Tino
Me istuttiin Loken kanssa mun sohvalla ja naureskeltiin Jeren jutuille, se heitti läppää siltä ajalta, kun se oli meidän ikänen ja kusessa Benjaminiin. Meillä oli itseasiassa sukukokous. Nyt oli nimittäin joulu, me vietettiin joulua aina suvun kanssa ja aina meillä. Tällä kertaa myös Loken perhe oli meillä.
Siitä on nyt 2kk kun muut saivat tietää mun ja Loken panosta. Hurjan nopeasti aika menee. Mä olin saanut sovittua asiat Aaronin kanssa, mutta me silti nähtiin todella harvoin, se oli ehkä vain hyvä juttu, saisi se ainakin tunteensa mua kohtaan pois.
Loke ja mä ollaan kerrottu toisillemme kaikki. Me ollaan vähän niinkuin parhaita kavereita, mutta suhteessa. Musta on ihanaa, kun mä saan kutsua Lokea mun poikaystäväks.
Ville ja Loke ei ollut sopineet asioita, Ville ei ollut muuttunut yhtään sinä aikana, kun se oli erotettuna koulusta. Sen sijaan hän oli nykyään yksin. Me taas hengattiin sen muun porukan kanssa. Ja hei Adam ja Teemu kertoivat suhteestaan. He ovat olleet ties kuinka kauan yhessä, mutteivät vaan uskaltaneet kertoa kenellekään. Me ollaan käyty tupla treffeilläkin.
Loken äiti oli päässyt viikko sitten sairaalasta kotiin, voitteko kuvitella, sillä oli 2% mahdollisuus selvitä elossa ja se selvis. Ihan supernainen. Loken isä oli myös päässyt eroon juomisesta. Nyt ne istu meidän keittiönpöydän ääressä ja jutteli mun vanhemmille.
Mä olin onnellinen ja aito, en esittänyt mitään mitä en ollut. Hymyilin ja katsoin Lokea, se nauroi kun Tyler esitteli sille sinistä rekkaa, joka oli aamulla tullut paketista. Meidän suvun tapoihin, kuuluu avata aamulla yksi lahja ja loput illalla.
Jossain vaiheessa, kun kello oli jo puoli kaksi, minä ja Loke päätettiin lähteä kävelylle. "Me tullaan sitten viimestään puol kolmeta" huikkasin vielä ja laitoin ulko-oven kiinni.
Otin Lokea kädestä ja me käveltiin suoraan metsään. Se oli mun mielestä todella kaunis paikka, ainakin talvisin, siellä oli sellainen polku jota pitkin pääsi lammelle. Olin käynyt sielä viimeksi vuosi sitten, kun olin paennut oikeaa maailmaa ja mun sekoilujani.
Mä oon oikeastaan todella ylpeä itsestäni, mä olen nimittäin lopettanut tupakan polton. Lähes kokonaan. Mä pyrin siihen että poltan kerran kahessa viikossa ja se on onnistunut tosi hyvin. Senkin kerran mä säästän sille hetkelle kun ahdistaa eniten. "Loke oot sä miettiny mihin haet yläkoulun jälkeen" kysyin hetken kuluttua.
"Mä ajattelin jotain sähkö alaa tai raksa, täytyy miettii sitä viel"
Loke sanoin ja puhalsi höyryä ilmaan. "Tääl on aika kylmä"Mä nyökkäsin. "Mä ajattelin autoalaa, Minttu on siellä ja mua kiinnostaa autot aika paljon" naurahdin ja pysähdyin lammen eteen. "Tää paikka on ihana, niin taianomainen"
Loke naurahti "mä en tiennytkään tälläistä puolta susta, mutta taidan tykästyä siihenkin" sitten hän suuteli mua. Loken huulet olivat hemo viileät pakkasilmasta ja niin oli varmasti myös omani.
"Mä rakastan sua" Sanoin suudelman jälkeen. Se lause tuli jopa minulle ihan puskista. Mutta Loke vain hymyili "Mä rakastan sua myös Tino" ja sitten me suudeltiin taas.
