Author pov..
Dah seminggu berlalu. Lia menjalani Hari seperti biasa. Harini adalah Hari jumaat Dan hari terakhir Lia Dan Aina menjalani peperiksaan SPM. Waktu balik seperti biasa Pak mat Yang ambil dia Dan Aina Di sekolah.
"Pak mat, tolong hantar pergi offices Tuan Diana kejap bole?" Pinta Lia kepada Pak mat selalu driver nya.
"Baik cik Lia" jawab Pak mat lalu terus die menggerakkan kereta.
"Kau nak buat apa pergi office uda?" Tanya Aina.
"Saja. Harini Kan dah habis exam" jawab Lia dengan hati Yang gembira.
"Emm rindulah Tu dengan makcik hot kesayangan" kata Aina sambil ketawa.
"Of course laahh😝" jawab Lia.
Sampai je Di depan bangunan besar milik Diana. Lia Dan Aina terus pergi ke lift untuk Naik tingkat atas. Seperti biasa semua staff Yang nampak Aina Mereka Akan menunduk tanda hormat.
Lia Dan Aina kini sampai Di tingkat Di mana office Diana terletak. Lia Dan Aina melihat seorang Perempuan Yang tak dikenali berada Di bilik Sara.
"Excuse me. Awak sapa ya?" Tanya Aina. Die pelik lah sebab orang lain Yang duduk dekat kerusi Sara.
"Oh I'm sorry. Saya pengganti cik Sara untuk beberapa Hari ni" jawab staff Perempuan Tu. Lia pandang Aina.
"And cik berdua sapa ya?" Tanya Perempuan Tu. Aik pekerja baru ke?
"Oh, saya Aina." jawab Aina lalu staff Perempuan itu terkejut.
"I'm sorry. Cik ni anak buah Tuan Diana Kan?" Tanya staff Perempuan Tu lalu menunduk. Aina hanya mengangguk.
"Btw Tuan Diana Ada?" Tanya Lia terus.
"Sorry Tuan Diana dia dah keluar dengan puan Sara. Dia kata dia Akan ke luar Negara untuk 3 Hari. Sekarang Mereka otw ke airport" jawab staff Perempuan Tu. Lia terkejut.
"Dah lama ke die pergi?" Tanya Lia tiba².
"Tak, dia baru pergi Dalam 10 minit sebelum cik berdua sampai" jawab staff Perempuan Tu lagi.
"Dia pergi mana ya? And pukul berapa diorang masuk flight?" Tanya Aina. Kalini Aina betul² fokus.
"Tak silap saya. Mereka berdua Akan berangkat Dari Malaysia ke New York Dalam pukul 4 petang ni" jawab staff Perempuan Tu Pula.
"Lia jom" ajak Aina. Lia mengangguk. Staff Perempuan Tu pelik.
"Thank you" kata Lia lalu Mereka terus bergegas ke kereta Dan beri tahu Pak mat suruh bawak diorang ke airport.
Sampai je dekat airport Lia Dan Aina bergegas masuk Dalam airport untuk Cari Diana Dan Sara.
"Weh Aina kau tahu ke flight apa diorang Naik?" Tanya Lia.
"Uda mesti Naik private jet dia" jawab Aina. What? Serious lah. Oh lupa Kaya.
"Kau ikut je Aku" ajak Aina menarik tangan Lia. Seperti tahu jalan.
Kini Aina Dan Lia berada Di laluan pintu masuk flight. Tiba² Lia nampak Diana sedang bercakap dengan Sara.
"Weh Aina Tu diorang" kata Lia lalu Mereka lari mengejar Diana Dan Sara.
"DIANA" panggil Lia kuat sambil pegang tangan diana nafas nya tercungap sebab berlari. Diana menoleh ke arah Lia.
"What are you doing here?" Tanya Diana. Dan pandang Aina.
"Awak nak pergi mana?" Tanya Lia dengan air Mata hampir menitis.
"Hei. Why are you crying?" Tanya Diana Dan memeluk Lia.
YOU ARE READING
Mrs. Arrogant (GXG) ✔️
Romansa"Oii kau nak buat ape Tu ha?! Lepaskan dia" - Lia "Aku Ingat orang pandai karate ni pandai nak lawan orang tapi lemah jugak eh" - Diana "Sorry lah makcik Aku Tu memang Arrogant skit. Tapi dia baik" - Aina. Dapatkah sorang Yang sombong Dan hati din...