ℙ𝕒𝕣𝕥 𝟙𝟚

64 1 0
                                    

Pov Yn
We hebben bijna alles wat we moeten hebben als ik ineens twee fluisterende meiden naar ons toe zie lopen. Ze zien er uit als een jaar of 17. "H-hi Scarlett, zouden wij met u op de foto mogen?" Scarlett knikt en gaat naast de meiden staan. Een maakt een foto en de ander bedankt Scarlett. Dan lopen ze gillend weg. "Sorry voor dat." We lopen door naar de popcorn. "Welke wil je?" We kijken naar een groot schap met karamel-, zoet- en zoutepopcorn. "Euh." Ik zou het echt niet weten. "Dan doen we ze alle drie." Scarlett gooit de drie zakken in de winkelwagen. Als laatste pakken we nog wat chips. We lopen naar de kassa en ik leg alles op de toonbank. Scarlett rekent af en ik doe de boodschappen in de tas. Samen lopen we de supermarkt uit.

We zijn bij Scarlett thuis aangekomen en gaan een serie kijken. "Zullen we Stranger things kijken?" Scarlett pakt de afstandsbediening. "Ja hoor is goed." Scarlett zet seizoen 1 aflevering 1 aan. Na drie afleveringen ben ik al helemaal obsessed met de serie. "Oké maar dit is echt geweldig." Scarlett moet lachen om mijn reactie en zet de tv uit. "Ik ga koken, wil jij de tafel straks dekken?" De bel gaat. "Ja hoor Scar is goed." Ze loopt weg naar de gang om de deur open te doen.

"Hey Chris. Wat doe jij hier?" Chris rolt voor de grap met zijn ogen. "Ik heb hier een kamer weet je nog?" Scarlett maakt een gebaar dat Chris binnen mag komen. "Hoe was werk?" Samen lopen ze de woonkamer in. "Vermoeiend, maar morgen wordt erger." Ik loop de woonkamer in. "Ja ik weet het, het word een lange dag morgen. Oh Chris dit is Maeve." Scarlett stelt me voor als ze me binnen ziet lopen. "Hoi Maeve, ik heb heel wat over je gehoord. Alleen goede dingen hoor." Ik sta er een beetje ongemakkelijk bij. "Oh oké." Chris lacht vriendelijk. "Ik vergeet me helemaal voor te stellen. Ik ben Chris, Scarlett haar beste vriend." Ik ga weer op de bank zitten nadat ik heb geknikt naar Chris. Scarlett en Chris lopen naar de keuken. Het is erg raar ik ken Chris net maar ik heb het idee alsof ik een connectie met hem heb. Met beide, Scarlett ken ik natuurlijk nu al ongeveer een week maar het voelt alsof ik ze al ergens van ken.

"Ze is wat stil en erg verlegen bij mensen die ze niet kent. Ik moet zo de politie bellen, hij viel ons net bijna aan. Nou bijna hij viel ons aan. Oh ik hoop maar dat ze oké is." Chris probeert zijn beste vriendin zo goed mogelijk als kan te volgen maar ze ratelt maar door. "Oké Scar even rustig aan. Politie voor wat?" Beiden gaan ze zitten aan de keukentafel. "Maeve haar pleegvader is uhm. Hij doet haar pijn. Hoe kan iemand jou zo'n lief meisje pijn doen?" Scarlett begint tranen in haar ogen krijgen. "Dan gaan we er samen voor zorgen dat Maeve niet meer terug hoeft naar haar pleegvader. Maar eerst moet je even rustig worden en alles laten bezinken. Je doet het hartstikke goed en je helpt haar maar je moet niet vergeten dat je haar niet kan helpen als je er zelf niet goed van gaat voelen. Dus probeer even na te denken wat het beste is om te doen. Gelijk naar de politie gaan en daar een paniekaanval krijgen of eerst even rustig nadenken over de volgende stap?" Chris aait Scarlett even over haar hoofd. "Dankje Chris, ik weet niet waar ik zou zijn zonder jou." Als Scarlett gekalmeerd is en Chris het hele verhaal te horen heeft gekregen lopen ze samen de woonkamer in.

