Ysiluokka. Heinolan koulu. Jännitys. Jep tässä sitä istutaan isäni kyydissä matkalla uuteen kouluun.
Kesä oli mennyt hujauksessa ja olin yrittänyt pitää kavereihin jotain yhteyttä, etteivät he turhaan luulisi minun kuolleen. Olin selittänyt heille mökki kuvion. Se oli mennyt läpi ja sain olla koko kesän mökillä, ihan rauhassa.
Mandy tuskin saisi jäädä enää ikinä yksin kotiin, sillä hän oli järjestänyt bileet joihin oltiin sitten soitettu poliisit. Äiti ja iskä ei ollu hirveen tyytyväisiä, mutta ainakaan Mandy ei ollu löytänyt mun viinoja.
Iskä oli luvannut heittää mut ekana päivänä kouluun. Mä olisin kyllä voinut mennä bussillakin, mutta isä halusi väkisin heittää minut.
Nousin autosta ja huikkasin isälle heipat. Lähdin kävelemään kohti koulun pääovia. Ulkona ei ollut juuri ketään. Olihan tää kumminkin vaan yläaste, eikä täällä ollut alakoululaisia.
Astuin kouluun sisälle ja huomasin lähes kaikkien olevan aulassa, kai tätä kutsuttiin joksikin tori alueeksi. Vanhassa koulussa, ei kyllä ollut mitään tori aluetta.
Moni käänsi katseensa minuun. He tuijottivat ja alkoivat kuiskia keskenään. Olinko minä muka niin yllättävä näky.
Kävelin yhden pöydän luokse ja istahdin siihen.
Kuulin kuinka yksi iso tyttöporukka vieressäni kuiski minusta: "siis onko toi uus" "vähänkö komee" "ihan hiton hyvännäkönen"Mua ei voinut vähempää kiinnosta joittenkin tyttöjen puheet musta. Mä olin jo tottunut siihen, että mun ulkonäöstä puhuttiin, itse en edes pitänyt itsestäni, joten en tajunnut muiden mielipiteitä.
"Hei ooks sä uus?" yksi tytöistä kysyi ja mä käännyin katsomaan heitä. Nyökkäsin.
"Juu, oon Tino"
Tyttö pyysi mun instaa ja mä sitten sanoin sen. Tytöt myös esittelivät itsensä. Emilia, Ronja, Sofi, Luman, Tinka, Malin, Jemina ja Nea.
"Millä luokalla sä siis oot?" Tinka kysyi ja mä kerroin olevani B luokalla.
Tytöt olivat kuulemma C:llä. Vaikka he olivatkin kiinnostuneita ulkonäöstäni, heistä voisi tulla minulle ihan hyviä kavereita. Niinpä sovimme näkevämme seuraavalla välkällä.
Kävelin 9B luokka kohti. Se oli ilmoitettu mulle jo aikaisemmin. Kaikki olivat jo menneet tunneilleen, joten olin yksin.
Koputin luokan oveen ja joku nainen tuli avaamaan sen. Hän esittäytyi Mirva Niemiseksi ja käski mun tulla eteen esittäytymään.
"Oon Tino" sanoin normaalisti ja katselin luokkaa.
Luokassa oli viiden hengen poikaporukka, joista osa oli tainnut saada juuri naamaansa ja he katsoivat mua murhaavasti. Luokassa oli myös jotain tyttöjä ja yksinäisiä poikia.
"Nonii ja kuten meillä on tapana, luokka saa esittää sulle kysymyksiä" Mirva sanoi iloisesti ja mä kirosin mielessäni. En mä mihinkään kysymyksiin halunnut vastata. Tää on jo ihan tarpeeks hirveetä.
"Harrastaks sä mitää?" kysyi joku tyttö keskirivistä ja hihitteli kavereidensa kanssa.
"Korista" vastasin ja tytöt vain jatkoivat hihittelyä.
Luokka kysyi vielä jotain turhia kysymyksiä esimerkiksi: "milloin sulla on synttärit?" ja "mistä vaihoit tänne?"
Vastasin vain: "ensimmäinen huhtikuuta" ja "Mattulasta"Sitten opettaja antoi minun mennä tyhjälle paikalle. Se oli jonkun silmälasi päisen pojan vieressä. Istahdin siihen ja aloin tuijottelemaan pulpetin tuherruksia. Kirkkoveneet sopi hemmetin hyvin koulun pulpeteihin.
