Pov Maeve
Een logé, ik zou graag meer dan een logé willen zijn, maar ik voel me alsof ik Scarlett alleen maar tot last zal zijn. Nadat Scarlett het telefoontje heeft gepleegd komt ze weer op de bank zitten. "Hoe gaat het met je?" Goed, slecht, matig geen idee. Gebroken misschien wel. "Wel oké." Zeg ik iets zachter dan ik voor ogen had. "Je weet dat je altijd met me kan praten he?" Ja dat weet ik maar het is gewoon erg lastig voor mij om me open te stellen. "Ja dat weet ik, maar het komt wel goed. Neem dat maar van me aan." Hoe graag ik dat ook zou willen, ik weet toch wel dat ik op een gegeven moment weer achtergelaten wordt.Ik pak mijn telefoon er bij en kijk of Dave me een berichtje heeft gestuurd. 10.
Dave: hallo
Dave: Maeve.
Dave: Geef eens antwoord.
Dave: Maeve.
Dave: Bitch.
Dave: nee hoor hou van jou.
Dave: ik moet je wat vertellen.
Dave: Hallo!
Dave: Maeve.
Dave: ik heb hier geen geduld voor.Ik moet er even om lachen. Scarlett kijkt me blij aan. "Wat is er zo grappig?" Vraagt ze, blij dat ik lach. "Oh het is Dave, mijn beste vriend. Hij is nogal erg ongeduldig.
Ik: Wat?
Dave: He he iemand dacht laat ik even reageren.
Ik: Dave, je hebt het letterlijk 2 minuten geleden gestuurd.
Dave: Daar gaat het niet om.
Ik: Oké wat is er zo belangrijk?
Dave: Nou meiden problemen!
Ik: Hahah wat?
Dave: Weet je nog Kelly Smith?
Ik: Ja wat is er met haar en meiden problemen?
Dave: ze was eerst altijd zo je weet wel.
Ik: Nee Dave, weet ik niet.
Dave: zo cute apart.
Ik: Dat is jou mening, dat respecteer ik.
Dave: En ja nu is het dus zo. Je weet wel dat ik een crush op haar had twee jaar geleden.
Ik: Dat weet ik inderdaad. Maar wat is je punt?
Dave: Ze is nu niet meer cute, maar cute cute.
Ik: Is mijn beste vriend aan het crushen??
Dave: Nee, wat, ik zou niet durven!
Ik: Hahah nee hoor Dave, ze zou geluk hebben als ze jou haar vriendje mocht noemen. Neem dat maar van me aan.
Dave: Echt waar?
Ik: Ja Dave, echt waar.
Dave: Oké dan, ik kan haar misschien vragen of ze een keertje met me wilt afspreken.
Ik: Moet je zeker doen. Het komt wel goed hoor Dave. Je komt er wel uit. Als ze slim is zegt ze ja.
Dave: Je bent te lief.
Ik: Dat weet ik.
Dave: Nou ik ga weer, app je snel weer. X
Ik: Bye. XxxIk leg mijn telefoon weg en draai me weer naar Scarlett. "Dave heeft een crush." Scarlett moet erom lachen. "Oh ja. Op wie?" "Kelly Smith, ze zat bij mij en Dave in groep 7."
De ochtend erna werd ik wakker van Lucky die aan het blaffen was. Scarlett schrok net als ik wakker. Lizzy daarin tegen sliep als een roos. Ze werd niet wakker van Lucky's harde geblaf. Wat echt wonderbaarlijk was. Er zat blijkbaar een kat in de tuin.
Nu zit ik aan tafel met een kom cornflakes. Elizabeth ligt nog steeds te slapen en Scarlett zit aan haar derde kop koffie. Ze heeft namelijk niet al te best geslapen vertelde ze me.
Opeens bedenk ik me dat het helemaal niet klopt. Gister zei ik dat ik een logé ben en een paar dagen geleden zei ik dat dit huis mijn thuis is. Ik krijg er een error van. Dan word ik gebeld. Britney.
