Ep14:Orang Baru?

36 5 2
                                    

Dicapainya fail yang sederhana tebal di dalam satu meja area belakang kelas yang gelap itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dicapainya fail yang sederhana tebal di dalam satu meja area belakang kelas yang gelap itu.Bunyi guruh semakin kuat menyebabkan mereka perlu mengeluarkan suara yang lebih jelas.Chanyeol mengambil fail itu dan meletakkan ke dalam beg galasnya yang berwarna hitam.Laju dia mengangguk dan memberi signal keluar dari kelas itu secepat yang mungkin.

Mereka bertiga berlari keluar semula dari kelas itu.Koridor yang mereka sedang lalu sudah dibanjiri air hujan yang lebat dari tadi.

Tanpa disangka kedengaran bunyi tapak kaki seseorang menghampiri mereka.Jihyo terus merampas telefon chanyeol lalu menutup torchlight yang terang benderang itu.

Chanyeol:jihyo,kenapa kau tutup lampu tu?tak nampak langsung jalan depan ni!nak langgar bende yang bukan manusia ke?

Shane memukul bahu chanyeol kerana bengang tiba tiba celupar pada tengah malam sebegini.

Jihyo:bukan.aku macam ada dengar bunyi tapak kaki seseorang selain kita.mari kita sorok dalam almari kosong tu!cepat guys!

Shane:takk..takkan lah?macam mana kalau ada orang kunci?dalam tu mesti lagi menakutkan dan gelap huhu~

Chanyeol:eh kau jangan banyak bunyi boleh tak, shane?takde sape yang selain aku akan kunci kau dalam almari tu,faham tak?dah jomm!

Mereka berlari masuk ke dalam almari besar itu.Dalamnya mempunyai dua tiga buku yang sudah tidak diguna oleh student.Terdapat juga habuk habuk di setiap dinding almari itu."macam mana?kita dah boleh keluar ke?"Shane sudah duduk di dalam itu tanpa sedar.

Jihyo:nanti..kita masih tak tahu apa yang berlaku dekat luar.

Chanyeol:kau yakin ke tu bunyi dari orang?

"Mungkin ya dan mungkin tak.."sambung jihyo yang sudah mula membuka pintu almari dengan perlahan.Dikuaknya pintu itu dan alangkah terkejut tiada siapa yang melintasi.

Jihyo:takde orang?

Chanyeol membuka almari itu seluas luasnya untuk perhatikan keadaan di luar.Tiada jejak.Tiada makhluk.Tiada sesiapa selain mereka.

Chanyeol:kau main main ke apa?

Shane:what?tapi aku rasa telinga aku pun ada dengar macam ada orang nak lalu menuju ke sini.

Jihyo:iya betul memang aku pasti.takkan aku nak tipu pula kan?

Chanyeol menepuk dahi melihat kawan kawannya yang sudah cuak.

"Woi!siapa yang cuba ceroboh masuk ke sini,hah?jangan nak lari dari aku!"Suara Encik Bill kedengaran keras di tingkat enam.Dia melihat mereka bertiga yang masih tercegat berdiri di luar kelas tersebut.

Jihyo:ap..apa?bila masa Encik Bill ade dekat tingkat atas pula?LARI!!!!!!

Chanyeol:what the..Lari shane lari!!

Dia menarik lengan Shane yang terkebil kebil seperti masih loading dengan situasi sekarang.Mereka berlari seperti lipas kudung yang tak tahu bila nak berhenti.Percikan air hujan yang lebat itu sudah menyebabkan mereka kebasahan.

BELIEVE Where stories live. Discover now