Kun tunti sitten loppui mä lähdin luokasta etsimään tyttöjä ja löysinkin ne lopulta.
Me mentiin torille ja istuttiin ison valkoisen pöydän ympärille. Huomasin kuinka se poika porukka, joka oli mun luokassa plus jotain muita jätkiä tuijotti mua erittäin vihaisesti. Sitten he lähtivät tulemaan meidän luoksemme.
"Mitä helvettiä toi tekee teidän kanssa?" yksi jätkistä ärähti ja osoitti minua. Oliko nää nyt näiden tyttöjen poikaystäviä. Vittu mitä draamaa.
"Loke meidän kanssa saa hengaa kuka vaan, joten älä tuu siihen huutaa" Ronja tuhahti.
"Ja jos mä saan muistuttaa, niin mä oon sun poikaystävä" Loke totesi ja tunki itsensä istumaan, mun ja Ronjan väliin.
Mä arvasin. Nyt ne hakkaa mut, koska mä oon tässä porukassa. Voi vittu. Mä en tiiä kestänkö jotain draamaa tälä hetkellä. En varmaan.
"No käyttäytyisit sitte kans nii" Ronja mutisi ja vilkaisi poikaystäväänsä vihaisesti.
"Okei, anteeks. Mä vaan haluan olla sun kanssa"
Ronja pussasi poikaystävään poskeen ja sai tuon hymyilemään. Mä vaan istuin siinä hiljaa ja kaivoin puhelimen taskustani. Voi hitto sekin. Mä olin unohtanut Aronin ja muut ihan totaalisesti.
Aron
missä äijä vetää
ootko kuollu
kännissä?
mikset oo koulussa
ethän sä nyt oo darras
Tinoo???Minä
hitto sori
mä tota öö..
käyks jos mä soitan sulle, nyt?Aron
paree ois olla hyvä selitys
mut juu soitaSitten mä painoin luurin kuvaa ja Aron vastasi melkein heti. Muut katsoivat mua oudosti, kun aloin puhumaan. Mutta vitut heistä.
Minä: sori jätkä ku en infonnu, mut mutsi ja faija pakotti mut vaihtaan kouluu
Aron: siis mitä hemmettii. vaihoitsä ny johki heinolaa vai mitä helvettii
Minä: jep
Aron: no ei vittu. tuut kumminki näkee joku päivä
Minä: ai juomaan vai
Aron: juomaan juomaan, minä sä mua pidät
Minä: juu mä tuun perjantaina teille, eiks sul oo ne bileet
Aron: juu, nähään
Sitten mä lopetin puhelun. Mä vilkaisin porukkaan ja huomasin kuinka he kaikki tuijottivat minua. Mun teki mieli oksentaa, kun näiden heidän katseensa.
"Mitä" mä tuhahdin ja katsoin heihin kysyvästi.
"Säkö juot?" Se Loke kysyi ja tuijotti mua oudosti. Mä nyökkäsin.
"Perjantaina, mitä sillon tapahtuu?" Joku toinen jätkä kysyi ja kaikki odottivat mun vastausta kärsimättömänä. Mikä hemmetti kaikkia vaivaa?
"Meen juomaan Aronille, sillä on vissii bileet" tuhahdin ja katselin pois päin.
"Päästääks me?" Sofi kysyi innoissaan.
En mä millään haluaisi ottaa sinne mitään vitun ärsyttäviä jätkiä, mutta Aron varmaan tappaisi mut jos en tois ketään uutta mukanani.
"No vissii"
"Jes, kiitti" He huudahtivat ja mä vaan tuhahdin "Mä ilmoon huomenna sen paikan"
He nyökyttelivät innoissaan.
Mitäköhän niistäkin bileistä tulisi. Perjantai on kumminkin ylihuomenna.
-----
sanoja: 863
julkaistu: 30.4.2022kiitti jos luet✌
mun muita kirjoja, jos kiinnostaa:
ripari joka ei koskaan unohdu girlxboy
me ei mennä rikki
girlxboymiten tässä kävi näin
girlxgirlälä valehtele sun tunteista (tauolla) boyxboy
VOCÊ ESTÁ LENDO
TINO
Romancealoitettu: 19.4.2022 lopetettu: 1.1.2023 !!Lue ensimmäinen luku ennen kuin aloitat!! ((Jatko osa kirjalle "ripari joka ei koskaan unohdu" ei ole pakko lukea juuri mainittua kirjaa, mutta sais paremmin kiinni jos sen lukis. Tää kirja spoilaa.)) Tino...