Ep8:Pertemuan Kekok

24 8 0
                                    

Ting!Bunyi mesej  bertalu talu masuk.Laptop yang terpampar video dari aplikasi youtube itu dipause.Telefon di dalam beg silang itu dicapai dan melihat mesej group kelas yang agak rancak berborak.Dibaca satu persatu walaupun chat itu sudah berganjak 80 bualan.Naik 85,90 dan 100!Siapa yang spam ni?

"Kau tahu budak smurf tu sangat busuk hari ni?erghhh!tak dapat bayang siapa yang duduk serumah dengan dia!"

"Memang patut dia tak bergaul dengan sesiapa!dahlah macam pembunuh!"

Jihyo menutup mata tetapi hati kuat untuk membaca lagi.

"Tapi chanyeol je yang sanggup berkawan dengan dia.dia guna ilmu apa eh?"

"Eh shhh korang ni tak fikir ke kalau jihyo tengah baca?"

"Hah?!siapa pula yang masukkan dia dalam group ni?!"

Jihyo matikan telefon itu dan ingin membuka laptop semula.

Resume semula video tadi.Beberapa saat dia tenung skrin laptop dan PANG!Ditutup rapi.Fikirannya sudah ke tempat lain.Overthinking mula masuk di otak.
                      .__________________.
"Kalau aku..cederakan seseorang yang betul betul salah..itu satu tindakan yang betul,bukan?"

Satu suara berbisik.Jihyo mengeluh dan terus memakai earphone dan pasang lagu kuat kuat."Jangan buat bende bodoh lagi".detik hatinya.

"JIHYO!"Satu teriakan memecah suasana.Suara itu lagi kuat berbanding musik yang dibuka.

Chanyeol:aku nak tolong kau

Jihyo:apa maksud kau?

Chanyeol:aku tahu ade orang cuba khianat kau bermula semalam.tak mustahil 'hantu' tu buat lagi bende yang sama cuma prank yang berbeza.

Jihyo:kau panggil  hantu?

Chanyeol:itu panggilan yang sesuai buat masa sekarang ni.

Jihyo:buat apa kita nak siasat lagi kalau dah tahu siapa tuan dia?

Chanyeol:tuan?hantu tu ramai ke?

Jihyo menarik lengan chanyeol untuk duduk di kerusi cafe itu.

Jihyo:dengar ni.siapa lagi punya angkara selain ava.musuh utama dia adalah aku sorang je.dan kau pun tahu yang dia ade ramai orang belakang.Semalam yang simbah aku bukannya dia tapi aku yakin duo tu orang bawahan dia.

Chanyeol:jadi yang simbah kau tu dua orang?!muka dia?ade kau nampak?

Jihyo:aku tak berapa cam.tapi seorang pendek dan seorang tinggi.si tinggi macam ade kesan calar dekat area dagu dan si pendek macam muka..macam muka Mason sem 3!tapi tu bukanlah dia.

Chanyeol mengangguk.

Chanyeol:kalau andaian kau memang betul..jom kita jumpa si ava dan buat sampai dia mengaku.

Jihyo:mari

                  .____________________.
Mereka berdua mengintip Ava yang sedang duduk di bangku hujung library.Tetapi dia tidak keseorangan.Terdapat lelaki yang memakai jaket hitam di sebelah.Ava tersenyum senyum dan memegang tangan lelaki tersebut.

Jihyo:dia ade bercinta dengan someone ke?

Chanyeol:asal kau tanya aku?

Jihyo:sebab dia tu suka kau je chan!macam mana dia..ohh!mungkin dia buaya?

Chanyeol:jihyo!fokus dengan si ava tu buat apa!

Jihyo:no way!aku boleh sakit mata tenung lama lama!apa kata kita terjah je?

Chanyeol:what?!kau nampak kan dia tengah berbual dengan lelaki tu!cuba dengar apa yang diorang cakap!kita kene ade strategi!

Jihyo:chan..kau nampak tak?

BELIEVE Where stories live. Discover now