5:Seductive

1.6K 38 0
                                    

Chapter 5: Seductive

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Chapter 5: Seductive

"𝐈 𝐥𝐨𝐯𝐞 𝐭𝐡𝐞 𝐰𝐚𝐲 𝐡𝐞 𝐬𝐞𝐝𝐮𝐜𝐞𝐝 𝐦𝐞. 𝐀𝐥𝐬𝐨 𝐥𝐨𝐯𝐞 𝐰𝐡𝐞𝐧 𝐭𝐡𝐞 𝐦𝐲𝐬𝐭𝐞𝐫𝐲 𝐜𝐨𝐦𝐢𝐧𝐠 𝐭𝐨 𝐦𝐞 𝐰𝐢𝐭𝐡 𝐦𝐲𝐬𝐭𝐞𝐫𝐢𝐨𝐮𝐬𝐥𝐲."

══════ ∘◦༒◦∘ ══════

Press button ★ before reading!

LAMA dia tidur sehingga tidak sedar bahawa jam tangannya telah menunjukkan pukul sepuluh pagi.
Aiden terbangun setelah melirik jam tangannya dengan sebelah mata. Dia meregangkan otot-otot badan yang agak sedikit lenguh sebelum bangun dari katil empuk.

Selesai menggosok gigi dan mencuci muka, lelaki itu kembali menyarung jaket hitamnya yang dipakai semalam.

Keluar saja dari bilik tetamu, Aiden terbau sesuatu yang sedap. Alah, bau orang-orang buat kuih macam mana? Sedap kan? Lagi-lagi hari Raya Aidilfitri. Siapa saja tak terliur seperti Aiden sekarang ni. Aiden menyentuh perutnya yang sudah berbunyi meminta isi. Rasa segan pula nak turun bawah sana.

AIDEN melihat Khadeeja yang sedang menyusun hidangan di atas meja makan yang agak sederhana besar. Khadeeja mendongak dan dia tersenyum melihat Aiden yang sudah bangun dari tidur lena.

"The head of Tre' Killaz. Come downstairs and have breakfast!" pelawa Khadeeja. Aiden menurut saja. Di rumah orang dia tidak boleh bersikap seperti di rumah sendiri. Maksudnya meminta kepada tetamu untuk menghidangkan makanan atau minuman yang tidak halal.

"Thank you." Aiden mengucapkan terima kasih setelah duduk di salah sebuah kerusi di meja makan.

"Ah, it's nothing! Make yourself at home. By the way, Mayesa told me that you can speak Malay?" Khadeeja menyusun pinggan di atas meja. Aiden terkekeh dan menunduk.

"Ya saya." dia menangguk.

"Wow! You' really can speak! Who'd teach you?!"

"Um, my close friend. He's mix Malay and American."
beritahu Aiden. Dia maksudkan Adam. Mesti lelaki itu tengah tersedak sekarang.

"And why do you want to learn that language?" Khadeeja masih menyoal. Dia juga ingin tahu sebabnya.

"I think by learning Malay language it is easier for me and my close friends to communicate each other."

"Same!!! I have to learn Malay just because of Mayesa! But I never regret it." jujur Khadeeja. Aiden hanya tersenyum saja. Mata lelaki itu melihat keadaan sekeliling. Tiada Mayesa pun. Dia kecewa.

MAFIA: SHE'S THE ONEWhere stories live. Discover now