Annemin beni sahura kaldırmasıyla yorgana daha çok sarıldım. Mübarek koala gibi yapışmıştım yorgana. Annem yastığımı alıp beni boğmaya başlayınca hemen yastığı tutup kalktım."Anne ne yaşıyorsun? "
"Yaşayamıyorum sayende, yarım saattir başındayım be kızım."
"Ne yapayım anne uykum ağır biliyorsun, denemesi bedava hadi sen de uyu."
"Öylemi? Benim de elim ağır denemesi bedava ister misin?"
"Hemen şiddet zaten..."
"Söylenme de kalk yardım et sofraya, ezan okuyacak şimdi."
Annemin gitmesiyle ellerimi yumruk yapıp yatağa vurmaya başladım. Hıncımı yataktan alıyordum güya. Sonra aklıma yatağımın daha bir haftalık yeni olduğu gelince onu okşamaya başladım. "Yok annesi sevdim sevdim." dedim.
Annemin yüksek müsadelerinden sonra sofrayı toplayıp bulaşıkları da hallettikten sonra odama çekildim. Tabi ki damacanayla beraber, ezana kadar ne içsem kârdı sonuçta. Hemen bardağı elime alıp doldurdum ve besmele çekip ağzıma götürdüm. "Allahu Ekber Allahu Ekber " Yok canım ben yanlış duyuyorum. Tekrardan bardağı ağzıma götürünce annem odaya daldı.
"Kızım sakın! "
"Anne bir yudumcuk?"
"Kızım pazarlık yapma benimle!"
"Tamam gel 10 liraya anlaşalım?"
"Kızım manyak mısın? Bendeki de soru..."
"Ben susuzluktan ne dediğimi mi biliyorum?"
Annem en son suyu içmeyeceğimden emin olduktan sonra odadan çıktı. Dolu bardak ile damacanayla baş başa kalmıştım.
"Ama besmele çekmeseydim yetişecektim." Tövbe yarabbi, şimdi de besmeleye sardım. Kendi kendime konuşurken annem yine daldı odaya. Bu kadının benimle derdi ne acaba?
"Buyur annecim?" dedim sesimi tatlılaştırarak.
"Asıl söyleyeceğim şeyi unutmuşum, akşama hazırlan geliyorlar. "
"Tövbe tövbe, cinler mi bastı evi? Kim kime geliyor anne?"
"Yok kızım tövbe, iki sokak üstte oturan Hüseyin Amcanlar gelecek seni istemeye." Nerden amcam oluyor?
"Anne Hüseyin Amca evli zaten?"
"Boşuna demiyorum salak diye. Kızım oğlu Kemal'e isteyecekler." Kemal'mi!!!
"Veee siz de vermeyeceksiniz." Kurtlara yem olurum evlenmem o hayırsızla! Kurda yem olmak kötü fikirmiş, ama yine de evlenmem!
"Bilmem... Belki..."
"Ya anneeee!" diyip yatakta sinir krizi geçirdim resmen.
"Yok kızım istemediğine vermeyiz korkma." diyip çıktı odamdan. Üstümden kaynar sular dökülürken, birden çiçekler dökülmeye başladı ne alakaysa. Dört mevsimi birlikte yaşadım resmen. Yoruldum! Yatıcam!
***
Her ne kadar babamın beni vermeyeceğini bilsem de tergin olmuştum. Gerçi ilk isteme de değildi ama hepsinde tedirgin oluyordum. İftardan sonra kapının çalmasıyla iyice gerildim ama belli etmemeye çalışıyordum.
"Hoşgeldiniz efendimler. " Belli etmeme şeyisime tüküreyim.
"Hoşbulduk kızım."
"Aynen hoşgeldiniz."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yanlış Anlaşılma
Novela JuvenilDuruş pozisyonundan kaynaklı yanlış anlaşılma, evliliğe kadar giderse ne olur? Gelin hep birlikte bakalım... Müstakbel kocam: Nasibim olur musun? Narin: Sahura kadar Müstakbel kocam: Aklın mı yemekte, yoksa ciddi misin? Narin: Pardon sonsuza kadar ...