Britney- "Hey Maeve, wat fijn dat je opneemt. Hoe zijn de afgelopen twee dagen bij Scarlett gegaan?"
Maeve- "Hoi mevrouw Britney. We hebben films gekeken en veel gegeten." We hebben veel gegeten. Wouw wist niet dat ik dat zou gaan zeggen na die afgelopen maanden. "En we hebben met Lucky, Scarletts puppy gespeeld." Vertel ik snel om van dit gesprek af te zijn.
Britney- Wat leuk. Zijn er nog moeilijkheden geweest?"
Maeve: "Nee helemaal niet." Scarlett kijkt me al het hele telefoongesprek van een halve minuut vragend aan.
Britney- "Dat is fantastisch Maeve. Ik spreek je gauw weer. Ik moet nu alleen naar een afspraak. Bel me als er iets is okey?"
Maeve- "Ja, zal ik doen. Doei"Met dat hangt ze op.
"Waarom belde Britney je?" Ik haal mijn schouders op. "Wilde weten hoe het gaat." Scarlett knikt. We horen voetstappen. Lizzy komt de keuken in gelopen. "Goedemorgen meisjes." Zegt ze gapend. "Goedemorgen Lizzy." Antwoorden Scarlett en ik haar.
"Lizzy, Maeve en ik wilde graag naar het bos gaan en een wandeling maken met Lucky. Heb je zin om straks mee te gaan?" Elizabeth denkt zo te zien even na. "Ik denk dat ik hier blijf als je het niet erg vind. Ik ben een beetje te moe voor een wandeling. Maar gaan jullie gerust." Scarlett knikt. "Zullen we dan gelijk gaan als je je eten op hebt?" Ik stem in. "Ja hoor, dat is prima."
Nadat ik mijn eten heb opgegeten pakt Scarlett de riem van Lucky en doen we beiden onze schoenen aan. Het is vandaag een erg warme dag. Nog lang niet zo warm als in Rio maar dat is logisch. Ook doen we natuurlijk beiden een zonnebril op en een pet.
We lopen langs allerlei winkels op de weg naar het bos. Het is erg druk. Er kijken niet veel mensen ons aan. Wat ik erg fijn vind.
Als we bij het bos aankomen is het erg rustig. Er lopen alleen een paar oudere mensen met hun hond. En er rennen af en toe een paar kinderen langs ons met een ijsje in hun handen. Dat doet me denken aan dat Dave en ik elk weekend een ijsje mochten halen van zijn moeder. Toen waren wij ook altijd door het dolle heen.
"Gaat het een beetje met je?" Vraagt Scarlett. "Oh ja het gaat." Ik ben denk ik een beetje te lang in mijn gedachten blijven zitten. We gaan met z'n tweeën op een bankje zitten. "Ik hoop dat je het niet allemaal heel snel vindt gaan. Ik bedoel we kennen elkaar pas zo kort. Je woont bij me, wat ik echt heel erg fijn vind. Maar je moet het echt zeggen als er iets gebeurd wat je niet fijn vindt of liever niet wil hebben." Ik wist niet dat Scarlett zich zoveel zorgen om me maakte. Wat een raar gevoel geeft dat me.
____________________________________
Woorden: 1077
Sorry dat ik een tijdje niet geplaatst heb. Hier is dan een nieuw deel van Adopted by Scarlett Johansson. Ik hoop dat jullie het leuk vinden.
Als er iets is kunnen jullie me altijd een berichtje sturen.
Ik hoop dat het goed gaat met jullie allemaal. Drink genoeg water en maak er een hele leuke dag van.
Fijne ochtend/middag/avond/nacht.
Zal ik een nieuw character toevoegen aan dit verhaal?
JE LEEST
Adopted by Scarlett Johansson
FanfictionHoe zal het zijn voor het jonge meisje Maeve als ze ineens wordt geadopteerd door een actrice. En hoe zal het zijn voor die actrice om samen te wonen met een veertienjarige. Of is de waarheid toch anders dan iedereen van tevoren had bedacht. Maeve...