"Zbyt jesteś, pani, szlachetna, by igrać ze mną. Jeśli uczucia twe pozostały niezmienione od kwietnia, powiedz mi to od razu. Moje pragnienia i afekty są takie same, lecz jedno twoje słowo każe mi zamilczeć o nich na zawsze."
Draco ostrożnie zamknął drzwi porsche i rzucił zwykłe osłony ochronne na samochód, zanim wszedł po schodach do mieszkania.
Zaczął padać lekki deszcz, a Londyn wydawał się szumieć wokół niego, gdy otwierał drzwi, a ciemniejące ulice tętniły życiem i hałasem. Jednak on czuł się odłączony od tej energetycznej sceny. Zastanawiał się, kiedy znów poczuje się normalny – kiedy będzie mógł czerpać zwykłą radość z szybkiej jazdy po gładkiej drodze tak jak kiedyś.
Może nigdy. Podnosząca na duchu myśl.
Przeszedł przez próg – znowu w domu – westchnął i powiesił wilgotny płaszcz, po czym przeszedł korytarzem do swojej sypialni, zamierzając pozbyć się garnituru na rzecz czegoś wygodniejszego do siedzenia i użalania się nad sobą.
Potrząsnął głową, kąciki jego ust opadły. Smutny drań. Czuł, że coś się kończy. Rozpiął koszulę i wyszedł z butów. „Rozdział w jego życiu"? Brzmi banalnie, ale trafnie. Naciągnął miękką koszulkę przez głowę i otworzył szufladę biurka – dżinsy czy joggery? Spodnie jeansowe. Zapiął je – wciąż były trochę luźne.
Czuł się jakoś bardzo pusty. Wszystkie zadania wykonane i kurz opadł. Co teraz? Co teraz miał zrobić.
Cóż, niecierpliwie potrząsnął głową, to były prawie krwawe święta. Astoria wkrótce miała wrócić do domu na ferie zimowe. Daphne chciała, żeby przyjechał do Paryża, a Lucretia wspomniała o spędzeniu razem wakacji w Chateau, ale czy był gotów wrócić do Prowansji?
Prowansja. Usiadł na łóżku i opadł na plecy, wpatrując się w sufit.
Odepchnęła się od skały i popłynęła w jego stronę, słońce odbijało się od jej mokrych włosów, a oczy płonęły figlarnie.
– Co myślisz, że robisz? - Wyciągnął ręce w ochronnej postawie, gdy podeszła bliżej.
Nie odezwała się, zamiast tego zanurkowała i zniknęła na chwilę, a potem na dwie. Stał nieruchomo, wciąż się uśmiechając, a słońce paliło mu ramiona. Czekał.
Nagle wyskoczyła z tyłu, powolny ślizg w górę pleców, ramiona wijące się wokół jego talii, usta na jego szyi. Roześmiał się i odwrócił, spotkał jej usta, które zawierały cień uśmiechu...
- Złapany – mruknęła.
- Tak.
Draco ponownie pokręcił głową; Boże Narodzenie w Paryżu zawsze było cudowne. A może pojeżdżą na nartach. Courchevel?
Podniósł się z łóżka, wyszedł z sypialni do baru z napojami i wlał do szklanki coś bardzo starego i rzadkiego. Wyraźnie potrzebował tego dzisiejszego wieczoru. Podniósł kryształ do ust, pociągnął łyk, pozwalając, by słodycz rozgrzała mu pierś. Melasa, figa i lekkie swędzenie... Drugi łyk przeciągnął po ustach wolniej, koncentrując się i smakując. Na pewno była tam też zieleń, może skoszona trawa lub koniczyna? Przełknął i ponownie uniósł szklankę do ust, ale przerwało mu energiczne pukanie do drzwi mieszkania.
Jego brwi się złączyły. Kto to mógł być do diabła? Theo? Jakaś pilna sprawa? Dla wszystkich było już późno. Poszedł szybko korytarzem i szarpnięciem otworzył drzwi, na wpół przestraszony tym, co może być po drugiej stronie.
Hermiona.
Jego oddech wydawał się go opuszczać.
Hermiona była u jego drzwi. W jego mieszkaniu. W czymś, co wyglądało na piżamę – i tenisówki? W dłoni ściskała zwój. Kropelki deszczu lśniły na jej włosach.
CZYTASZ
Universal Truths
FanficHermiona Granger to kobieta inteligencji i pełna wiary. Draco Malfoy jest człowiekiem bogatym i uprzywilejowanym. Kiedy spotykają się ponownie, dekadę po drugiej wielkiej wojnie czarodziejów, nie są pod wrażeniem. Ale kiedy okoliczności ich połączą...