____
"Ootte minuutin myöhässä" Benjamin valitti, kun astuimme sisään ovesta. "Mutta hei ruoka on iha just valmiita, nii tulkaa ottamaan" se vielä lisäsi naurahtaen.
Me käveltiin keittiöön ja autettiin äitiä kattamaan pöytä. Sitten me alettiin syömään. Kaikista jouluruuista mä rakastan eniten lanttulaatikkoa, Loke taas rakastaa porkkanalaatikkoa. Mä en voi käsittää, porkkanalaatikko maistuu aivan järkyttävältä. Semmoista outoo mössöä, jossa on porkkanaa.
Kun me oltiin saatu syötyä, me alettiin vaan touhuamaan kaikkea randomia, mää ja Loke mentiin mun huoneeseen kattomaan leffaa ja muut teki jotain, varmaan pelas aliasta tai jotain.
"Tää on hiton hyvä leffa" Loke sanoi ja pisti sen pyörimään. "Tää on tullu vissiin vasta tänä vuonna mut mä rakastan tätä"
Sen leffan nimi oli joku Unohtumaton joulu. Loke oli ihan innoissaan kertomassa siitä. "Tässä on tää Lindsay Lohanki ihan helvetin kuuma nainen"
Mä vain naurahdin. Tottahan se oli Lindsay on vitun kuuma, mutta niin oli kyllä toi jätkäkin mun vieressä.
_____
Kun leffa alkoi loppumaan äitini tuli ovelle ja sanoi "Tulkaa pojat, ovella on joulupukki"
Me noustiin yhessä ja mentiin olohuoneeseen odottamaan. Joulupukki oli nykyään oikeastaan vaan Tylerin ja Tuikkeen juttu. Ne oli ihan hulluna joulun aikaan, kun sai lahjoja. Olisinpa mäkin vielä tossa iässä. Kaikki oli niin taianomaista.
Mun siskokaan ei enää uskonut pukkiin, me kaikki tiedettiin että se oli parin talon päässä asuva Pekka, muttei me sitä viitsitty kertoa, ei lasten jouluiloa halua pilata."Ja viimeinen paketti onkin Tinolle" Sitten pukki jo lähtikin jatkamaan kierrosta.
Mä odotin että pikkuset sai avattua lahjat ja avasin sitten omani. Mä sain niken verkkarit, uudet vanssin ruutu kengät ja uuden puhelimen. "Tää on viä sulle" Loke sanoi ja ojensi paketin mulle.
Mä avasin sen ja mun huulille kaartu hymy. "Tää on ihan helvetin ihana" Se oli koru, jossa oli 2 pienen pientä sydäntä. "Mä ostin itteleni samanlaisen"Mä pussasin Lokea poskelle ja ojensin sen lahjan Lokelle. "Tää on multa, sä tuut rakastaa sitä" Loke alkoi avaamaan lahjaa ja sillekkin nousi hymy. "Sä oot ihan hemo ihana"
Paketissa oli sen lempi bändin levy. Se on halunnu sitä jo vaikka kuinka kauan.
Sitten me syötiin kaikki jälkiruokaa ja sitten pikkuiset menivät nukkumaan. Tuike nukahti samantien. Tylerkin nukahti hetken kinastelun jälkeen.
"Loke meil on sulle vielä yksi lahja" Äiti sanoi ja ojensi sille paketin.
Loke alkoi avaamaan pakettia ja siellä oli ruutu kengät. "Tervetuloa perheeseen höperö"
"Kiitos" Loke sanoi ja halasi mun vanhempia ja sitten me kaikki halattiin.
"Hyvää joulua"
—————
Nyt tää kirja on purkissa, kiitos kaikille lukijoille ❤️❤️❤️
sanoja: 855
julkaistu: 1.1.2023
ESTÁS LEYENDO
TINO
Romancealoitettu: 19.4.2022 lopetettu: 1.1.2023 !!Lue ensimmäinen luku ennen kuin aloitat!! ((Jatko osa kirjalle "ripari joka ei koskaan unohdu" ei ole pakko lukea juuri mainittua kirjaa, mutta sais paremmin kiinni jos sen lukis. Tää kirja spoilaa.)) Tino...