"Aku cuma nak bagitahu awal awal pada kau berdua.berjaga jaga dengan kawan aku,iaitu paul.sebab dia masih tunduk dengan ketua kami"Ian memberikan telefon bimbitnya dan menunjukkan gambar paul kepada jihyo dan chanyeol.
Chanyeol:jadi kau dengan paul adalah orang suruhan mereka selama ni?apa bukti yang boleh kitaorang percaya dengan kata kata kau?ke..ni adalah salah satu rancangan nick?
Ian:aku tak tahu macam mana lagi nak buktikan yang aku dah cuci tangan.tapi percayalah,aku betul betul dah menyesal atas segala perbuatan aku sebelum ni.
Jihyo:kalau macam tu,buat kitaorang percaya bulat bulat yang kau bukan lagi orang dia!
Ian:baik..esok kita jumpa dekat cafe yang korang selalu pergi tu.
Chanyeol:kau spy kitaorang selama ni?macam mana kau boleh tahu..(tak habis cakap)
Ian:aku mintak maaf,tapi tu dah lama.sekarang aku kene gerak dan jangan lupa janji kita esok.pukul sembilan pagi tepat dan korang akan percaya dengan kata kata aku.
Ian beredar dari situ dengan membawa tongkatnya.Kaki dia terasa sakit tetapi dia gagahkan juga untuk berdiri dan melangkah keluar.
Jihyo:kau rasa..kita boleh percayakan dia?
Chanyeol memandang lagi Ian yang semakin jauh dari mereka.Amat sukar untuk percaya tapi kita tidak tahu hati manusia.jahat atau baik.
Chanyeol:kita serah dengan takdir.
._________________.
Cafe berdekatan kampus sudah terang dan masih lengang.Mereka bertiga duduk di hujung meja kedai untuk lebih privacy.Ian memakai mask hitam supaya identiti dia tidak dikenali musuh.Dia perlu lebih peka dan juga sudah lali jika ada musuh yang berkeliaran di sini.
"Aku nak bagi peringatan awal pada kau berdua..termasuk juga aku.Dalam kes ni yang terlibat adalah Nick,Ava dan Paul.Mereka semua ni akan berada di mana mana sahaja.Nick..ketua dalang semua ni tapi dia juga seorang yang penurut kata ava.tapi..kemungkinan juga boleh libatkan orang lain selain mereka bertiga sebab dia ni ada banyak orang suruhan."Paul menegaskan dalam kata katanya.
Chanyeol:aku tak faham kenapa diorang ni buat segala taktik kotor ni pada jihyo dan jay.
Jihyo:apa salah aku hah?selama ni aku tak pernah seksa orang!lagipun aku tak pernah rapat dengan mereka tu!kalau ada apa apa yang berlaku pada adik aku..aku takkan maafkan diorang kau faham tak!
Jihyo sudah menghentak meja tanda bengang.Jay adalah mangsa segala kes ni.Chanyeol memegang bahu jihyo untuk menenangkan dia.
Chanyeol:aku rasa kita perlu cepat untuk selesaikan segala bende ni.jangan ada kecederaan dan keseksaan yang lain lagi yang berlaku.kalau kau ada apa apa lagi info pasal diorang,kau tahu mana nak cari kitaorang kan?
Ian mengangguk dan senyum.
Ian:baik..dan aku lupa nak bagitahu yang Darla adalah adik kepada Nick.Kalau kau perasan..dia cuba untuk dekati kau chanyeol.sebab untuk dapatkan maklumat jihyo sebanyak mungkin.so,kalau boleh jangan terlalu kerap kau datang dekat cafe ni.dia bekerja di sini kan?
Chanyeol:dia pun orang dalam mereka?
Jihyo:dia pernah tanya pasal aku dekat kau?
Chanyeol:hmm..pernah.macam perihal jay dan kisah hidup kau.tapi aku tak jawab dan start situ aku dah mula pelik.
Jihyo:itu masa kau dan dia berbual berdua dekat cafe ni?
Chanyeol mengerutkan kening dengan persoalan jihyo.
Chanyeol:hah?
Ian:okay guys esok kita akan jumpa dekat bustop berdekatan kampus kau berdua.dan kita akan fikir strategi yang lebih kukuh.
Chanyeol:thanks ian sebab kau dah bagitahu semua kerja jahat diorang.esok kita jumpa semula dan dedahkan lagi sisi gelap mereka.
Jihyo juga mengangguk dan mereka semua keluar dari cafe itu serta merta.
.__________________.Jihyo dan Chanyeol duduk di bangku berhadapan tasik sambil makan jagung bakar.
Chanyeol:malam ni giliran aku untuk jaga jay.aku harap dia cepat cepat sedar dan sembuh macam sediakala.
Jihyo memandang tasik yang semakin gelap itu.Hari juga semakin suntuk.Jihyo terasa sayu dan serba salah.
Jihyo:kau suka menyusahkan diri sendiri
Chanyeol:kau maksudkan yang aku jaga jay tu menyusahkan diri aku?hey,dia tu kawan rapat aku jugak dari dulu.kau fikir aku sanggup tengok dia sorang sorang dalam hal ni selain kau dan jaden?
Jihyo:lepas ni..aku takkan tinggalkan kau lagi.kau sahabat aku yang paling bernilai buat aku.
Walaupun chanyeol ingin jihyo merasakan perasaannya yang tulus sukakannya,tetapi dia amat faham dan ingin jihyo gembira dengan semuanya.
Chanyeol:yeah kau juga sangat bernilai dan bermakna bagi aku.
Jihyo menghulurkan tangannya pada chanyeol
Chanyeol:hmm?
Jihyo:cepat hulurkan tangan kau sekarang!
Chanyeol menyambut tangan jihyo dan dia mulai pelik.
Jihyo:lari!!
Sambil jihyo menunjuk seekor biawak besar di sebelah chanyeol.Mereka sudah ketawa terbahak bahak kerana biawak itu juga spy dan mendengar segala perbualan mereka.
Chanyeol:itu memang kelakar!macam mana dia boleh duduk dekat situ hah?
Jihyo:dia menyaksikan yang kau ada di kala susah senang aku.
Jihyo dan chanyeol masing masing tergelak semula teringatkan entiti biawak yang sangat besar tadi yang boleh berhenti melihat mereka.
Bersambung....
YOU ARE READING
BELIEVE
Romance𝐎𝐍𝐆𝐎𝐈𝐍𝐆 Song Ji Hyo merupakan seorang student yang berambut dark blue.Dia mempunyai keluarga yang ada sejarah silam.Beberapa student di kolej sentiasa pandang buruk padanya. Chanyeol iaitu kawan baik jihyo sentiasa ade di waktu susah senang d...