Ep7:Biru Pekat

30 7 0
                                    

Tali kasut hitam putihnya diikat kemas.Memperbetulkan beg galasnya yang sedikit senget.Lama menunggu Shane yang tidak keluar dari kelasnya lagi.Mungkin tengah menyiapkan assignment dengan member lain?Atau sudah lama pulang sampai tidak ingat member serumah.Fikiran negatif sudah berlegar legar dalam kepala.

Tiba tiba telinga Chanyeol menangkap satu bunyi yang berada di dalam beg.Lantas dia membuka beg galasnya dan menjumpai telefon jihyo yang tertinggal tadi.Damn!

Chanyeol:aku nyaris nyaris lupa dengan telefon ni..heih,sempat lagi ke aku nak hantar dekat dia harini?shane pula sampai sekarang tak nampak batang hidung.

Bunyi alarm dalam telefon jihyo masih berbunyi.Chanyeol melihat satu notes yang tertera di situ.

"focus on the step in front of you,not the whole staircase"

"HAH!!!"

Chanyeol terasa ditolak oleh seseorang di belakangnya.Itu adalah Shane.Kawan baiknya yang sengal tapi baik hati.

Chanyeol:hmmm memang.memang kau suka biar aku berdiri dekat sini sampai tumbuh jambang.kalau aku tahu lah lambat macam ni,memang tak teragak agak aku angkat kaki bla terus sampai rumah.

Shane:halah halah kau pun.harini je aku lambat sejam.janganlah merengek macam budak kecil.takpelah aku berlanja air favourite kau nak?

Chanyeol:aku bukan merengek.tapi aku ade hal yang nak kene buat nanti.bila kau lambat sejam,dah terbatal niat aku untuk selesaikan hal tu.

Shane:hal apa?aku ikut sekali lah.

Chanyeol:eh mana boleh.ini urusan aku dengan..(tak habis cakap)

Shane:songjihyo?

Chanyeol memandang tempat lain.

Shane:cakap pasal jihyo ni.baru tadi ade berita pasal dia.boleh dikatakan gosip terhangat jugaklah.

Chanyeol:heih..apa lagi orang tak puas hati dengan dia?

Shane:ramai jugaklah student nampak yang jihyo basah tadi lepastu ada yang tutup hidung.aku tak pasti bende tu betul atau tak,tapi ramai yang mengejek dia sampailah dia pulang dari kolej.kerja siapa lah sampai dia jadi macam tu.teruk betul!

Chanyeol:(dalam hati:aku kene siasat siapa dalang semua ni) shane,,jom lah kita balik

Shane:okay

.____________________.

"Jihyo suka apa eh?coklat?bunga?atau

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Jihyo suka apa eh?coklat?bunga?atau..heh!bukan ke semua tu cliche?mungkin..aku kene tanya jay..eh tak tak!jay tak boleh tahu yang aku .."

Knock!Knock!Bunyi ketukan pintu bertalu talu itu dibuka serta merta.

Chanyeol:huh?

Shane:kau cakap dengan siapa siot?asal aku dengar suara kau macam tengah borak dengan seseorang?

Chanyeol:eh mana ade.aku tengah call orang.kenapa kau cari aku ni?

Shane:bukan aku yang cari kau.ade seseorang yang tunggu dekat bawah tu.katanya ade bende penting nak bincang dengan kau.

Chanyeol:maksud kau?siapa dia?

Shane:jihyo

Chanyeol turun dan nampak jihyo yang sedang menunggunya.

Chanyeol:jihyo?

Jihyo:chan..kau ada ternampak fon aku tak?puas aku cari dalam beg tapi tak jumpa jumpa.

Chanyeol duduk dan perhati rambut jihyo yang semakin membiru.

Chanyeol:jap jap.kau ade masalah ke sampai sorok dari aku?

Jihyo:hmm?

Chanyeol mengambil topi yang ditutup rapat di kepala jihyo.

Chanyeol:kau fikir aku baru kenal kau?aku just mintak kau cuba fikirkan diri kau jihyo.jangan seksa diri sendiri.kalau kau ade apa apa problem,susah sangat ke nak bagitahu aku?aku bukan bodyguard kau tapi..tapi kawan baik kau!

Jihyo memandang tempat lain.

Jihyo:aku ni nampak lemah sangat ke sampai kau fikir aku tak boleh solve problem aku sendiri?kenapa?kenapa aku sentiasa tak betul dekat mata semua orang?

Chanyeol:bukan itu yang aku cuba sampaikan.

Mata jihyo sedikit berair dan cepat cepat dia merampas topinya pada chanyeol untuk cover.

Chanyeol:kau dah makan?

Jihyo tidak merespon.

Chanyeol:aku tak masak apa apa tapi aku ade ni

Dia mengeluarkan dua kotak kecil dalamnya mempunyai coklat dari poketnya dan dihulur ke jihyo.

Dia mengeluarkan dua kotak kecil dalamnya mempunyai coklat dari poketnya dan dihulur ke jihyo

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jihyo:(dalam hati:si chan ni memang sengal lah.macam tu je tanda dia minta maaf?)

Jihyo ingin mengambil kedua dua kotak coklat tersebut.

Chanyeol:eh!

Jihyo:kenapa?

Chanyeol:kau jangan nak tamak boleh tak?nampak kan coklat ni ade dua?ambik satu je lah.

Jihyo:kau ni memang tak guna betul lah chan!

Jihyo menumbuk perut chanyeol.

Mereka tergelak sakan kerana pergaduhan yang tak jadi itu.

Chanyeol:(dalam hati:ni baru jihyo heh)

Bersambung..

Spoiler Eps 8
👇👇👇

Jihyo menutup mata tetapi hati kuat untuk membaca lagi.

"Tapi chanyeol je yang sanggup berkawan dengan dia.dia guna ilmu apa eh?"

"Eh shhh korang ni tak fikir ke kalau jihyo tengah baca?".

Thank you guys sebab setia baca dan tunggu cerita ni walaupun slow update 🙌😊 Harap korang semua suka dan keep support cerita Believe 🤍







BELIEVE Where stories live. Discover now