KAÇIŞ

15 6 0
                                    

Tarık bir iki dakika sonra odadan yüzünde bir tebessümle çıktı ancak onu tanıyordum sahte gülümsemesiydi stresli gözüküyordu, bir şeyler saklıyordu. Ardından

- Beyler şey... biraz önce, konuştuğum bir kız aradı da unutmuşum bu gün bana gelecekti size ayıp olmayacaksa bu günlük erken bitirelim.

Cüneyt ''sıkıntı yok o zaman notlar bende kalsın bir süre üzerinde çalışayım bir şey bulursam haberdar ederim.''

Bende sıkıntı olmadığını haftaya görüşeceğimizi söyledim ama farklı bir neden olduğunu biliyordum, Tarık'la konuşmak için Cüneyt'in gitmesini bekliyordum. Cüneyt güzelim notlarımı o iğrenç satıcı çantasına koymuş kapıya yönelmişti ben de ayağa kalktım amacım gitmek değildi Tarık bana ''sen bekle konuşmamız gerek'' diye seslendi o sıra Cüneyt evden çıkmak için kapıyı açıyordu Tarık'ı duyup kafasını bize doğru çevirdi meraklı bir bakış attıktan sonra sitemkâr bir ifade ile ''görüşürüz'' diyerek kapıdan çıktı.

Tarık çok gergindi, ne olduğunu sordum, hızlıca kapıya koşup kapının deliğinden baktı, Cüneyt'in gittiğinden emin olduktan sonra ellerini başının üzerine koyup bana bağırmaya başladı.

-Aptal herif! Hayır hayır ben aptalım asıl! Nasıl sana inandım!

- Bir saniye ne oluyor ne yaptım amına koyim sakin ol.

- Ne oldu öyle mi? Beni daha demin kim aradı biliyor musun?

- Kız aramadı onu biliyorum...

- Bey efendiye bak nasıl da farkında her şeyin!

Merakla bekliyordum ne yapmış olabilirdim, aklıma hiç bir şey gelmiyordu neyi yanlış yapmış olabilirdim? Tarık'ı arayan kimdi? Kafamda sorulardan başka hiç bir düşünce belirmiyordu. Tarık o pencere kenarında ki mavi koltuğa oturup sol elini dizine koydu sağ eli ile çenesini okşuyor sessizce düşünüyordu, bana bağırdığı için pişman olmuş gibi bir hali vardı yada umurunda değildim. Masadan sigara paketimi alıp Tarık'a uzattım sigarasını yaktıktan sonra tekrardan;

- Ne oldu, kim aradı sakince anlat.

- Arayan polisti!

- Polis mi? Ne alaka, ne istiyorlarmış?

- Bu hani senin önemsiz gördüğün kurum vardı ya!

- Hassiktir!!!

- Ne tesadüf bende aynısını dedim...

- Baştan sona anlat ne oldu nasıl bulmuşlar seni?

- Bende onu anlamıyorum bulmaları imkansıza yakın hatta imkansız, IP'mi gizledim izlerimi temizledim. Polis şey dedi ''evinize tanımlı internetten siber bir suça karışılmış hemen en yakın karakola gelip ifade vermeniz gerekiyor''

- Sen ne dedin?

- Şuan müsait olmadığımı bir saate geleceğimi söyledim.

- Şimdi boku yedik onlar polis olamaz başka bir iş var bu işte.

- Götünden senaryo yazma be kardeşim.

- Biraz düşün uluslararası bir suç var ve polis seni sadece arıyor mu? Sen de bir suçlu olarak kanunlara uyup tıpış tıpış karakola gideceksin, böyle bir olayda sana operasyon yaparlar operasy...

Sözümü bitirmeden telaşla yerimden kalkıp Tarık'ın bulunduğu pencerenin kenarından dışarıya baktım etrafta şüpheli bir şey göremedim park halinde 4-5 araç harici bir şey yoktu.Tarık bana dönüp;

-Saçmalama polis değil de kim olacak? Hem bak suçluyum ama kaçmıyorum gideceğim karakola bir başkası internetime sızmış deyip evime geleceğim ha birde senin numaranı sileceğim.

-Bırak şakayı, polis olmasının imkanı yok hiç bir polis böyle bir suç konusu var iken telefonla aramaz! Bu notları aldığından kimsenin haberi oldu mu iyi düşün?

İnanamıyordum zaten yavaş çalışıyorduk pek bir şey elde edememiştik bir de bu çıkmıştı başımıza. Tarık sorduğum soruya karşılık, hayır anlamında sessizce kafasını sallıyor bir yandan da kara kara düşünüyordu.

