Ep9:Musuh

41 7 3
                                    

"apa kaitan chanyeol dengan darla tadi?macam mana mereka boleh kenal?bukan ke aku ni sahabat chan?kenapa aku boleh tak tahu.atau..aku sibuk dengan diri sendiri sampai chan cari kawan baru?"jihyo berteka teki dalam hati.Matanya melihat muka chanyeol yang ralik melihat di hadapan tanpa mengeluarkan suara dari tadi.Chanyeol seorang yang banyak cakap bila dengan jihyo.Tapi entah kenapa kali ini jadi senyap sunyi sepi.

Tapi entah kenapa kali ini jadi senyap sunyi sepi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Suasana malam semakin dingin.Salji turun sedikit demi sedikit.Lampu jalan menerangi malam yang bersalji.

Jihyo cuba mengubahkan suasana.

Jihyo:hish kenapalah aku tak order burger je tadi!bukan ke dekat restoran tu ade burger bertingkat tingkat dicampur cheese!

Langkah chanyeol terbehenti.

Chanyeol:kau..

"Gila?"Chanyeol menyambung lagi ayatnya.

Jihyo:itu?itu je yang kau mampu cakap?mari kita bincang dekat bangku depan tu..

Chanyeol:haish nak bincang apa ni?bincang pasal burger kau yang tak kesampaian tu?kau tahu sekarang dah malam?dengan salji yang makin lebat ni..macam orang tak betul kau tahu?

Jihyo:dah banyak kali orang panggil aku "orang tak betul".kenapa aku masih nak kesah?bukan itu yang aku nak bincangkan.

Chanyeol:sorry jihyo.aku..takde niat

Jihyo:aku nak tanya kau sesuatu.tapi tolong jujur dari sudut hati kau yang paling dalam.jangan bagi jawapan yang terpaksa untuk jaga hati aku.tapi bagi jawapan yang ikhlas dan tulus untuk aku.

Chanyeol merenung jihyo yang serius memandangnya.Mereka berdua duduk di kerusi tersebut.

Jihyo:aku janji kita duduk dekat kerusi ni tak lama.

Chanyeol:baik.kalau lama..aku sanggup buat unggun api dekat sini.

Mereka tergelak sakan sebelum jihyo mengeluarkan satu soalan.

Jihyo:betul ke kau ikhlas berkawan dengan aku?

Chanyeol mengeluh.Dia memejam mata dan memandang jihyo semula.

Chanyeol:soalan ni yang kau nak tanya?kenapa hati kau rasa ragu ragu dengan aku?nak samakan aku dengan orang lain?kau dah kenal lama dengan aku.kau fikir aku macam diorang?kuat menilai..dengki..dan tak suka tengok kau happy?

Jihyo senyum dan menarik hidung chanyeol yang sejuk dan merah itu.Sanggup berbual dengan jihyo walaupun dalam kesejukan.

Chanyeol:aduh!macam ni ke cara kau respon aku?sakit tahu tak!

Jihyo:(dalam hati:lepasni aku takkan sia siakan sahabat aku)

Chanyeol:(dalam hati:macam mana kalau jihyo hanya anggap aku sebagai kawan baik?adakah aku dengan dia akan renggang kalau dia tahu yang aku suka dekat dia?tapi..tak tak boleh.sekarang aku kene siasat kenapa nick datang balik dalam hidup jay.apa kaitan dia dengan semua ni?)
                    .____________________.

BELIEVE Where stories live. Discover now