Jihyo menggengam tangannya."Apa lagi salah yang aku buat ni?".Dia mengetuk kerusi biru di sebelahnya sehingga ade kesan.Tangannya merah dan tindakan itu dia hentikan.Matanya berair dan terus dia mengesat dengan kasar.Rasa bersalah menyebulungi diri.
"Macam mana kalau jay koma?kalau macam tu,memang aku punca semua ni berlaku,bukan?kenapa?kenapa!!!!!"Jihyo menyandar pada kerusi dan mengambil nafas yang panjang.Raut wajah tajamnya memandang sahaja lantai di hadapannya.Tidak tahu melepas marah pada siapa.Hanya terima dan menunggu penjelasan doktor.
Terlihat seorang doktor lelaki yang memakai kaca mata mendekati jihyo.
Doktor:pesakit perlu ditahan wad buat masa ni.keadaan dia masih kritikal.apa apa pun saya dan pihak hospital akan buat sehabis mungkin untuk rawat dia.
Jihyo:baik!terima kasih banyak banyak doktor!
Doktor beredar dan makin lama makin kabur dari pandangan.
Telefon bimbitnya berdering lalu diangkat.Itu adalah panggilan dari abang jihyo yang sedang belajar di luar negara.
Jihyo:hello?
Jaeden:jihyo..macam mana dengan keadaan jay?ada apa apa berita baik tak?
Jihyo:tak lagi jaed..buat masa sekarang masih kritikal.aku nak tahu siapa punca dia jadi macam tu.kalau aku ada dekat rumah tadi,mesti takkan jadi macam ni.
Jaeden:apa maksud kau ni jihyo?kau kakak jay kan?aku pula abang dia..kita sama sama risaukan dia.benda dah jadi. Ini takdir dan kita kene terima.chan mana?dia ade dengan kau,bukan?
Jihyo:(menggeleng)tak..aku tak bagitahu dia lagi.
Jaeden:hmm apa apa kau call je.kau tu adik aku.jangan lupa aku dekat sini sentiasa fikirkan kau berdua.
Jihyo:baik terima kasih bang jaed.
Baru sahaja dia ingin menutup panggilan itu,dia ternampak dua susuk tubuh berjaket hitam memandangnya."Mencurigakan..kenapa aku macam cam diorang ni walaupun tak nampak muka?"kata hati jihyo.
.__________________.Chanyeol memandang raut wajah jay yang masih tak sedar.Lebam di dagu masih jelas.Tangan juga dibalut kemas.
"Aku rasa ni ade kene mengena dengan dua 'hantu'tu.kau ingat lagi panggilan dua orang tu?"jihyo yang berada di belakangnya bersuara.
Chanyeol:kau yakin?
Jihyo:mungkin.sebab ada dua orang misteri sedang perhatikan aku dekat luar semalam.aku betul betul nak tahu siapa diorang dan kenapa bukan aku sorang je yang kene?kenapa jay perlu terlibat sama?
Chanyeol:jihyo..aku rasa selain mereka berdua mungkin ada yang lain..maksud aku,ketua diaorang paling kita kene tahu.musuh dalam selimut.
Jihyo yang ingin sambung perbualan itu tiba tiba matanya tertumpu memandang cermin tingkap bilik tersebut.Hujan turun dengan sangat lebat.
Jihyo:chan,aku rasa kau tak boleh ada dalam misi ni.
Chanyeol tersentak dan dia mendekati jihyo.
Chanyeol:kau mengarut apa ni?bukan kita sama sama nak selesaikan..(tak habis cakap)
Jihyo:orang ramai masih tak puas hati sebab latar belakang keluarga aku.dan..aku fikir aku sorang je yang terkena.malah jay pula yang seterusnya.Diorang akan attack seseorang yang paling dekat dengan aku.aku taknak kau jadi mangsa seterusnya!
Chanyeol menggeleng.
Chanyeol:tak..tak..dengar ni kau tak boleh bertindak sorang.kita masih lagi tak tahu siapa dalang semua ni.
"PutUs SaHaBat!PutUs SaHaBat!"suara dalam kepala jihyo terus menghasut.
Jihyo:chan..buat masa ni kita kene berpisah buat sementara waktu.atau berpura pura yang persahabatan kita putus.
Chanyeol:apa?!apa kaitan dengan putus sahabat ni?jihyo..handle situasi ni ikut naluri hati kau!bukan dengar suara jahat dalam kepala tu!
Jihyo meninggalkan bilik itu dengan rasa bersalah.
._________________.
Chanyeol memetik bunga yang berdekatan jalan rumahnya.Langit mendung itu seperti simbol perasaannya.
"Macam tu je dia putuskan persahabatan ni?belum sempat aku nak bagitahu yang aku suka..ah sudahlah!mungkin aku ni memang tak layak untuk jihyo."chanyeol berkata kata dalam hati sambil kepala menunduk melihat tanah.Air hujan lebat semula seperti berada di hospital tadi.
Chanyeol berlari selaju mungkin supaya tidak kebasahan.
Bersambung
YOU ARE READING
BELIEVE
Romance𝐎𝐍𝐆𝐎𝐈𝐍𝐆 Song Ji Hyo merupakan seorang student yang berambut dark blue.Dia mempunyai keluarga yang ada sejarah silam.Beberapa student di kolej sentiasa pandang buruk padanya. Chanyeol iaitu kawan baik jihyo sentiasa ade di waktu susah senang d...