Pov vrouw:
Ik vul wat gegevens in en bedank de man dan voor zijn tijd omdat het al erg laat is. Ondertussen al weer elf uur. De man geeft me een riem aan en ik doe hem om de pup haar hals. Ik bedank de man nog een keer als ik de pup optil en de winkel uit loop.Ik besluit mijn beste vriendin te bellen. Nadat de telefoon een paar keer is overgegaan neemt ze op.
Ik: Hey Liz!
Lizzy: Heyy hoe gaat het daar in Mexico?
Ik: gaat goed ik heb de kleine!
Lizzy: echt ohh wat leuk!
Ik: ja ik ben zo blij met haar, ze is erg rustig en ligt nu in mijn armen.
Lizzy: maar je bent aan het lopen? Als ik dat goed hoor.
Ik: ja dat klopt maar ze ligt lekker in mijn armen en ik vind haar nog te jong om zelf te lopen.
Lizzy: wat een moeder.
(Zegt Lizzy met een schattig stemmetje.)
Ik: ja maar over moeder instinct gesproken.
Lizzy: ah oh Scar wat heb je nou weer gedaan?
Ik: denk niet gelijk zo slecht over mij! Maar ik kwam net een meisje tegen in de winkel en het is nu tien voor elf.
Lizzy: dus je maakt je zorgen om haar?
Ik: ja best wel.
Lizzy: maar heb je iets van haar zodat je kan kijken of je haar kan bereiken?
Ik: nee.Dit is de pup:
Als ik het koud begin te krijgen moet ik alleen nog mijn weg afleggen door het laatste stuk van het park en dan ben ik bij het hotel waar ik overnacht. Als ik naar de uitgang van het park loop met nog steeds de pup in mijn armen zie ik een gedaante op een bankje liggen.
Ik: Lizzy ik moet je even ophangen.
Lizzy: geen probleem love you
Ik: love you.
Ik hang op en doe mijn telefoon in mijn zak.Als ik dichterbij kom zie ik dat het het meisje van de winkel was. "Hey" zeg ik een beetje onzeker als ik naast haar op de grond hiel en de pup uit mijn armen laat zakken. Langzaam opent het meisje haar open. "O euhm hallo." Zegt het meisje lichtelijk in de war. "Ben je oké? Waarom lig je hier?" Vraag ik haar als ze verder niks zegt.
"Ik euh." Het meisje pauzeert even het lijkt wel of ze niet weet wat ze moet zeggen tot ze de pup opmerkt. "Heyy bubba." Ze geeft het hondje een aai over haar hoofd. "Ik ben verdwaald." Zegt het meisje na een tijdje in stilte te hebben gezeten. "O sorry ik zou het moeten hebben vragen of ik haar mocht aaien." Verbaast kijk ik het meisje aan. "Het geeft niks, geloof me."
"Het is hier erg koud, weet je wel het adres dan kan ik je naar huis brengen?" Het meisje begint bleek te zien. "Nee euh weet ik niet. Maar dat is oké, ik red me wel. Ik moet alleen vannacht hier blijven en dan kan ik het morgen ochtend wel weer vinden." Zegt het meisje. Verontwaardigd kijk ik haar aan. "Je blijf hier niet slapen. Het is hier veel te koud en wie weet wat voor mensen hier in de nacht rondlopen." Probeer ik haar op andere gedachten te brengen.
"Ik weet niet waar ik anders heen zou moeten gaan." Zegt ze als ze even heeft na gedacht. "Je mag met mij mee komen als je dat wilt?" Het is even stil als het meisje weer begint te praten. "Uhm als u het niet erg vindt?" Ik geef opgelucht antwoord. "Nee natuurlijk vind ik dat niet erg." Hopelijk stel ik het meisje daar een beetje mee gerust.
Ik pak de pup op en loop samen met het meisje het park uit. "Hoe heet je eigenlijk?" vraag ik dan als ik er achter ben gekomen dat ik haar naam nog helemaal niet weet. "Maeve Smith." Ik neem haar naam even in me op Maeve, Maeve Smith. "Mijn naam is Scarlett Johansson. Maar noem me maar Scar." Zeg ik tegen het meisje die vervolgens knikt.