- Aslında şey, bu konudan haberi olan biri var ama asla yapmaz uzun zamandır tanıyorum.

- Kim?

- İnternetten bir arkadaşım var hack konularında baya bilgili, aşamadığım bir nokta vardı yardımcı oldu ona bahsetmiştim ama dalga geçerek hiç ihtima...

- Kim bu? Ne dedin tarık!

- Gerçek isimlerimizi kullanmıyoruz kullanıcı adı Penguen, yüz yüze hiç görmedim, bir şey demedim yardım istedim, hack işlerinde arada yardımlaşırız... konuyu sordu, dalga geçerek bir arkadaşım bu notlar için 1000 dolar verecek dedim, niçin diye sordu altını bulacakmış dedim güldük falan ciddiye almadı, açıkçası bende almıyordum. O böyle bir şey yapmaz hem ne kadar zaman geçti, neden şimdi?

- Penguen mi? Anlamıyorsun bu kişi ismini bile bilmediğin birisi penguen ne lan! Biliyorum inanmıyorsun umurunda değil belki ama, buna ben inanıyorum yaptığımız çok büyük bir olay bir devrim! Arkadaşın kimlere ne söyledi acil öğrenmemiz lazım.

Penguen'nin numarası olmadığını genelde oyunda yada Discord tarzı bir uygulamada konuştuklarını söyledi çok şey söylemişti benimle ve hayalimle dalga da geçmişlerdi. Başımıza nasıl bir bela aldığımızı bilmiyordum Tarık sözde arkadaşına ulaşmaya çalışıyordu bende o sırada tekrardan pencere kenarından gelen giden var mı diye bakınıyordum, binanın sol tarafında binaya 50-60 metre uzaklıkta park halinde ki siyah suv tarzdaki araç ilerlemeye başlayıp biraz ileride ağacın altında durmuştu.

Tarık;

- Cevap vermiyor!

- Vermez tabii! Aptal yaa! 5 dakika önce aptaldım, aptalım tabii internette tanıştığım insanlara altını bulmak için çaldığım notlardan bahsediyorum bravo bana! Bu arayan kişi ne dedi sana tam olarak?

- Sürekli telsiz sesi geliyordu, kendini tanıttı ''evinize tanımlı internetten siber bir suça karışılmış hemen en yakın karakola gelip ifade vermeniz gerekiyor Tarık bey'' dedi fazla konuşmadık şoka girdim zaten.

- Kesinlikle tuzak! Birincisi polis direkt buraya gelirdi ikincisi çok düşük ihtimal, hadi önemsiz bir olay olarak gördüler hangi karakol yapıyorsa işlemi oraya çağırırlardı üçüncüsü bu siber bir suç, karakol bakmaz ki! Hacker olacaksın bir de!

- Harbiden amına koyim, nasıl düştüm bu numaraya korkudan aklım başımdan gitmiş.

- Nereye gideceğin önemli değildi bir an önce evden çıkmanı istediler... Polisi de arayamayız.

Hayatım boyunca Tarık'ı bu kadar endişeli, korkmuş halde görmemiştim onun aksine ben daha sakindim normalde kaygılı olan ben olduğum halde aklım başımdaydı. Hala pencere kenarında o siyah aracı izliyordum Tarık iyi bir şey söylememi temenni ederek ''birileri var mı?'' diye sordu, ona siyah aracı gösterdim bir plana ihtiyacımız vardı!

-Yaptığın tek doğru şey Cüneyt'i yollamaktı. Onla bir alakası yoktur değil mi bu olayların?

- Sanmıyorum sende gördün, kendini de riske atmaz hem biz yolladık kendi evden ayrılsa neyse.

- Doğru, bir dakika Cüneyt'i de almış olabilirler ara bakalım bir şey çaktırmadan.

-Sen ara işte.

- Onu yakaladılarsa beni de öğrenirler seni zaten biliyorlar ara korkma!

Tarık Cüneyt'i arayıp hoparlöre aldı notlarla ilgili konuştu, eve gidiyordu sesinde bir gariplik hissetmedim o sıra hala pencereden bakıyordum siyah aracın ön sağ camı açıldı güneş gözlüklü kel bir herif kafasını çıkartıp apartmana doğru bakış attı hemen perdenin ardına saklandım.

- Cüneyt evin önünden çıkıp gitti, beni de tanıdıklarını sanmıyorum, büyük ihtimal sadece seni arıyorlar evden hemen ayrılmamız lazım. Parmağımı şaklatarak ''Tabii ya!'' diye bağırdım Tarık merakla bana bakıyordu.

ALTINI BULAN ADAMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin