"Ell." Panggil Putri perlahan.
Amellyn yang sedang duduk diantara dua sujud terus berpaling ke belakang. Memandang kepala Putri yang mengintai disebalik pintu bilik.
"Along ajak bincang. Kau dah habis solat ke?" Sambung Putri sebaik saja Amellyn memandangnya.
Amellyn mengangguk kecil sebelum dia membalas. "Kau keluarlah dulu. Nanti aku keluar."
"Emm... yalah." Balas Putri seraya mengangguk. Belum sempat daun pintu bilik ditutup rapat, kepalanya kembali mengintai.
"Ell." Panggil Putri semula.
Amellyn yang masih duduk diantara dua sujud itu mengeluh geram sebelum dia mengadap Putri.
"Abang Asy ada." Ujar Putri tanpa mengeluarkan suara. Daun pintu terus ditutup rapat.
Amellyn Natasha mengeluh lemah. Perlahan-lahan dia bangun dari duduknya sebelum satu persatu pakaian solatnya dibuka lalu dilipat kemas dan disangkutkan pada penyangkut baju.
Baru je niat nak termenung lepas solat isyak.
Tudung sarung disambar lalu disarungkan pada kepalanya. Perlahan-lahan kakinya menapak keluar dari bilik.
Terhenti nafasnya apabila terpandang pandangan kosong milik Rayden Asyraf yang memandangnya lurus. Air liur ditelan kesat sebelum dia menyambung langkah ke ruang tamu. Duduknya dilabuhkan bersebelahan ibu Putri manakala Putri duduk bersimpuh dibawah.
"Jadi... macam mana keputusan Ell?" Soal Wildan tanpa tunggu lama. Wajah amellyn dipandang dengan keningnya terangkat.
Wildan tertawa kecil melihat wajah kelat milik Amellyn.
"Along pun pelik bila mak call cakap tok imam datang pinang Ell. Siap minta alamat rumah papa dan mama Ell lagi." Ujar Wildan sebaik saja tawanya terhenti.
"Bukan along je. Mak ni. Entah dari mana lah si Fareed tu jumpa Ell." Puan Habsah menyambung dengan keluhan kecil.
"Fareed tu memang. Sejak dulu lagi gatal. Pantang nampak orang perempuan lawa sikit terus nak cucuk." Putri pula menyambung. Bibirnya mencebik menyampah.
"Putri ada bawa Ell jumpa dia ke?" Soal Puan Habsah.
"Eee memang taklah." Laju saja Putri membalas dengan mimik muka dibuat jijik.
"Habistu macam mana dia kenal Ell?" Soal Wildan pelik.
"Terserempak depan kedai Pak Mail. Lama dah." Balas Putri nak tak nak.
"Jadi Ell?" Soal Wildan. Kali ini nadanya berubah serius.
"Aku tak izinkan."
Serentak Wildan dan Puan Habsah memandang Rayden Asyraf yang sedang memeluk tubuh bersebelahan Wildan.
"Kau duduk diam." Balas Wildan sebelum peha milik Rayden Asyraf ditepuk kuat.
Rayden Asyraf mendengus geram sebelum sekeping file coklat sebesar kertas A4 diletakkan diatas meja dihadapannya. Kalau Puan Habsah tak ada memang dia campak je file tu.
Putra Wildan berkerut dahi melihat file yang diletakkan diatas meja. Perlahan-lahan tangannya menyambar file tersebut. Wajah serius milik Rayden Asyraf dipandang sekilas sebelum isi dalam file tersebut dikeluarkan.
Terbutang matanya melihat isi surat tersebut.
Putra Wildan tertawa sekejap sebelum pandangn penuh soalan dihalakan ke arah Rayden Asyraf.
"Sebab ni lah kau ikut aku balik?" Soal Wildan tanpa nada.
Puan Habsah kaku apabila matanya membaca setiap satu perkataan yang tertulis pada surat tersebut. Wajah Amellyn yang menunduk sambil bermain dengan tangannya sendiri dipandang sekilas sebelum pandangannya dihalakan pula pada Rayden Asyraf.
YOU ARE READING
AMELLYN RAYDEN
Romance[ C O M P L E T E ] 1𝘚𝘛 𝘉𝘖𝘖𝘒 𝘖𝘍 𝘛𝘏𝘌 𝘙𝘖𝘚𝘌𝘚'𝘚 𝘚𝘌𝘙𝘐𝘌𝘚 One step away from me A thousand steps in pursuit of you. You need to know who I am. No matter what, I still get what I want. Because it's me. Rayden Asyraf. [RE-EDIT VERSION...