Na een paar minuten lopen zijn we bij het hotel, gelukkig laten ze honden toe anders had ik een groot probleem gehad. "Kom maar mee naar boven, we overnachten op verdieping 07, kamer 03.
"Is het echt niet erg dat ik hier blijf slapen?" Vraagt Maeve aan me als we in de hotelkamer zijn aangekomen. "Nee echt niet. Het is trouwens veel gezelliger als er iemand bij me is." Ik vraag me af of er iets met Maeve aan de hand is althans thuis want anders zou ze toch sowieso niet zo laat buiten zijn. Ik besluit om het maar niet aan haar te vragen.
"Wil je wat drinken?" Vraag ik dan maar als ik zelf ook dorst heb. Het meisje knikt even en gaat dan op een stoel zitten naast een bureau. Ik schenk voor ons beide wat te drinken in en geef Maeve dan haar glas.
"Dankuwel" zegt ze dan. "Zeg maar geen u hoor dan voel ik me zo oud." Lachend kijk ik naar Maeve die nu ook een glimlach op haar gezicht krijgt. Als we na een paar minuten ons drinken op hebben loop ik richting de badkamer. "Wil je douchen?" Maeve zegt dat ze dat wilt en ik geef haar een handdoek. "Uhm ik heb alleen geen schone kleding mee." "Dat geeft niks ik heb wel wat voor je. Ik loop naar een houten kast en doe hem open. Als ik rondkijk pak ik een trui en korte broek uit mijn kast. En geef de kleding daarna aan Maeve. "Asjeblieft" "dank u we, dank je wel." "Geen probleem." Ik geef Maeve een warme lach en loop dan naar mijn bed om haar wat privacy te geven.
Ik besluit Lizzy te bellen aangezien het maar een uur tijdverschil is denk ik dat ze nog wakker is.
Lizzy: Scar ben je oké?
Ik: ja hoor althans denk ik.
Lizzy: wat bedoel je met althans?
Ik: nou ik heb misschien het meisje van de winkel bij mij laten overnachten.
Lizzy: hoe is dat dan gebeurd?
Ik: nou ik was aan het lopen naar het hotel en toen zag ik een gedaante op een bankje. Dat was toen ik je ophing.
Lizzy: oké vertel maar verder
Ik: nou het was dus zo dat ik er toen achter kwam dat het het zelfde meisje uit de winkel van net was. En ze zei dat ze verdwaald was.
Lizzy: oh is ze oké?
Ik: nou weet ik niet ze is erg stil en
Lizzy: en wat?
Ik: ik weet het niet Liz.
Lizzy: probeer het maar uit te zoeken maar push haar niet teveel. Want het is niet handig als ze zich daarom juist meer van je gaat afsluiten.
Ik: oké bedankt Lizzy hou van jou.
Lizzy: ik ook van jou.Lizzy sluit het gesprek af en ik staar maar een beetje naar de muur. Dan komt Maeve binnenlopen haar haren zijn gekruld. "Hey ik wist niet dat je krullend haar hebt." Ze lacht even. "Ik steil mijn haar vaak, want ik vind het zo gekruld niet mooi." "Ah oké ik vind het erg mooi zo. Ze lacht weer even maar gaapt dan. "Ga maar liggen ik merk dat je moe bent." Ze kijkt me dankbaar aan en gaat dan liggen. "Ik ga wel op de bank slapen, maak me maar wakker als er wat aan de hand is."
____________________________________
Aantal woorden: 1238
Scarlett to the rescue. Hopelijk lukt het Scarlett om Lizzy's advies op te volgen.
Als er iets is mijn dm's staan altijd open. Ook sta ik altijd open voor nieuwe ideeën dus als jullie iets weten voor det of een ander verhaal van mij. Stuur me dan gerust een dm of een reactie onder het hoofdstuk.
Zorg goed voor jullie zelf!
Love you all!
JE LEEST
Adopted by Scarlett Johansson
FanfictionHoe zal het zijn voor het jonge meisje Maeve als ze ineens wordt geadopteerd door een actrice. En hoe zal het zijn voor die actrice om samen te wonen met een veertienjarige. Of is de waarheid toch anders dan iedereen van tevoren had bedacht. Maeve...