Muka dibasuh beberapa kali dan dia memandang cermin yang sedikit kabur itu.Terkejut melihat seorang perempuan yang bernama sam sedang memperhatikan dia dari belakang.Baru sahaja dia ingin keluar dari tandas itu..begnya ditarik kebelakang serta merta.Ciss!!"aku dah agak!kalau bukan si ava,mesti member puak dia akan cari pasal!"detik hati jihyo.
Jihyo memperbetulkan begnya dan hanya kekal diam.
Sam:asal dengan muka kau tu?jangan pura pura tak bersalah ye.
Jihyo memandang muka sam dan mengeluarkan pisau kecil dari dalam poket.
Jihyo:kau nampak ni?
Sam berundur ke belakang dan mukanya sangat cuak.Tidak sangka jihyo jadi seberani itu.
Sam:wah..kau memang sebijik sama macam adik kau jay kan?kalau dia dah lama dekat juvana..mungkin kau dekat jail kot lepasni.
Jihyo kehadapan dan masih kekal memegang pisau itu.
Jihyo:kau nak tahu sesuatu?pisau ni baru je aku asah masa pagi tadi.kalau aku guna untuk hiris sesuatu..kau rasa aku patut hiris siapa agaknya?
Sam memandang pelik dan dia terus keluar dari tandas itu lalu menutup pintu dengan kuat.
Jihyo mengeluh panjang.
Jihyo:wah..tak sangka aku berani keluarkan pisau ni.ah lantaklah apa jadi..aku dah malas jumpa orang yang melambatkan aku lagi.
.___________________.
"Thanks bang!Esok saya datang sini lagi!"jay senyum dan mula mengatur langkah pulang.Baru sahaja dia ingin pergi ke motornya,tiba tiba sekumpulan lelaki berkumpul di hadapan dan semuanya sedang senyum sinis.
Nick:kau ingat aku lagi?hai jay..dah lama aku tak jumpa kau.alang alang aku nak suruh kau sesuatu boleh?
Jay mengerutkan kening dan terus menggelengkan kepala.
Jay:aku..aku kene cepat ni.dah nak senja.mungkin lain kali kot kita jumpa.
Jay tergesa gesa memakai topi keledar dan ingin naik atas motornya.
Nick terus tukar mood menjadi bengang dan dia memegang motor itu supaya tidak bergerak.
Nick:kau nak palau aku ke?dah lupa yang aku ni siapa?jangan sesekali tolak apa yang aku suruh jay.kau tahu padahnya nanti.kesan parut tangan kau tu masih jelas lagi.nak tempah yang baru pulak ke?
Jay:hei nick.kau kene ingat satu benda.sebab aku ikut cakap kau lah,aku sampai masuk juvana.tapi kau still bebas dekat bandar ni.jangan ganggu aku dah.aku ada life aku sendiri.
Nick membuat signal pada gengnya dan serta merta tangan jay kene lock.Jay ditumbuk pada muka beberapa kali dan diheret di lorong kecil.
.__________________.
Jihyo termenung di meja cafe.Lama kelamaan teringat satu kejadian yang sentiasa berlegar legar di fikirannya.
'Imbas Kembali'
"Kau tu dah lah tak pandai bergaul!keturunan jahat!memang sesat kat kolej ni!"ava menjerit di hadapan jihyo.
Ava:kau ingat adik kau tu bila keluar dari tempat neraka tu..dah boleh berubah sepenuhnya?(menggeleng)kau silap!
Jihyo:apa yang kau tak puas hati sangat ni,hah?tak kisah lah kalau dia berubah ke atau tak..kenapa kau perlu sebok nak cara pasal hidup aku!
Ava:hmm..mungkin sebab..
Tangan ava kelilingi muka jihyo.
Ava:mungkin sebab..kau tu terlalu rapat dengan cinta hati aku,chanyeol.
Jihyo sudah pelik dengan kata kata Ava.
'Habis Imbas'
Tangan jihyo yang masih memegang pisau kecil itu dalam poket sudah dikeluarkan lalu terus menghentak meja.Kejadian itu seperti mempengaruhi mindanya untuk memberontak secara tiba tiba sehingga terlupa yang dia berada di tengah tengah cafe.
Semua student di situ sudah terkejut dan mula menyangka jihyo ada masalah mental.Dengan perlahan semuanya kebelakang dan beredar dari situ.
Jihyo membulatkan mata dan terus menyorokkan pisau tersebut.Baru sahaja dia ingin mengatur langkah..lengannya ditarik seseorang.
Chanyeol:apa yang kau cuba buat tadi?
Jihyo:(menggeleng)tak..mana ada aku buat apa apa
Chanyeol:aku pergi beli makanan tadi.pastu semua tengah lari lepas nampak kau pegang pisau dalm poket tu.
Chanyeol mengambil pisau yang berada dalam poket baju jihyo.
Jihyo:tak..tu hanya pisau biasa.takde apa apa yang bahaya.
Chanyeol:tak bahaya kau kata?pisau ni kalau tertusuk kulit,memang kene terus jahit.kau ada apa apa masalah ke jihyo?jangan cuba untuk sorokkan dari aku boleh tak?
Jihyo:aku cakap takde apa apa yang berlaku!kau ni memang susah nak percaya aku ke apa?ada kau nampak aku bunuh orang?ada darah menitip dekat seginap lantai?
Chanyeol mengerutkan kening.
Chanyeol:apa yang merasuk kau ni?aku just tanya bagi kau rasa ok.kebelakangan ni kau langsung tak berborak dengan aku.tadi kau makan pun sorang sorang.ataupun..suara dalam kepala kau datang balik?
Jihyo memandang tajam dan merampas pisau itu semula.Dia terus berlari dari situ.
Jihyo:(dalam hati:tapi suara tu tak sebingit dulu.arghhh!tak mungkin!)
Bersambung....
Harap korang enjoy baca ep kali ni ✨
Have a nice day dan stay tuned untuk ep seterusnya 😄
Spoiler ep 4
👇👇👇"Jay:sebab jay tak bagitahu akaklah,sekarang akan jadi macam ni!orang tahu akak mesti nak jumpa si pelaku yang tumbuk ni kan?tak payah..memang buang masa sebab dia memang tak reti bahasa!
Jay keluar dari rumah dan startkan motor."
YOU ARE READING
BELIEVE
Romance𝐎𝐍𝐆𝐎𝐈𝐍𝐆 Song Ji Hyo merupakan seorang student yang berambut dark blue.Dia mempunyai keluarga yang ada sejarah silam.Beberapa student di kolej sentiasa pandang buruk padanya. Chanyeol iaitu kawan baik jihyo sentiasa ade di waktu susah senang d...