Pov Scarlett
"Kom anders maar met mij mee naar huis en dan gaan we morgen uitzoeken wat er allemaal aan de hand is. Oké?" Maeve lijkt er even over na te denken maar stemt dan in. "Oké dat is goed." Ik zeg tegen Chris dat hij Lucky kan meenemen aan de riem. Dan steek ik mijn hand uit naar Maeve die hem voorzichtig aanpakt. Samen lopen we met z'n drieën naar mijn auto. "Maeve dit is Chris mijn beste vriend." Maeve knikt even naar Chris. Als we bij de auto zijn aangekomen gaat Chris achterin. En Maeve naast mij met Lucky op haar schoot. Ik start mijn auto op en rijd naar mijn huis.We zijn er. Zeg ik als we allemaal uit de auto stappen. "Je heb een groot huis." Zegt Maeve zacht. Ik knik even naar haar en kijk dan naar Chris die naar de voordeur loopt met Lucky in zijn armen. "Klaar om naar binnen te gaan?" Aarzelend kijkt Maeve me aan. "Het komt goed Mae." "Oké dan." Zegt ze nog zachter als daarnet. Samen lopen we naar mijn voordeur. Als we binnen zijn doen we onze jas uit. "Moet ik mijn schoenen uit doen?" Vraagt Maeve die bij een schoenen kast staat. "Wat je zelf prettig vindt liefje." Maeve doet haar schoenen uit en zet ze neer in de kast. Ik doe het zelfde. "Kom maar mee dan laat ik je het huis zien. Zo laat ik haar de woonkamer, keuken, de twee logeerkamers, mijn kamer en de tuin zien. "Goed Chris slaapt meestal in deze kamer. Want hij is hier erg vaak en blijft ook vaak slapen. Hij blijft vannacht ook slapen vind je dat erg?" Maeve stopt even met lopen en keert zich om. "Nee helemaal niet, ik ben degene die een last is door hier te blijven slapen." Ik krijg tranen in mijn ogen door wat ik Maeve net heb horen zeggen. "Hey liefje het is oké. Je bent me niet tot last." Snel loop ik naar haar toe en geef haar voorzichtig een knuffel aangezien ik niet goed weet wat ze wel en niet prettig vind. Snel knuffelt ze me terug. "Mag ik gaan slapen?" Vraagt Maeve na los gelaten te hebben van de knuffel. "Wil je niet nog wat eten?" Ze schut haar hoofd. "Oké ja ga maar slapen dan maar als je iets nodig hebt zet het dan alsjeblieft." Maeve knikt even en loopt dan de kamer in en sluit de deur.
Pov Maeve
Ik barst van de hoofdpijn. Vanwege mijn hersenschudding die ik heb gekregen door de vliegtuigcrash. Ik heb er nog helemaal niet over na gedacht hoe ik dit ga moeten doen. Ik heb geen medicijnen, geen geld, geen goede slaapplek
Althans in het appartement wel maar dat is geen doen. Ik besluit maar in bed te gaan liggen en proberen te slapen. Na een paar uur geslapen te hebben word ik wakker. Ik kijk op de klok 02:21. Het is een half uur later en ik kan nog steeds niet in slaap komen. Dan besluit ik om naar beneden te gaan.Als ik beneden kom zie ik Chris in de keuken zitten. "Hey trouble wat doe je hier zo laat?" Ik haal mijn schouders op en ga op een stoel aan het aanrecht zitten. "Ik kon niet meer slapen. Weet jij toevallig of Scarlett iets van paracetamol in huis heeft?" Chris staat op van het aanrecht en trekt een laatje open in de keuken. Hij heeft me een paracetamol. "Waarvoor heb je hem nodig?" Ik pak de paracetamol aan. "Ik heb heel erg hoofdpijn." Chris vraagt niet verder en gaat op het aanrecht zitten. "Probeer je wel weer zo te gaan slapen?" Ik draai mijn hoofd richting Chris. "Ja tuurlijk." Als ik opsta van de stoel loop ik terug naar mijn logeerkamer. Als ik weg loop zeg ik nog even gedag.
Pov Scarlett.
Als ik wakker word in de ochtend loop ik door naar Maeve haar kamer. Ze ligt vredig in haar bed te slapen. Chris vertelde me gisteravond dat ze om een paracetamol had gevraagd. Volgens mij verteld ze ons minder dan dat ze weet. Maar alles op zijn tijd. Maeve wordt net wakker als ik weg wil gaan. "Scar? Wil je even blijven?" Ik loop naar Maeve toe en ga naast haar op bed liggen wanneer ze haar arm om me heen slaat. "Ja hoor ik ga nergens heen." Na tien minuten zo gelegen hebben vallen we allebei weer in slaap.Pov Chris.
Als ik opzoek ben naar Scarlett loop ik de logeerkamer in en zie ik Scarlett met Maeve in haar armen in bed liggen. Ik maak een foto en loop dan stilletjes de kamer uit en sluit de deur. Ik begin me klaar te maken voor werk en loop dan de deur uit.Als ik op werk aangekomen ben. Zie ik Anthony al bij de make-up zitten. "Hallo Anthony." Hij draait zijn hoofd naar me toe. "Evans." Ik ga naast hem zitten. "Weet je kleine Tom was echt irritant aan het doen vorige week." Tom en Anthony hadden een comic con samen met Sabastian. "Ah is dat zo?" Anthony knikt overdreven.
Als we met z'n tweeën naar de kantine lopen om koffie te halen belt Elizabeth me.
Hey Olsen
Evans! Ik heb Scarlett nodig is ze bij jou?
Nee dat is ze niet ik ben op de set. Scar is thuis.
Ah oké.
Waarom moet je haar spreken?
Nee gewoon dingen.
Oké Lizzy nu doe je vreemd.
Oké maar dankjewel voor opnemen Scar denkt daar anders over.
Oké maar Lizzy ik moet gaan want we moeten zo ga filmen.
O ja sorry succes. Ik ben er overmorgen weer om te filmen.
Zie je dan Olsen.
____________________________________
949 woorden
Iets minder woorden deze keer. Hopelijk niet erg🫶
Als er iets is mijn dm's staan altijd open. Ook sta ik altijd open voor nieuwe ideeën dus als jullie iets weten voor det of een ander verhaal van mij. Stuur me dan gerust een dm of een reactie onder het hoofdstuk.
Zorg goed voor jullie zelf!
Love you all
JE LEEST
Adopted by Scarlett Johansson
FanfictionHoe zal het zijn voor het jonge meisje Maeve als ze ineens wordt geadopteerd door een actrice. En hoe zal het zijn voor die actrice om samen te wonen met een veertienjarige. Of is de waarheid toch anders dan iedereen van tevoren had bedacht. Maeve...