𝙈𝘼𝙁𝙄𝘼: She's The One
Press button ★ before reading!: Prologue
"𝐈𝐟 𝐲𝐨𝐮 𝐚𝐫𝐞 𝐜𝐨𝐧𝐟𝐮𝐬𝐞𝐝, 𝐤𝐞𝐞𝐩 𝐫𝐞𝐚𝐝𝐢𝐧𝐠."
══════ ∘◦༒◦∘ ══════
BANG!
Tertoleh pantas wanita itu ketika mendengar bunyi tembakan. Semakin membulat mata kerana mengetahui ajalnya sudah sampai tak lama lagi. Lelaki bertopeng aneh sudah semakin dekat mengejarnya dengan membawa pistol. Sangat menakutkan! Dia kemudian memandang semula Mustafa yang hanya diam kebingungan.
"Please take care of my child! She is still a baby. I-I hide the baby on a hammock rope tied to a coconut tree located at the end of a secluded beach. I expect you, sir! Before I die, p-please promise me that you will take care of my baby until she grows up. Please take good care of her. Thank you-"
BANG!!! BANG!!
Terburai isi kepala wanita itu apabila telah ditembak oleh lelaki bertopeng aneh dari dekat. Wanita tersebut jatuh terbaring dan masa itu juga mulutnya menumpahkan banyak darah merah yang pekat.
Mustafa membulatkan mata dan segera bertindak dengan menendang tangan lelaki bertopeng aneh itu sehingga pistol di tangannya terlambung ke atas. Mustafa menangkap pistol tersebut lalu diacukan semula kepada lelaki bertopeng aneh itu.
"Whoaaa dude! Relax..." lelaki bertopeng aneh itu mengangkat kedua-dua tangan apabila dia diacukan pistol.
"Who are you?! Why did you kill this Malay woman and her husband ?! " Tanya Mustafa tegas. Wajah tampannya bertukar merah kerana menahan amarah.
Ini merupakan kali pertama baginya melihat wanita mati dibunuh dengan kejam di depan mata. Mengapa dia tidak selamatkan wanita itu dari awal? Mengapa dia terlalu bodoh untuk tidak membunuh lelaki bertopeng aneh ini?
"I'm just doing my job." jawabnya singkat.
MUSTAFA ralit memperhatikan wajah bayi itu. Mata bulat. Tersenyum saja dengan manis sehingga menampakkan lesung pipitnya pada bahagian pipi di sebelah kiri. Sangat comel. Dia kemudian ternampak sebuah nama yang terjahit pada topi bayi yang dipakai oleh bayi tersebut. Topi bayi yang dikait dengan benang bulu kambing yang berwarna putih. Keningnya terangkat sebelah.
'Nur Iman?'
Mustafa berdiri. Bayi itu masih ada dalam gendongannya. Memandang saja ahli-ahlinya dengan serius.
"From now on, her name is not Nur Iman. But Mayesa." kata Mustafa dengan tegas.
"Mayesa?" Tanya mereka semua.
"Mayesa is Arabic or Muslim Girl name and the meaning of this name is 'Walking with Proud; Swinging Gait'."
"MAK CIK rasa, kamu patut biarkan saja 'Nur Iman'. Cukup tambah saja 'Mayesa' di depan. Ia akan jadi nama yang sangat unik!" teruja ibu saudaranya.
"I'm sorry, I can't understand Malay." Mustafa jujur dengan senyuman paksa ditayangkan.
Khadeeja menepuk dahi.
"SHE'S the only heir to the Edric family. And as my daughter, she would never get involved in the mafia world no matter what happen!"
"I disagree with you, son." Ayahnya mencelah.
"She's innocent, father." kadangkala dia tidak mengerti kenapa Mustafa ingin sangat mempertahankan hak Mayesa sebagai seorang ayah. Padahal, Mayesa bukan anak kandungnya.
Sebegitu sayangnya dia pada Mayesa.
Adakah perkara itu sangat menyentuh hati?
From stranger, to closer...
"SO, sudi tak kau jadi isteri aku?" lama aku memandang lelaki itu sebelum aku merespon,
"Misterinya..."
"SERIOUSLY, Aiden?"
"What?"
"You're getting obsessed with her! I'm your fucking wife!"
"I don't love you. We don't love each other." Aiden cuba meluahkan perasaan yang sebenarnya. Dan itu membuatkan Anastasia memandangnya tidak percaya.
══════ ∘◦༒◦∘ ══════
Tiada kaitan langsung antara dunia Mafia dan juga bangsa yang diperwakili.
Perkara penting yang perlu sentiasa kuiingati ialah tatkala aku mahu kembali menggali dari tradisi yang lalu.
Aku harus bersedia untuk memilih tradisi yang dapat mengembangkan kemanusiaanku masakini, bukannya dari tradisi budaya yang membelenggu dan mengkerdilkan keperibadian,serta pandangan dunia dalam sistem nilai.
Bagi cinta pula, itu tidak akan pernah berubah untuknya. Aku sentiasa mencintainya sepenuh hatiku.
- Mayesa Nur Iman
══════ ∘◦༒◦∘ ══════
YOU ARE READING
MAFIA: SHE'S THE ONE
Romance*•.¸♡ 𝒜𝒸𝓉𝒾𝑜𝓃 𝑅𝑜𝓂𝒶𝓃𝒸𝑒 ♡¸.•* | MAFIA : DIALAH SATU-SATUNYA | The most unique story of Mafia's. Di mana satu-satunya pewaris bagi keluarga 'Edric' adalah seorang gadis berbangsa Melayu, Mayesa Nur Iman. Dia telah dibesarkan oleh Mustafa...