ℙ𝕒𝕣𝕥 𝟙𝟘

74 4 2
                                    

Pov Maeve
Als ik mijn ogen doe zie ik Scarlett naast me. Ik lach even in mezelf. Wat ben ik blij dat ik haar heb het klinkt misschien raar maar ze is de enige die me in een lange periode aan het lachen heeft kunnen maken. Ik besluit dat ik uit bed ga stappen en dan beneden iets van een film ga kijken. Scarlett zei gister tegen me dat ik dat zou mogen doen stel ik kon niet slapen of als ik vroeger wakker zou zijn.

Als ik beneden aan kom ga ik op de bank zitten en pak ik een dekentje die binnen handbereik naast de bank ligt. Ik sla hem over me heen en pak de afstandsbediening. Scarlett heeft netflix op haar tv, Apple TV, Disney+, prime video en nog een aantal andere apps. Ik klik op Disney+ en scrol even door de lijsten met films die daar op staan. Na een paar minuten heb ik een leuke film gevonden, Dr. Strange in the Multiverse of Madness.

Als ik op de helft van de film ben komt Scarlett naar beneden gelopen. "Hey Mae, heb je lekker geslapen?" Ik zet de film op pauze. "Zo lang heb ik al heel lang niet meer geslapen." Een vrolijke Lucky komt naar ons toe gerend. Ze probeert op de bank te springen maar zonder succes. Scarlett zet haar op de bank. Lucky springt gelijk op me en blaft vrolijk. "Oeh goede film heb je uitgekozen." Er komt een scène dat the Scarlet Witch America achterna zit en daardoor een aantal mensen vermoord. Op dat moment komt er een vrouw binnenstormen.

"Scar!" Zegt Elizabeth buiten adem van het rennen. "Lizzy wat is er ben je oké?" Ik kijk verbaasd van de tv naar de vrouw die bij Scarlett staat. Ik heb een erge error en kijk de twee vrouwen aan. "Ja ik ben oké. Wacht oh hey little one ik ben Lizzy." Zegt de vrouw die me met een warme glimlach aankijkt. "Oké uh hey ik ben Maeve." Ik wantrouw de vrouw niet maar ik ken haar nog niet dus hoef ik niet te veel contact met haar te hebben. "Ik zie dat je dr. Strange aan heb staan." Ik knik terwijl ik de film op pauze zet. "Dus jij speelt in die film?" Vraag ik voorzichtig bang voor het antwoord. "Ja dat klopt." Ik kijk Scarlett aan. "Dus kenden jullie elkaar al of ben je ook een beroemde actrice?" Scarlett loopt naar de bank toe en komt naast me zitten. "Sorry Mae ik moest nog een manier vinden hoe ik het je moest vertellen zonder dat onze band zou gaan worden verslechterd." Er rolt een traan over mijn wang. Het is niet het punt dat ze niks heeft gezegd want ik snap waarom maar het doet gewoon pijn als juist die persoon die nu het meest voor me betekend wat voor me achter houd. "Het is oké." Breng ik uit. Scarlett geeft me een knuffel.

"Oh sorry Lizzy wat wilde je me vertellen?" Elizabeth geeft Scarlett een pakje wat is ingepakt. Scarlett maakt het verbaast open. Als ze het papier er af haalt ziet ze een rompertje liggen. 'Love aunty Scarly' staat er op. Gelijk staat Scarlett op en geeft ze Lizzy een lange knuffel. Vragend kijk ik de twee volwassen vrouwen aan. Scarlett draait het rompertje om na een vragende blik die ze aan Elizabeth schonk.

Het is een paar uur later en ik moet weer naar huis want Scarlett was bang dat mijn pleegvader zich anders zorgen zou gaan maken. Natuurlijk doet hij dat niet maar weet zij veel. Ik ga het haar namelijk niet vertellen. Want ik kan het gewoon niet, het is lastig. Om me open te stellen, de waarheid te vertellen, mensen ermee in vertrouwen te nemen en ervan uit gaan dat ze me zouden willen helpen maar dat er uiteindelijk het tegenovergestelde gebeurd.

"Ben je klaar voor om naar huis te gaan?" Scarlett loopt onrustig door de gang. "Ja" komt er zacht uit. "Oké kom maar mee." We lopen samen naar de auto van Scarlett. Elizabeth was ander half uur geleden weggegaan. Na een halfuurtje rijden parkeert Scarlett haar auto en stapt uit, ik doe hetzelfde. "Ik zal even met je meelopen. "Dat hoef je echt niet te doen hoor." De angst dat ze Victor zo zou kunnen zien dringt mijn lichaam binnen. "Ik doe het graag." We lopen naar de deur en Scarlett belt aan. We horen een aantal stemmen als de deur opengaat. "Kreng wat doe je hier zo laat!" Niet wetende dat Scarlett naast me staat begint Victor tegen me te schreeuwen.

Pov Scarlett
Als de man begint te schreeuwen tegen Maeve kom ik snel tot actie. Ik sla mijn arm voor Maeve en trek haar achter me zodat ik voor haar sta. "Meneer kunt u even normaal doen." Ik verhef mijn stem tegen de man. "Ze is te laat thuis, sorry Maevy ik had niet zo moeten reageren. Ik was zo bezorgd om je." Hij kijkt van Maeve naar mij en weer terug. Afwachtend kijk ik wat er nu gebeurd. Als ik voel dat Maeve huivert van zijn woorden houd ik haar wat steviger vast en verder bij hem vandaan. "Bent u Maeve haar pleegvader?" Ik probeer zo rustig mogelijk te blijven. "Ja dat klopt mevrouw, heeft mijn peetkind bij u overnacht?" Een golf van alcohol komt naar buiten als ik de stemmen van net dichterbij hoor komen. "Dat klopt." Victor probeert dichterbij te komen om Maeve mee te trekken naar binnen maar dat laat ik niet gebeuren. Niet voordat ik het hele verhaal te horen heb gekregen van Mae. Ik duw zijn hand weg van mijn arm omdat hij me aanraakte zodat hij Maeve kon meenemen. Woest kijkt hij me aan en geeft me een vuist in mijn gezicht. Ik voel wat warms langs mijn neus druppelen. En een vlaag van hoofdpijn. Ik denk terug aan de jaren training die ik heb gehad en wat het handigste zou zijn om te doen in een situatie als deze. Ik geef hem snel een trap in zijn buik waardoor hij naar achter wankelt. Zo snel als ik kan ren ik weg en trek ik Maeve met me mee.

____________________________________

Woorden: 1040

Hallo allemaal, sorry dat ik al zo lang niet meer heb ge-update . Ik ga proberen de komende weken meer te schrijven.

Ik hoop heel erg dat jullie dit nog een leuk boek vinden. Ook al heb ik even niks meer geplaatst.

Alsjeblieft als je een idee hebt voor dit boek zeg het dan ook. Want ik vind het alleen maar leuk om jullie ideeën hier in te verwerken!

Zorg goed voor jullie zelf. Drink wat water, slaap goed.

Love you all!🫶

Adopted by Scarlett JohanssonWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu