EPISOD 08

22.3K 1K 21
                                    

"Amboi. Bahagia nampak." Tegur Putri sebaik saja pandangannya disapa dengan sosok tubuh Amellyn yang baru melangkah masuk ke dalam bilik itu.

Bukan main sengih sampai telinga lagi bibir tu. Semalam bukan main muncung.

Matanya menyepet memandang sosok tubuh Amellyn yang kehulu kehilir berjalan. Ada bau something lah.

"Ada apa-apa terjadi ke dekat hospital?" Soal Putri.

Dahi Amellyn berkerut pelik sebelum dia menggeleng perlahan. Apa yang terjadi? Nak sengih pun salah ke?

"Yang kau sengih lebar-lebar ni kenapa?" Soal Putri tak puas hati. Dia tak boleh nak elak rasa curious tu. Rasa pelik bila tengok si Amellyn senyum lebar-lebar ni.

"Aku sengih pun salah ke? Kalau aku tak sengih pun salah. Kau nak aku buat apa sebenarnya?" Geram Amellyn menyoal. Semua tak kena dengan mata dia.

"Abang Ash confess ke?"

Tersedak air liur Amellyn dibuatnya apabila Putri tiba-tiba menyoal.

"Apa kau ni. Mengarut!" Marah Amellyn Natasya. Dadanya berdebar hebat. Putri ni suka serkap jarang.

"Tanya je. Janganlah marah." Balas Putri sambil bibirnya mencebik kecil. Telefon bimbitnya dibuka sebelum aplikasi Instagram dibuka.

"Agak-agaklah kau kalau nak tanya pun. Apa soalan sampai ke situ." Ujar Amellyn sebaik saja debaran didadanya sedikit reda.

"Kita balik esok lepas Zohor. Boleh ke?" Soal Putri. Wajah Amellyn dipandang sekilas.

"Ke kau ada appointment dengan mana-mana patient?" Soal Putri lagi apabila Amellyn diam tidak menjawab.

"Tak ada. Bukan kau plan nak balik malam ni ke?" Jawab Amellyn sekali gus menyoal pelik. Sebelum balik haritu bukan main plan nak balik awal sebab malas nak hadap muka sepupu-sepupu.

"Mak aku tadi pagi dah buat muka sedih dia." Jawab Putri geram. Bibirnya mengeluh perlahan. Mak dia tahu je kelemahan anak-anak ni.

"Ah. Baby macam mana?" Tanya Putri. Duduknya yang tadi bersandar di kepala katil terus duduk menegak menghadap Amellyn.

"Baby tak ada apa-apa. Cuma aku kena hati-hati lepas ni." Jawab Amellyn dengan senyuman kecil.

"Nasib tak ada apa-apa. Kalau jadi apa-apa dengan anak saudara aku tu. Siaplah perempuan tu. Aku cincang buat sup." Kening Putri berkerut geram. Tangannya digepal erat menahan rasa marah di dada.

Kalau bukan sebab ihsan abang sulungnya semalam, dah lunyai si Yasmin tu dia pijak.

Amellyn tertawa kecil. Bertalu-talu mesej masuk semalam. Siapa lagi kalau bukan si Putri. Sibuk duk tanya pasal baby. Bukan nak tanya pasal kawan dia yang satu ni. Risaukan baby je.

"Aku nak pergi dapur kejap." Ujar Amellyn sebelum sosok tubuhnya hilang disebalik pintu bilik.







"Amboi makan. Tak pandang belakang." Tegur Putri sambil melabuhkan punggung diatas kerusi berhadapan dengan Amellyn.

Amellyn yang ralit mengunyah itu hanya tersenyum kecil sebelum sekeping sotong goreng celup tepung dihulurkan kepada Putri.

"Bukan tadi pagi kau suruh aku beli sotong ke?" Soal Putri pelik. Ibu dah masakkan ke. Baru saja dia ingin menyoal, bungkusan plastic disebelah meja menarik perhatiannya.

AMELLYN RAYDENWhere stories live. Discover now