EPISOD 15

17.8K 777 5
                                    

Dua minggu.

Dua minggu juga hidup dia senyap. Langsung tak ada panggilan daripada Rayden Asyraf. Kedatangan mengejut daripada lelaki itu juga tak ada. Apatah lagi mesej.

Amellyn Natasha menarik nafas panjang sebelum dilepaskan perlahan-lahan. Pandangannya jatuh kepada meja kerjanya. Meja bersepah itu direnung kosong.

Sesekali telefon bimbitnya diambil lalu dibuka. Ruangan mesej dibuka. Tiada.

"Ell."

Amellyn terus mendongak memandang sosok tubuh Suhaila di muka pintu bilik kerjanya. Keningnya diangkat tinggi. Posture tubuhnya yang tadi bersandar lemah terus diubah menegak.

"Kau balik awalkan harini?" Soal Suhaila.

Amellyn Natasha hanya membalas dengan anggukan kecil. Wajahnya saja tiada seri. Senyuman dibibir pun sudah tidak selebar dulu.

"Tak apalah. Aku ingat kau OT harini." Balas Suhaila sambil bibirnya dicebik kecil. Daun pintu bilik kerja Amellyn ditutup rapat. Telefon bimbit di dalam poket baju doktorya diambil lalu dilekapkan di telinga kanan.

"Ha macam mana?"

"Tak senyum pun weh. Badmood je aku tengok." Balas Suhaila sedikit pelik.

"Kenapa weh?" Soal Suhaila apabila pemanggil hanya membalas dengan keluhan kecil.

"Aku sendiri pun tak tahu. Aku perasan sejak dia balik dengan abang Ash tu lagi." Balas pemanggil.

"Maksud kau? Kau jangan main-main Put." Ujar Suhaila was-was.

"Aku nak main-main apa. Abang Ash pun dah tak mesej aku pasal Ell tu. Bila aku inform yang Ell nak keluar. Dia balas okay je. Tak macam dulu tanya itu ini." Balas Putri pelik. Suhaila menggaru kecil kepalanya yang tersarung tudung sarung hitam itu.

"Pelik kau tahu. Ell pun sekarang dah tak terjaga jadual makan dia. Rusing betul aku dengan mak orang tu." Sambung Putri risau. Habis kerja dia semua tak jalan.

"Takkan gaduh laki bini kot." Tembak Suhaila.

"Tak akanlah. Abang Ash tu bukan main kejar si Ell tu." Balas Putri.

"Kau tak nampak cara Ell layan si Ash tu? Eh kalau aku pun lama-lama boleh give up." Suhaila membalas sedikit marah. Dah lama dia perhatikan tindak-tanduk si Ell tu.

Putri mengeluh kecil. Dia tak nafikan tentang hal itu. Ell dengan ego dan sikap sombong dia tu memang tak lepas.








Stereng kereta dipulas ke kiri perlahan-lahan sebelum keretanya measuk ke dalam halaman rumahnya. Sempat anak matanya memandang kotak merah yang tergantung pada pagar rumahnya.

Seusai enjin keretanya dimatikan, bag tangan digantung pada bahunya sebelum dia keluar dari perut kereta. Punat kecil pada alat kawalan jauh ditekan sebelum dia melangkah ke arah kotak merah yang tergantung di pagar.

Takkan si Putri ni tak kutip surat. Bisik Amellyn perlahan.

Berkerut dahinya melihat ada nama dia tertera pada sampul surat coklat bersaiz A4 itu. Bahagian atas sampul surat itu dikoyak sebelum helaian di dalam ditarik keluar.

Sesak nafasnya apabila nama penuh dia dan nama penuh Rayden Ashraf tertera pada surat tersebut. Laju saja anak matanya naik memandang kepala surat tersebut. Logo Negeri Selangor. Anak matanya turun membaca ayat yang tertulis pada bawah logo tersebut.

AMELLYN RAYDENWhere stories live. Discover now