Jihyo masuk ke dalam rumah dan menutup pintu.Dia terus melaung nama adiknya jay.
Jay turun tangga dan duduk di sofa ruang tamu itu.Remote tv dicapai lalu memandang kakaknya.
Jay:dia kacau akak lagi ke?kalau dia sebut lagi nama jay dekat orang ramai lagi..memang pecah muka dia esok.
Jihyo:macam biasa.tapi..kali ni dia tak petik nama jay.emm,esok chan nak berdepan dengan dia.nak settle bagi ava tu berhenti segala hasrat dia tu.
Jay:macam mana dia tu boleh tahu pasal kehidupan kita ni?dia tu spy?detektif?jenis manusia bodoh yang sentiasa pasang mata?
Jihyo:(mengangkat bahu)tapi dia tu orang kaya.boleh upah supaya kita tak cam tu orang bawahan dia.sebelum ni akak pernah dengar juga.kawan baik dia kene belasah sebab dia upah orang untuk ugut sesuatu.
Jay:jadi..satu kolej akak dah tahu lah yang jay ni bekas juvana?
Jihyo memandang tempat lain.
Jihyo:kita tak payah fikir pasal tu lah.mungkin ada orang percaya..mungkin ada yang tak percaya.akak ni bukan orang femes kat kolej tu.tak mungkin sampai semua orang kenal akak ni siapa dan asal usul family kita.
Jay:akak rasa jay ni pembawa beban pada akak tak?sebab bende ni akak yang hadap setiap hari.
Jihyo:jay dengar sini.jay memang bekas juvana.tapi sekarang dah berubah dan takkan sesekali ulang lagi.semua orang ada masa silam masing masing.kalau si ava tu petik lagi nama jay,kutuk lagi kita..memang tak teragak agak akak belasah dia depan orang ramai.
Jay:kalau jay ikut sekali?
Jihyo:jay..(pandang tajam)
Jay:apa?jay lagilah tak pernah muncul depan perempuan tu.dia fikir dia tu hebat?cantik sangat sampai semua orang situ backup dia? Kakak jay ni lagi cantiklah ! Perangai berkali kali ganda lagi bagus dari perempuan tu ! (dalam hati:entah entah chanyeol pun suka kak jihyo)
Jihyo:seriuslah?jay belum jumpa dia lagi.entah entah terpikat hahahahah
Jay:no way..dia tu kaki judge,acah berani tapi lemah ! dahlah topik lain !
Jihyo menolak bahu jay sambil berseloroh ketawa.
.___________________.
"Shane..tolong ambilkan telefon aku tu boleh tak?dari tadi asyik dengar mesej masuk."Shane mengangguk dan memberikan telefon chanyeol yang berwarna biru gelap itu.
Shane:hmm banyak betul mesej tu.dari girlfriend kau ke?banyak dia spam kau.mesti nak bermanja 24 jam kan?
Chanyeol mengerutkan kening dan lantas melihat mesej itu.
Chanyeol:mana datangnya girlfriend pula?dah terang terang ni nombor tak kenal.haish kau ni mengarut betul lah.terperanjat aku.
Shane:hahahah just joke.hmm nombor siapa tu?
Chanyeol membaca satu persatu
"Hai..boleh kita berkenalan tak?i dah lama sukakan you.kalau boleh nak jumpa di kolej sebab nak bagi sesuatu.please answer me."mesej itu dibaca.
Chanyeol:(dalam hati:siapa pulak yang mesej aku cakap pasal bende bende gini?takkanlah orang yang aku tak kenal..macam mana dia boleh dapat nombor aku?ke..si jihyo ni prank aku?)
Shane:dah siap baca?apa yang dia cakap sampai muka kau berkerut habis tu?
Chanyeol memandang shane dan menggelengkan kepala.
.________________.Keesokan harinya,
Chanyeol menunggu jihyo di luar kawasan kolej.Ramai memandangnya pelik kerana lama berdiri di luar itu.Namun dia tidak menghiraukan dan terus mencari kelibat jihyo.Lama kelamaan dari arah jauh,ternampak seorang gadis berambut biru yang sedang berlari sambil membawa beg silangnya.
Chanyeol:kau asal lambat harini?buat penat aku je tunggu sampai setengah jam.boleh cramp kaki aku!dan pasal janji semalam tu kau lupakan jelah.aku dah malas cara
Jihyo:eh nanti dulu!tapi kenapa?kenapa kau taknak teruskan plan tu?
Chanyeol:sebab si ava tu dah start text aku semalam kau tahu?jadinya..dia dah dapat nombor telefon aku sebelum aku sound dia harini.
Jihyo:dan kau balas apa?macam mana dia boleh dapat?
'imbas balik'
Chanyeol memandang shane.
Chanyeol:macam mana orang yang text aku ni boleh dapat nombor aku?
Shane:kau..kenal ke tu siapa ataupun..tersalah nombor agaknya.cuba kau text dia balik.tanya nama apa semua.
Chanyeol:tapi aku dah boleh syak siapa.ni mesti ava punya kerja.
Shane:what?emm..chan..sebenarnya..aku yang bagi nombor kau dekat dia.
Chanyeol membulatkan mata dan terus berdiri.
Chanyeol:kenapa kau buat macam tu?aku dengan jihyo punyalah nak sound ava tu esok.pastu alih alih dia dah dapat nombor aku.macam mana kalau dia text aku setiap hari..setiap masa..?aku yang kene hadap segala text dia!
Shane:okay okay relax chan.aku betul betul mintak maaf.aku terpaksa.tadi datang dua mamat sergah aku kat kedai makan.diaorang orang bawah ava ugut aku bagi nombor kau.kalau aku tak kasi..
Chanyeol:kenapa?kalau kau tak kasi..apa jadi?jawablah!
Shane:dia nak serang gerai mak aku dekat hujung jalan yang aku tunjuk kat kau haritu.kau tahu kan..aku ade mak aku je.macam mana kalau gerai tu kene serang?aku hidup susah chan. assignment pulak berlambak yang buatkan aku susah nak bekerja pada waktu sekarang ni.
Chanyeol:(mengeluh)perempuan tu betul betul dah melampau.dia memang suka jatuhkan maruah orang.
'Habis imbas'
Bersambung...
Hey guys terima kasih sebab sudi baca eps kalini ✨
Maaf kalau jalan penceritaan agak slow ke apa 😅
Saja nak spoil sikit untuk eps 3.
👇👇👇"Jihyo memandang muka Sam dan mengeluarkan pisau kecil dari dalam poket.
Jihyo:kau nampak ni?"
Stay Tuned 🙌
YOU ARE READING
BELIEVE
Romance𝐎𝐍𝐆𝐎𝐈𝐍𝐆 Song Ji Hyo merupakan seorang student yang berambut dark blue.Dia mempunyai keluarga yang ada sejarah silam.Beberapa student di kolej sentiasa pandang buruk padanya. Chanyeol iaitu kawan baik jihyo sentiasa ade di waktu susah senang d...