البارت الثامن

195 16 22
                                    

موعد مع القدر(تحدى الإعاقة)

💕🌹💕🌹💕🌹💕🌹💕

التحدي لا يحتاج أن تكون موهوب، بل يحتاج القوة، فالشخص القوي، الذي يستطيع أن يتخطى العثرات، يمكنه أن يفعل كل شيء.
💕🌹💕🌹💕🌹💕
الإنسان القوي، لم يكن قوي منذ البداية، بل تلفح بالألم وتمرن على الصعاب، وتجرع المر وصبر، فلم تصفى الحياة لأحد، فالجميع خلق في كبد، ولكن من أراد القوة قوى.
💕🌹💕🌹💕🌹💕🌹💕
بقلمى✍️_________________لبنى دراز

فـ المستشفى( أوضة العمليات)

أيمن بيأنب نفسه وخايف جدا من نتيجة العملية.

أيهم:: يابنى اهدى بقى شوية ماينفعش اللى انت عامله ف نفسك ده.

أيمن:: مش قادر يا أيهم احساس العجز هيمو*تنى ..احساس انى السبب هيقضى عليا بجد ..بس صدقنى انا كنت بنقذها من الموت ماكنتش عارف انى كدا موتتها فعلا .

أيهم:: اسمعنى يا أيمن كويس ..كدا احسن ولا كانت ماتت خالص؟ ..اكيد هتقول كدا احسن..وانا كمان بأكد ان كدا احسن لانها ف النهاية مازالت موجودة وعايشة وهتقدر تشوفها زى ما كنت متعود .

أيمن:: بأى وش هاشوفها ..تقدر تقولى بأى وش هقابلها ..وانا اللى زقيتها ودمرت مستقبلها

أيهم:: انت انقذتها من مصير كان محتوم و معروف نهايته ..تخيل كدا لو انت ما زقيتهاش وهى زى ما قولت كانت خايفة تنط من العربية كان مصيرها ايييه ..أيمن عايزك تفوق لنفسك وتتعالج كويس و تخف علشان تقدر تقف جنبها وتكون داعم ليها ..ما تسيبش نفسك لوجع ضميرك وعقدة الذنب يا صاحبى ..لااااازم تفوق علشانها علشان تساعدها تتخطى الصعب اللى جاى ..فاهمنى يا أيمن.

أيمن::  مش عارف من غيرك كنت هعمل ايه ..شكرا بجد انك ف حياتى .

أيهم::بهزار .. يابني انا نعمة في حياتك اصلا ..بس يارب تقدر النعمة ومايجيش وقت و تخوني و تجرح مشااعري وتبقي قااااسي..

أيمن ::ابتسم بسيط : يابني هو انت علي زمتي ...ارحمني مش وقتك ..

أيهم : اه ياااني اه ياوجع قلبي منك يااا أيمن بتتبري مني  بعد كل للي عملته عشااانك ... انا عاارف اني حظي قليل في الدنيااا دي ...طلقني يا أيمن طللللقنيييي ههههههههههه

بقلمى✍️___________

بعد 5ساعات من الانتظار

اتفتح باب أوضة العمليات وخرج الدكتور رؤوف وكان مجهد جدا من طول الوقت.

محمود:: طمنى يا دكتور  أرجوك
د/رؤوف:: احنا عملنا اللى علينا والنتيجة على ربنا أولا وأخيرا

منى:: يعنى ايه يا دكتور رؤوف.

د/ رؤوف:: ده مش هيتحدد غير لما منة تفوق ..هى حاليا هتكون ف العناية المركزة لغاية ما تسترد وعيها بالكامل ونطمن عليها بعد العملية ..وبعدها هنعرف نقييم حالتها بالظبط

موعد مع القدر(تحدى الإعاقة)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن