Chapter 4: Mask
"𝐓𝐡𝐞 𝐩𝐨𝐬𝐬𝐞𝐬𝐬𝐢𝐨𝐧 𝐨𝐟 𝐤𝐧𝐨𝐰𝐥𝐞𝐝𝐠𝐞 𝐝𝐨𝐞𝐬 𝐧𝐨𝐭 𝐤𝐢𝐥𝐥 𝐭𝐡𝐞 𝐬𝐞𝐧𝐬𝐞 𝐨𝐟 𝐰𝐨𝐧𝐝𝐞𝐫 𝐚𝐧𝐝 𝐦𝐲𝐬𝐭𝐞𝐫𝐲. 𝐓𝐡𝐞𝐫𝐞 𝐢𝐬 𝐚𝐥𝐰𝐚𝐲𝐬 𝐦𝐨𝐫𝐞 𝐦𝐲𝐬𝐭𝐞𝐫𝐲. 𝐀𝐧𝐝 𝐈 𝐥𝐨𝐯𝐞 𝐭𝐡𝐞 𝐦𝐲𝐬𝐭𝐞𝐫𝐲."
══════ ∘◦༒◦∘ ══════
Press button ★ before reading!
KEADAAN semakin sulit apabila Aiden dan Mustafa saling berpandangan. Aiden seperti mempunyai penjelasan. Mustafa pula sudah bersiap sedia saja menunggu untuk membunuh lelaki itu jika alasan yang diberikan tak munasabah.
"Here...the c-coffee." aku rasa kasihan dengan pelayan lelaki yang takut-takut memandang mereka berdua ketika dia sedang menghidang dua cawan kopi hitam di atas meja.
"P-please enjoy it!" kata pelayan itu tergesa-gesa sebelum beredar ke kaunter.
Suasana di kafe Virginia sangat sunyi. Tiada orang. Kosong dan licin. Ya, salah satu diantara mereka telah menempah kafe ini selama beberapa jam. Mereka berdua adalah mafia yang sangat membenci akan keramaian. Cuma tersisanya kami bertiga di sini.
"Sweetheart,can you just wait outside with Amka and others?" Mustafa pandang aku lama. Tajam matanya. Tidak ubah seperti singa. Garang sungguh.
Aku dapat lihat Aiden memandangku dengan tatapan lembut namun masih tidak hilang tegasnya.
Betulkah lelaki itu mahukan aku? Sebagai apa? Kekasih? Ataupun isteri?Uhhhh Isteri? Masih terlalu awal untuk itu. Lagipun cerita ini baru saja bermula. Takkanlah aku harus kahwin pula? Bosannya! Tak ada adventure!
"Mayesa?" lamunanku terbang jauh apabila namaku dipanggil Mustafa. Kali ini bernada tinggi sedikit.
Membuatkan bulu romaku semua menaik."Alright, father." aku hanya akur dan beredar.
MEREKA diam selama beberapa saat setelah Mayesa pergi.
"I assume you that we never had a problems before. Right, Mr. Aiden Evander?" Aiden masih tenang dengan pertanyaan itu.
"I really don't have any intentions to spy on her. I just want to see her. That's all." itu saja alasan yang Aiden boleh berikan kepada Mustafa. Mustafa menarik nafas dan memejam mata dengan geram.
"If that so, I have a request from you, Mr. Aiden Evander." Aiden seperti menduga apa yang akan lelaki itu minta padanya.
"Stay away from her. From Mayesa Nur Iman." tegas Mustafa pada Aiden. Aiden menyandarkan badan dan selamba menyilang kakinya. Matanya meredup saja membalas tatapan Mustafa yang menurutnya itu tatapan yang membunuh.
YOU ARE READING
MAFIA: SHE'S THE ONE
Romance*•.¸♡ 𝒜𝒸𝓉𝒾𝑜𝓃 𝑅𝑜𝓂𝒶𝓃𝒸𝑒 ♡¸.•* | MAFIA : DIALAH SATU-SATUNYA | The most unique story of Mafia's. Di mana satu-satunya pewaris bagi keluarga 'Edric' adalah seorang gadis berbangsa Melayu, Mayesa Nur Iman. Dia telah dibesarkan oleh Mustafa...