"Terima kasih Chan.kalau kau takde kat situ tadi..mesti aku dah tak balik rumah."Jay bercakap sambil makan wafer perisa coklat yang dibelanja chanyeol.
Chanyeol:dah tak balik rumah?
Jay:yelah.kau tahu kan jihyo mesti akan tanya kenapa lebam,siapa tumbuk,apa punca aku kene belasah.
Chanyeol:sekarang ni aku pulak yang jadi jihyo.hah siapa yang tumbuk kau tadi?kenapa dia tak puas hati sangat sampai dia heret kau sampai situ?
Jay:macam kau dengar tadi.dia suruh aku jual bende tu.dan takkan aku nak buat apa yang dia suruh.orang dah buat taik dekat aku dulu,takkan senang senang nak join balik.
Chanyeol:maksud kau..dia punca kau masuk sana?
Jay:mungkin tu juga salah aku.suka sangat percaya cakap si nick tu.dan sekarang..memang susah nak lari bila dia dapat cari aku balik.
Chanyeol:kau dah macam adik aku,jay.apa apa yang berlaku,kau tahu nak cari aku kat mana kan?jangan bagi sesiapa lagi buat kau macam tu.
Jay:(senyum senget lalu mengangguk)
.___________________.
"Tulah kau!aku dah rasa yang restoran tadi memang tak patut kita masuk!tengok apa dah jadi!"Ava mengamuk dan menghentak kaki beberapa kali di dalam kereta Sam.
Sam:apa pulak yang kau cakap ni?bukan ke tu restoran favourite kau?kenapa pulak tak patut kita masuk situ?jangan nak salahkan aku ye sebab ni semua sebab si jihyo rambut cat biru tu.kalau bukan sebab dia,kau tak dapat malu sampai macam ni.dah dah kita balik dan rest okay?
Ava:habis?kau nak aku lupakan je perbuatan si biadap tu?!nak biarkan dia rampas chanyeol dari aku?!no way!
Sam:(dalam hati:heih..bukannya chanyeol tu kekasih kau pun)hmmm macam ni..apa kata kalau kau nak balas balik apa yang dia buat,kau rancang je plan apa apa dan suruh je orang orang kau settle.tapi harini kita rehat je dulu.esok tahulah si rambut cat biru tu merana.
Ava menjeling sam dan dia cuba mendapatkan idea untuk membalas dendam pada jihyo.
.____________________.
Jam tepat pada pukul 9 pagi.Beg galas berwarna biru itu digalas setelah kereta berhenti di depan kampus.Jihyo mengambil nafas yang panjang.Terasa hari tersebut seperti sesuatu.Sesuatu yang akan terjadinya perkara buruk yang akan menimpanya.
Dia memakai topi coklat gelap dan menutup wajahnya sedikit.Mencari kelibat kawannya bernama chanyeol yang masih tidak sampai.
Semasa hendak menunggu chanyeol di kafe,sempat dia menghirup secawan milo panas yang baru sampai.Penghantar air itu memandangnya takut takut dan seperti ingin beredar secepat yang mungkin.
Jihyo:(mengeluh)mesti dia rasa aku ni orang jahat lepas kes keluarkan pisau tu.ah lupakan jihyo.kau kene bangkit dan jauhkan dari pemikiran yang..(tak habis cakap)
Tiba tiba datang dua orang lelaki berjaket hitam laju menyimbah air sampah pada baju jihyo."Woi!!"jihyo teriak dan memandang tajam pada mereka yang seperti tidak bersalah langsung dengan tindakan itu.
"Weyhh jom bla dari sini sebelum orang lain nampak!"bisik salah seorang lelaki berjaket hitam itu dan mereka berlari secepat yang mungkin sambil melihat sekeliling.
Jihyo:(terkejut)air..air apa ni?
Jihyo cuba menghidu baju di lengannya dan serta merta dia menutup mata.
Jihyo:oh shoot!jangan cakap ni bau air sampah?ke..kenapa aku boleh tak perasan ade orang datang dekat dengan aku?!
"Jihyo?kau cakap dengan siapa tu?"Tegur chanyeol yang tiba tiba berada di belakangnya.Dia memandang baju jihyo yang kelihatan basah.
Jihyo:eh chan!
Jihyo kebelakang jauh sedikit.
Jihyo:jangan..jangan dekat dengan aku.
Chanyeol:jihyo,please jangan dengar cakap si ava tu boleh tak?aku tahu dia punca kenapa kau jauhkan diri dari aku,kan?
Jihyo:bukan..bukan masalah tu sekarang ni.apa kata kau masuk dulu class sebab aku kene balik sekarang ni.
Chanyeol:hah?apa maksud kau?aku baru je sampai ni?dan kenapa baju kau ni basah sampai macam ni?kau mandi hujan ke?
Chanyeol menepuk bahu jihyo.Tiba tiba dia terbau sesuatu yang kuat.
Chanyeol:ji..hyo..kau bau tak apa yang aku bau?
Jihyo mengambil beg galasnya yang berada di kerusi sebelahnya lalu berlari dari situ kerana malu.
Chanyeol:jihyo!kalau kau ada apa apa masalah tolong bagitahu aku!
Jihyo:tak!!tak de apa!!
Chanyeol terpandang telefon jihyo yang berada di atas meja kafe itu.
Bersambung
Maaf sebab lambat update dan eps kalini agak pendek😉
Hrp korang enjoy baca dan jgn lupa vote dan add dlm library ✨
Spoiler untuk ep 7
👇👇👇Tiba tiba telinga Chanyeol menangkap satu bunyi yang berada di dalam beg.Lantas dia membuka beg galasnya dan menjumpai telefon jihyo yang tertinggal tadi.Damn!
Chanyeol:aku nyaris nyaris lupa dengan telefon ni..heih,sempat lagi ke aku nak hantar dekat dia harini?shane pula sampai sekarang tak nampak batang hidung.
YOU ARE READING
BELIEVE
Любовные романы𝐎𝐍𝐆𝐎𝐈𝐍𝐆 Song Ji Hyo merupakan seorang student yang berambut dark blue.Dia mempunyai keluarga yang ada sejarah silam.Beberapa student di kolej sentiasa pandang buruk padanya. Chanyeol iaitu kawan baik jihyo sentiasa ade di waktu susah senang d...