Author pov..
Lia buka Matanya sikit demi sedikit. Dia lihat sebelah Diana sudah tiada. Laju dia bangun Dari baring. Dia lihat sebelah Ada satu nota. Lia mengambil nota tersebut Yang Ada perkataan 'see you later' . Lia senyum Dan turun Dari katil untuk ke bilik Mandi dia nampak Ada sepasan baju Yang dah tersedia Di atas sofa.
Hampir 10 minit Lia berendam Dalam tub Mandi. Kini dia keluar hanya memakai bathrobe Dan terus memakai baju Yang tersedia.
Tok..tok.. tiba² Ada orang ketuk pintu.
"Weh Lia.." panggil satu suara. Lia cepat² pakai baju Dan buka pintu. Rupanya Aina.
"Hah.. nape?" Tanya Lia kepada Aina. Aina terus masuk.
"Eh.. kau sorang je? Kak Sara mana?" Tanya Lia.
"Dia Dari pagi dah keluar. Ada kerja katanya" jawab aina sambil duduk Di sofa.
"Oohh yerlah en" jawab Lia.
"Aahhh.. boring lah. Weh Lia jom keluar" kata Aina. Lia pandang Aina sambil memikir.
"Kalau keluar pun nak pegi mana? Makcik hot belom balik" jawab Lia.
"Alaa nanti Aku bagitahu lah dekat uda" kata Aina. Sambil keluarkan Fon.
"Hmm okay gak Tu. Kau try lah Tanya dia" kata Lia. Dia pun bosan duduk Dalam bilik je.
"Jap Aku Tanya" kata Aina. Maklum lah Lia belum beli phone dia sendiri lagi.
"Weehhh dia bagi" kata Aina tiba². Lia dah excited.
"Joomm" jawab Lia dengan gembiranya.
___________________________________________
Keluar je Dari bangunan hotel Lia nampak berapa ramai orang Yang lalu lalang.
"Weh Aina kau tahu ke nak gi mana?" Tanya Lia.
"Tahu. Jom kat depan Tu Ada cafe sedap. Aku belanja" kata Aina sambil tarik tangan Lia.
"Eh.. tak payah lah kite pegi tengok² je apa Yang Ada kat sini" kata Lia Pula.
"Asal pulak. Kau jangan risau tadi uda dah bank in duit dekat Aku" jawab Aina. Kini Lia hanya mengikuti Aina.
Dalam 5 minit kini Mereka sampai ke sebuah cafe Yang sangat cantik sehingga Lia tergamam melihatnya. Lia Dan Aina masuk Dalam cafe.
"Weh kau nak makan apa?" Tanya Aina kepada Lia.
"Hmm? Apa² jelah. Aku tak tahu sangat makanan kat sini" jawab Lia. Aina hanya mengangguk Dan order hidangan Yang dia pernah makan.
Tak lama kemudian makanan sampai. Mereka menikmati makanan Tu sepuasnya sehingga Lia menangkap satu figura Yang dia kenali.
"Weh Tu makcik hot dengan kak Sara en?" Tanya Lia kepada Aina.
"Mana?" Tanya Aina. Sambil mencari.
"Tulah. Yang pakai baju kemeja dengan spek Mata hitam Tu" jawab Lia sambil menunjuk ke arah Mereka.
"Yerlaaah" jawab Aina.
Lia lihat Diana masuk ke sebuah restoran dengan Sara. Ada juga seorang Perempuan mengikutinya. Lia pelik lalu dia berdiri Dan mahu keluar Dari cafe.
"Weh Lia kau nak pegi mana?" Tanya Aina sambil menarik tangan Lia.
"Aku nak jumpa diorang lah" jawab Lia.
"Weehh Aku Rasa tak payah lah. Lagipun Tu urusan diorang. Maybe kerja" kata Aina. Suruh Lia duduk kembali.
"Tapi.." kata Lia.
YOU ARE READING
Mrs. Arrogant (GXG) ✔️
Romance"Oii kau nak buat ape Tu ha?! Lepaskan dia" - Lia "Aku Ingat orang pandai karate ni pandai nak lawan orang tapi lemah jugak eh" - Diana "Sorry lah makcik Aku Tu memang Arrogant skit. Tapi dia baik" - Aina. Dapatkah sorang Yang sombong Dan hati din...