Ian meletakkan kasut butnya di rak kasut yang bersepah itu.Penghuni rumah hanyalah dua orang termasuknya tetapi bersepah seperti sepuluh orang!Dia mengeluh dan membuka jaket lalu disidai di kerusi berhampiran.
"Eh ian?bila kau balik?kau pergi mana hah hujan hujan ni?susah betul nak duduk rumah!hmm..duit dari nick tu kau dah ambik ke belum?!"Paul berteriak keras sedangkan Ian betul betul berada di depannya.
Ian:kau sabar boleh tak!tolong jangan bingit dekat telinga aku!
Ian menolak paul yang menghalang laluannya untuk masuk ke dalam rumah.
Paul memandang aneh dengan sikap kawannya yang dingin tiba tiba itu."Ada apa apa yang tak kena ke dengan member aku ni?"paul berteka teki seorang diri.
._________________.
"Chanyeol?"Shane memanggil nama kawan serumahnya yang sedang makan maggi di ruang tamu.
Shane duduk di sebelahnya lalu makan sedikit maggi yang baru dicedok oleh chanyeol.
Chanyeol:kenapa?
Shane:takde apa..aku cuma bosan dan tak tahu nak main game apa dekat atas tu.lagipun aku dah lama tak berborak dengan kau,betul tak?ada apa apa berita tak pasal misi kau dengan jihyo?
Chanyeol terus mengambil garfu yang dipegang oleh Shane.
Chanyeol:tak dah.aku tak boleh teruskan misi tu sebab kitaorang dah putus sahabat.
Shane terus menegakkan badannya dan memasang telinga.Dia memegang bahu chanyeol.
Shane:apa maksud kau?bukan ke korang berdua sahabat sejati!apa yang berlaku sampai jadi macam ni?kau bagitahu aku sekarang boleh tak!lagipun tak sempat lagi kau bagitahu yang kau suka dekat dia kan?
Chanyeol:shane.aku yakin dia tak pernah ada perasaan dekat aku.mana boleh untuk aku paksa dia.sekarang ni aku hanya kene support apa yang dia buat.
Shane:chan..ada ramai yang suka dekat kau.macam ava,darla dan ada lagi yang lain.
Chanyeol:tapi orang yang aku suka macam mana pula?kau tak faham aku shane.Aku dah lama kenal jihyo dan ade banyak sebab kenapa aku suka dekat dia.cuma satu bende je yang dia terlepas pandang.dia tak percayakan aku.
Dia bangun ke dapur untuk ambil air kopi panasnya yang semakin suam."shane..kau ambil je lah maggi aku tu!aku nak keluar kejap nak beli barang!"
Shane:baiklahhh!
.___________________.
"Aku tak tahu sama ada keputusan yang dibuat tu adalah betul ataupun tak.tapi kalau itu untuk kebaikan dia,mungkin itulah jalan terbaik.tapi..kami bukan sebenar benarnya putus sahabat..hanya berpura pura.macam mana kalau chanyeol salah anggap?"Topi beanie biru kepunyaan jihyo tiba tiba terjatuh sedikit jauh darinya.
Kemudian dia mengejar dan mengambil semula beanienya yang betul betul berada di depan kedai coklat.Dia memandang kedai itu sungguh lama dan langkahnya berjalan masuk ke kedai tersebut.
"Coklat apa yang aku nak beli ni?banyak betul yang baru sampai yang lama susah nak jumpa."Dia membelek setiap gula gula yang berhampiran.
Matanya tertumpu pada satu kotak coklat di hujung rak.Dia berlari dan mengambil untuk dibayar."Coklat ni..chanyeol pernah bagi dekat aku..aku rasa aku akan pujuk dia dengan ni.mesti dia suka atau paling tidak kene tutup telinga dengar dia maki aku hahaha"Jihyo tergelak kecil.
Selepas selesai bayar,dia keluar dari kedai tersebut dengan memegang satu plastik yang berwarna pink itu.Tiba tiba bahunya dilanggar seseorang!
Jihyo:aduh!
Plastik itu terjatuh dan lelaki itu menjauhkan diri dari jihyo.Itu sebenarnya adalah Ian yang tanpa menutup mukanya.Dia sudah tercengang takut takut jihyo mengenalinya.Tetapi..
Jihyo:eh awak tak apa apa ke?maaflah saya memang betul betul tak nampak awak lalu sini tadi.
Ian memandang jihyo sungguh lama."dia..dia tak cam aku ke?hmm kalau dia tahu aku orang suruhan nick,takdelah dia cakap baik baik dengan aku."detik hati Ian.
Ian:hmm hah ye takpe takpe saya okay je.sorry terlanggar sampai buat barang awak jatuh.
Ian mengambil plastik itu dan diberikan untuk jihyo.
Ian:saya mintak maaf..
Jihyo:eh tu salah saya sebenarnya..tak tengok kiri kanan
Ian:tak!tak..memang salah saya..saya betul betul minta maaf..please maafkan..(tak habis cakap)
Jihyo:its okay bukannya salah besar sangat pun hahahah(dalam hati:kenapa pula dia nak mintak maaf banyak kali ni?aku rasa tu memang salah aku.hmm takpelah dia layan baik aku kene layan baik.)
.___________________.
"Baiklah..mesti chanyeol ada dekat sini kalau petang.dia akan order burger dan coffee panas.lepastu aku akan sergah dia dari belakang dan surprise!ni coklat box yang kau suka!yayyy!"Jihyo bercoleteh sorang diri.Baru sahaja dia ingin masuk ke dalam restoran itu,terlihat darla yang duduk bersebelahan chanyeol sambil makan.
Langkah jihyo terhenti dan senyumannya hilang dengan perlahan.
Bersambung....
YOU ARE READING
BELIEVE
Romance𝐎𝐍𝐆𝐎𝐈𝐍𝐆 Song Ji Hyo merupakan seorang student yang berambut dark blue.Dia mempunyai keluarga yang ada sejarah silam.Beberapa student di kolej sentiasa pandang buruk padanya. Chanyeol iaitu kawan baik jihyo sentiasa ade di waktu susah senang d...