•11• Minttu

366 30 8
                                    

Mä olin kertonut lähes kaiken. Alusta loppuun. Selittänyt oudoista tunteista ja vihasta Lokea kohtaan. Olin kertonut uudesta koulusta ja tytöistä. Jätin kumminkin yhden jutun kertomatta. Mun jalat..

En mä halunnut, että muut saisivat tietää viiltelystäni. Ei siitä olisi mitään hyötyä. Olisivat vain huolestuneet turhaan siitäkin.

He väittivät että tykkäisin Lokesta. En uskonut sitä. En minä ollut ihastunut häneen. En todellakaan. Kukaan ei tuntunut ymmärtävän sitä faktaa että olen hetero.

Kyllähän muutkin jätkät saattavat pussailla keskenään eikä se merkitse mitään. Mä en ollut mikään homo. En nyt, enkä koskaan.

Eikö niin?

______

LOKEN NÄKÖKULMA

Mä olin just kussut asiat tosi pahasti. Miten siinä edes pystyi käymään noin. Halusin vain vähän lämpöä, en mitään suutelua.

En halunnut suudella Tinoa. Tai halusin, en minä tiedä. En halunnut suudella häntä, sillä taisin olla pahasti ihastumassa Tinoon. Hetero jätkään. Vittu mä vihaan sitä tunnetta. Ainakun ihastuu jätkään, niin se on hetero. Ei mulla oo mitään mahdollisuuksia.

Mä olin melkein.. Mä olin suudellut sen vatsaa..

Painoin pääni tyynyyn ja karjuin siihen. Pikku vinkki kaikille, se auttaa. Kuulin koputuksen ovelta. Mitä nyt taas?

Roope avasi oveni ja istahti viereeni sängylle. "Miks tolle Tinolle tuli noin kiire?"

"Mä kusin hommat, ei sen kummempaa" Tuhahdin ja lösähdin makaamaan sängylleni.

"Mitä sä sitten teit?" Roope kysyi ja lösähti mun viereen. Hän käänsi odottavan katseensa minuun. Ja minä kerroin.

Kerroin koko jutun. Alusta loppuun. Sen mitä tunsin ja sen mitä äsken tapahtui. Roope ei tuominnut. Hänhän oli kumminkin isoveljeni.

"Anna sille aikaa, se tarvii sitä" Roope sanoi ja nousi takaisin istumaan. "Ja et sä mitään pilannu, se vaan säikähti sen tunteita"

Nyökkäsin jolloin Roope tallusteli pois huoneestani. Ehkä hänen jutuissaan oli perää.

Mä painoin pääni tyynyyn ja suljin silmäni. Ehkä uni sais ahdistavat ajatukset pois.

TINON NK

Mä olin just pelannut Mandyn kanssa lätkää pleikkarilla ja olin tietty voittanu. Me oltiin mun siskon kaa nii huvittavii et vedettiin aina veto jokasessa pelissä. Tällä kertaa Mandy joutu ostaan mulle kaks pulloo cokista ja yhen monsterin.

Mä tiesin että sitä vitutti. Olihan se just saanu mutsilta kympin viikkorahaa ja joutu käyttään sen mun juomiin.

Mä olin kyllä huolehtivainen isoveli, mutta jos tämmösestä oli kyse niin ei mua harmittanut. Voitte kuvitella mun virneen kun mä voitin.

Ja vaikka mun päässä liikkui aikaisemmat tapahtumat, mä en antanut sen haitata. Mä olin päättänyt vältellä Lokea ja olla niinkuin mitään ei olisi ikinä tapahtunut.

Mä en todellakaan ollut homo. Miksei muut voineet uskoa mua? Oliko se muka niin vaikeaa ymmärtää.

Nousin sohvalta ja olin lähdössä omaan huoneeseeni, kunnes äiti pysäytti mut.
"Tino, voisiksä hengata sen mun kaverin lapsen kanssa huomenna"

"Joo kai mä voin. Olikse jo kuustoista?" kysyin ja muistelin mielessäni äitin työkaverin tytärtä.

"Joo Minttu on kuustoista" äiti totesi ja lähti pyykkikorin kanssa kodinhoitohuoneeseen.

Nyt muistin sen tytön kunnolla, oltiin tavattu ekaa kertaa kun olin seiskalla ja olin saanut siltä mun ekan suudelman. Se oli mua vuoden vanhempi. Nyt se on autoalalla amiksessa ekaa vuotta. Se maalaa autoja. Mun mielestä aika siistii.

Me oltiin vähän niinkun parhaita kavereita, mutta ei kumminkaan. Sielun sisaruksia? Oltiin tultu aina hyvin juttuun.

Mulla oli itseasiassa ikävä Minttua. Oltiin nähty viimeks kolme kuukautta sitten ja ei oltu snäpättykkään yhtään.

Voisin kysyy Mintulta tähän tunteeseen apua tai sit en vaa kertois sille. En mä oikeen tiedä.

Ja enkö mä sanonu et lopetan Loken ajattelun. No joo. Miks se ei sitten lähe pois mun päästä?

---
Pitkästä aikaa. Synttäreitten kunniaks uus luku.

Sanoja: 552
julkaistu: 15.8.2022

TINOWhere stories live. Discover now