Pagar ditutup rapi dan kemas.Lalu mata tiba tiba tertumpu pada seorang jiran di sebelah yang ralik memandangnya sehingga selesai mengunci pagar itu.Dia memberikan senyuman pada jiran tersebut.
Jihyo:selamat pagi makcik..(menunduk)
Jiran:hmm pagi..eh kamu ni masih belajar lagi di kolej art tu ke?selalu nampak ulang alik naik grab tu.
Jihyo:haah betul.saya masih lagi belajar dekat sana.
Jiran:lah..iya ke?hmm nak tanya..kamu ni takde ke kerja sambilan?untuk tampung kos pembayaran kolej tu?ke..masih guna duit abang kamu yang tengah belajar dekat oversea tu?
Jihyo sudah tercengang dengan kata kata jirannya dan hanya membalas dengan tersengih.Dia tahu makcik itu sedang sindir.Lagipun dia susah untuk bekerja buat waktu sekarang ni kerana banyak assignment menanti.Dia seorang sedikit pendiam apabila bercakap dengan orang yang kurang rapat.Hanya orang terdekat sahaja boleh mengenali dirinya yang sebenar.Dia sebenarnya seorang yang banyak cakap dan periang.Tetapi dia juga agak tegas dalam diam.
.________________.
Kereta grab itu sudah sampai di perkarangan kolejnya yang berwarna oren itu.Dia turun dari kereta itu sambil menutup pintu kereta.Langkahnya laju supaya tidak terlambat waktu kelas.
Tiba tiba begnya ditarik oleh seseorang yang berada di belakangnya.Dia menoleh dan mukanya jelas kelihatan bengang.Cis!Orang yang sama yang suka cari pasal!
Ava:hei kau!aku nak tanya something ni!
Ava memintal rambut kerintingnya sambil memandang jihyo atas bawah.
Jihyo:baik kau tanya cepat sebelum aku pijak kasut kaca kau yang mahal tu!
Ava:woww..laju je kau menjawab eh?memang dasar sombong dan tak pandai bergaul!
Jihyo:setiap hari nak kacau aku memang hidup kau tak tenteram ke?soalan kau tu aku dah boleh hafal setiap baris.
Ava:hei perempuan rambut cat biru!jaga sikit mulut kau eh..aku just nak mintak nombor telefon chanyeol.itu je!apa yang susah sangat nak bagi?!
Jihyo:boleh..tapi dengan cara kau sekarang dengan sebelum ni..hina aku dan cara kehidupan aku..kau rasa aku nak bagi ke?pergi mati!
Jihyo beredar dari situ sambil menutup sedikit topinya supaya rambut birunya tidak kelihatan.Dia tahu ramai orang sekeliling memandangnya pelik kerana bergaduh dengan ava yang digilai ramai jejaka.
.___________________.
"Kau bagi je lah dekat dia.apa susah?!"Jihyo berbisik sambil mata memandang lecturer yang tengah mengajar.Chanyeol:kau sewel?nombor telefon tu bukan boleh senang senang bagi kat orang kau tahu tak?macam mana kalau dia mesej aku 24 jam?tak gila aku nanti?
Jihyo:itu je cara supaya dia tak meroyan kacau aku lagi.kau tahu ramai yang perhati je aku gaduh dengan dia.dia tu bukan setakat mintak nombor telefon kau..tapi selagi dia tak dapat,selagi tu dia akan hina aku dan cara kehidupan aku.aku taknak dia reka cerita dekat satu kolej ni.
Chanyeol:(mengeluh)aku nak sound dia tapi kau yang tak bagi.apa lagi yang aku boleh buat?kau kene faham ini privasi aku.dia tu siapa?buat apa dia perlu dapat nombor tu?nonsense lah!
Jihyo:aku rasa aku ada idea.tapi kau kene ikut cakap aku.
Chanyeol:kene dengar cakap kau?buat apa?kau ni bukan betul sangat.
Jihyo:kau ikut je boleh tak.sebab kita berdua akan lepaskan diri dari ava tu.
Chanyeol:serius?
._________________.
Habis waktu kelas.Mereka berehat di library sambil makan burger sorok sorok.Jihyo mengambil buku dan buat buat baca bagi nampak function.Chanyeol menarik buku itu.
Chanyeol:baik kau bagitahu aku sekarang.apa plan kau yang nampak hebat tadi tu?apa yang kita perlu buat supaya ava dah taknak nombor aku?jangan buang masa boleh tak?apa kau ingat bila kau tutup burger tu dengan buku..sir lucas tak nampak ke?
Jihyo:bagi aku makan dulu.aku tak makan apa apa dari pagi tadi.nanti aku akan bagitahu plan tu.
Chanyeol memandang tajam ke arahnya.
Jihyo:apa kata..kita cuba tipu dia?kita bagi nombor telefon orang lain?atau..bagi nombor palsu?
Chanyeol:kau yakin?kalau dia tahu tu bukan aku..mesti dia kacau kau balik?
Jihyo:mungkin buat masa ni je..sebab setiap kali aku datang kampus..mesti dia nak cari pasal dengan aku sampai lubang cacing.
Chanyeol:senang cerita biar aku je jumpa dia.terus terang je yang aku taknak bagi nombor tu dan aku nak bagi peringatan supaya dia takkan kacau kau lagi.
Jihyo:tapi kau sendiri tahu..ava tu selagi dia tak dapat apa yang dia nak..dia akn buat segala cara untuk kejar.aku taknak kau jadi mangsa.
Chanyeol:tak..aku takkan jadi lemah.esok kau ikut aku pergi jumpa dia.kita settle cara baik.
Jihyo hanya mengangguk dan mengeluh.
Bersambung....
Maaf eps ni agak pendek 😅
Terima kasih pada pembaca/vote/komen ✨
Nantikan eps seterusnya dan agak agak apa yang akan terjadi lepasni? 🤔🙌
Stay Tuned & Have a nice dayy 🌈
YOU ARE READING
BELIEVE
Romance𝐎𝐍𝐆𝐎𝐈𝐍𝐆 Song Ji Hyo merupakan seorang student yang berambut dark blue.Dia mempunyai keluarga yang ada sejarah silam.Beberapa student di kolej sentiasa pandang buruk padanya. Chanyeol iaitu kawan baik jihyo sentiasa ade di waktu susah senang d...