"Maeve liefje, vindt je het oké om naar de politie te gaan, vanwege Victor?" Een traan rolt over mijn wang. Bang dat hij uit de gevangenis zou komen en mij wat aan zou doen. Maar niks doen is geen optie. Scarlett veegt de traan weg met haar duim. Ik knik. "Oké dan gaan we dat doen. Vindt je het goed als Chris mee gaat, of wil je samen gaan?" Ik friemel wat aan mijn vingers. "Hij kan wel mee."

Een half uur later zitten we alle drie met een zonnebril op in de wachtruimte. Scarlett en ik hebben een muts op en Chris een pet. Over straat is het minder erg om herkent te worden.  Vertelde Scarlett me. Maar op het politiebureau verdwijnt het niet snel uit de media. Dan komt er een politieagent aan lopen. "Johansson?" Vraagt de man zoekend door de ruimte. Scarlett staat op. "Hallo agent, wij hebben elkaar gesproken over de telefoon." Zegt Scarlett kijkend naar het naamkaartje van de agent. Chris verteld me om op te staan en mee te lopen met de agent en Scarlett. "Hey komt wel goed, Mae." Hij steekt zijn hand uit, ik pak hem aan. Hij hijst me dan omhoog en laat dan mijn hand los. Samen lopen we achter Scarlett en de politieagent aan.

We komen aan in een middelmatige kamer. Hij is erg wit en er staat een houten bureau in het midden van de kamer met 1 stoel er achter en 2 ervoor. Chris laat Scarlett en mij zitten voor het bureau, zelf blijft hij staan. De agent gaat achter zijn bureau zitten.

"De jeugdzorg komt er zo aan. Als je liever een vrouwelijke politie agent bij het gesprek hebt mag dat ook." Ik knik kort. "Sorry agent, maar de jeugdzorg is dat echt nodig?" Scarlett kijkt bezorgd van mij naar Chris. "Na dit gesprek gaan we er achter komen, maar ze moeten er wel bij zijn." Scarlett zucht even en pakt mijn hand vast en streelt met haar duim over mijn hand. Op dat moment komt er een vrouw binnenlopen.

"Hallo Maeve, mijn naam is Britney. Ik ben van de jeugdzorg en kom even meeluisteren met dit gesprek." Het is nu erg echt geworden. Wie is Britney in vredesnaam. Ik heb al een social worker, Ben heet hij. De agent begint weer te praten. "Waarom ben je hier Maeve?" Ik kijk Scarlett aan voor hulp. "Moet ze het echt zelf vertellen?" De agent knikt. "Zij is de enige die weet wat er precies is gebeurd." Scarlett geeft me een knikje. "Mijn pleegvader uhm Victor mishandeld me." Komt er moeizaam uit. Hoevaak ik ook over mijn pleegouders praat het blijft moeilijk. Maakt niet uit welke het zijn geweest. "Wat voor soort mishandeling?" Vraagt de agent door. "Slaan, branden met sigaretten." Ik doe mijn mouw van mijn trui naar boven. Een traan rolt over Scarlett haar wang. "Is dat alles wat hij heeft gedaan?" Het word me nu teveel. Mijn handen beginnen te trillen. "We houden wel even een korte drink pauze. Hey hoeft niet allemaal in één keer." De politieagent staat op en loopt weg om wat water te halen.

____________________________________

Woorden: 1151

Dave, Maeve haar beste vriend gaat meer in het volgende hoofdstuk komen.

Als er iets is mijn berichten staan altijd aan.
Zorg goed voor jullie zelf en drink wat water.

Love you all 🫶

Adopted by Scarlett JohanssonWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu