Dan sekarang jam 12 malam, dia baru dapat mandi.
Esok sajalah mula misinya memikat si isteri. Dia juga penat yang tak terhingga sekarang ini.
YOU ARE READING
AMELLYN RAYDEN
Romance[ C O M P L E T E ] 1𝘚𝘛 𝘉𝘖𝘖𝘒 𝘖𝘍 𝘛𝘏𝘌 𝘙𝘖𝘚𝘌𝘚'𝘚 𝘚𝘌𝘙𝘐𝘌𝘚 One step away from me A thousand steps in pursuit of you. You need to know who I am. No matter what, I still get what I want. Because it's me. Rayden Asyraf. [RE-EDIT VERSION...