''Yeni bir şey bulmak lazım, ne olabilir ki? Her şey de bulundu... İlla ki bir şey vardır onu da ben bulayım ne olacak ki? '' Diye ümitsiz bir şekilde söylenip dururken bir yandan da bilindik bir yazar platformunda geziniyordum. Açgözlülük sayesinde batmış olduğum, hatta hayatımın en güzel zamanlarını depresif bir şekilde yaşamama neden olan Bitcoin'in, karşılığı olmadığına dair bir yazıyı okurken buldum kendimi. Fazla okumadım ''Bitcoin dijital altın işte'' diye söylenip geçtim, yorumlarda başka bir yazar ise altın ile Bitcoin'i karşılaştırıyor, altının neden değerli olduğunu anlatıyordu, bir şey dikkatimi çekti
Yazarın yazısı(alıntıdır düzeltme yapılmadı) : ''altını diğer madenlerden ayıran pek çok fark var. Bundan 5000 sene önce de 4000 sene önce de altının insanlar tarafından değer saklama ve takas aracı olarak seçilmesi tesadüfi değildi. Altın korozyona uğramıyor, rengi diğerlerinden farklı, her yerde yok ve miktarı az. İnsanlar bu metali rengi güzel diye değerli atfetmedi. Fiziksel ve kimyasal avantajları onu diğer tüm metallerden avantajlı kılıyordu. Düşünün 5000 sene önce yaşamış Sümerli bir tüccarın gömdüğü bir küp altını bugün bulup eritseniz(arkeolojik değeri hariç) ve birine verseniz karşılığında tarla/yemek/barınak/silah alabilirsiniz. Altın yerine demir/bakır seçilmemiş çünkü bunlar her yerde var son 4000 senedir. 5000 sene önce demir de değerliydi çünkü meteorlardan elde ediliyordu. Sonra üretimi kolaylaştı. Alüminyumun lüks olduğu dönemler olmuş tarihte. Napolyon'un alüminyum çatal-bıçak takımı varmış. Sonra bolca üretmenin bir metodu bulunmuş ve bugün biz alüminyumu bir şey yedikten sonra çöpe atıyoruz. Altını üretmenin elde etmenin ucuz bir yolu bulunamadı ve halen değerli.''
İşte bu'' altını üretmenin elde etmenin ucuz bir yolu bulunamadı ve halen değerli.'' Bu cümle hikayemin başında ki kimsenin bulamadığı şeydi. Dirseğimi bilgisayar masasına kafamı da avuç içime yaslayıp hayal dünyasına giriş yaptım, omuzlarımdaki baskı yok olmuştu al sana bulunacak olan şey, altını ben bulacaktım kimsenin yapamadığını yapacaktım her şeye sah... Az kala unutuyordum zengin olacaktım tüm dünya beni konuşacaktı! İyi tamam da bunu nasıl yapacaktım? Masanın üzerinde duran Slender Blue'yu dudaklarımın arasına koydum ,sırıta sırıta ekrana bakıyorum, ne de olsa önemli olan fikri bulmaktı yapılacak olan illa ki yapılırdı, imkansız değildi ya!
Sigaramı bir kenara koyup altınla ilgili bilgilerimi tazeledim.
ALTIN TERBİYECİSİ
Altını laboratuvar da üretmek mümkündü ancak mikro düzeyde üretim gerçekleştirilebilirdi ve aşırı maliyetliydi. Nükleer alanda ise altın üretmek için civa-197 izotopu lazımdı o da altın kadar nadir bulunan bir izotoptu,civa-197 için talyum-197, talyum için kurşun-197 kurşun için bizmut-197 izotopu gerekliydi ancak bunlar da doğada çok az bulunuyor kaldı ki bulunsa bile nükleer üretim yapmak aşırı maliyetliydi, kısaca şanslıydım şimdiye kadar işe yarar bir şekilde altın üretimini bulan yoktu.
Bir makaleye gözüm ilişti, "peptitler" le altın üretimi! Bu amino asit öbeği altın üretmiyordu ama var olan altına yapışarak mevcut altının bulunmasına yardımcı oluyordu. Denizlerde ve okyanuslarda var olan altını bu yolla işaretleyip toplayabilirlerdi, bu yöntemde pek verimli değildi ancak gelecek vaat ediyordu. Hatta araştırma ekibindeki bir Türk bilim insanı , peptitlerin somon balıklarına entegre edilmesini önerdi, böylece somonlar açık denizlerde yolculuğunu tamamlayıp, yumurtlamak için yuvasına döndüğünde ekip somonların topladığı altına sahip olacaktı. Sonradan açıklama yapıldı bu bir şakaydı ama yapılabilecek bir şeydi. Somon değil de balina olsaydı? Hayır, hayır çok zor olurdu, peki ya denizkaplumbağası? İşte bu işe yarar bir şey olabilirdi. Altına duyarlı peptitleri çoğaltarak kaplumbağaların kabuğuna yayılmasını sağlayabilir yada genleriyle oynayabilirdim altın terbiyecisi olacaktım! Ne yazık ki bu da uzun sürecek ve tek başıma yapamayacağım bir projeydi, akıllıydım ama sabırlı değildim.
***(Şimdi sizler ''Bu adam altını bulacak mı, nasıl bulacak, bu kitabı yazdığına göre illaki bulmuştur kitabın başlığı bile spoiler'' diye düşünüyor olabilirsiniz. Merak etmeyin bulunması gerekeni buldum ama benden bu bilgiyi bu kadar çabuk öğrenemezsiniz sabırlı olursanız hikayemin sonlarında her şeyi anlatacağım ve emin olun hiç biriniz altın üretmek iste...)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ALTINI BULAN ADAM
General FictionBULUNMAYANI BULMA AMACIYLA ÇIKTIĞI YOLDA HAYATININ SEYRİNİ DEĞİŞTİREN ADAMIN SON DERECE SÜRÜKLEYİCİ HAYAT HİKAYESİ